FaceBook blog.hu

Marketing - Kutatás

Vonzó munkáltatói márkák

2013.03.07

Március 6-án ünnepélyes keretek között kihirdették Magyarország Legvonzóbb Munkáltatóit. A Munkáltatói Márka Kutatás Magyarországon egyedülálló módon 14,000 válaszadó véleményét tükrözi.

A kutatásból az országban jelenleg 10 legvonzóbb cég listája mellett egy sor aktuális munkerőpiaci kérdésre is választ kapunk. Álláskeresési lehetőségeiket tekintve az informatikusok a leginkább magabiztosak, míg a vendéglátásban dolgozók vagy a beszerzők félnek legjobban állásuk elvesztésétől. A vonzó munkahely 2013-ban szakmától függetlenül biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és változatos, érdekes feladatokat nyújt.

Az Aon Hewitt és az AIESEC 2012 végén újra elindította a Munkáltatói Márka Kutatását azzal a céllal, hogy feltérképezze a hallgatók, a pályakezdők és a munkatapasztalattal rendelkezők elvárásait és a vállalatokról alkotott véleményét. A Magyarországon egyedülálló kutatásban 14,000-en mondták el véleményüket, ennek alapján állt össze a Legvonzóbb Munkáltatók listája. A válaszadók között 4,200 pályakezdő és 9,800 tapasztalt munkavállaló volt, akik összesen 243 vállalatot értékeltek, emellett pedig számos álláskeresési és munkahellyel kapcsolatos kérdésre is választ adtak.



A nőknél mások segítése, a férfiaknál mások vezetése a fontos

Az ideális munkahelyről alkotott elképzelésekben a nemeket vizsgálva érdekes eltéréseket találunk. A nőknél némileg hangsúlyosabban jelenik meg a vezetés emberközpontúsága, a munka-magánélet egyensúlya és a munkahely megközelíthetősége is, míg a férfiak jobban figyelmebe veszik a vállalat sikerességét, innovativitását, valamint a szervezet által nyújtott szakmai fejlődési lehetőségeket, de azt is, hogy mennyire van lehetőségük mások vezetésére.

Ha konkrét választásra kerül a sor, a férfiak munkahelyválasztásában inkább szerepet játszanak a kihívó szakmai feladatok, a lehetőség mások irányítására – 9%-uk tartja ezt fontosnak, szemben a nők 4%-ával -, valamint az új dolgok alkotása is kiemelt szempont, míg a gyengébb nemnél nagyobb súllyal esik latba, hogy másoknak segíthessenek – 20% szemben a férfiak 13%-ával – és számukra fontosabb a vállalat társadalmi felelősségvállalása is. (19% vs 15% a 40-nél idősebb korosztályban)

A pályakezdők az egyetemen tájékozódnak

A Munkáltatói Márka Kutatás eredményei szerint a pályakezdők a tapasztaltakhoz képest gyakrabban hagyatkoznak az állásbörzékre, céglátogatásokra, egyetemi karrierirodákra és tanáraik véleményére, ha egy munkáltatóról szeretnének többet megtudni. A tapasztaltak nagyobb arányban részesítik előnyben a jobportálokat, az adott cégnél dolgozók véleményét és saját tapasztalatukat, de a sajtóhírekre is jobban támaszkodnak.

Felülértékelik magukat a fiatalok?

A diplomás munkavállalók átlagos fizetési elvárása (a korcsoportok átlagát tekintve) 258,000 forint, míg a diplomával nem rendelkezőké 177,000 forint. A diplomás, 25 évnél fiatalabb korosztály nettó havi fizetési elképzelése jelenleg átlagosan 173,000 forint. A 10-20 évvel idősebbeké (35-44 év) pedig átlag 318,000. A különbség 145,000 forint, ami 10 év munkaviszony alatt a reálisnál kevesebb növekedés lenne. Ez is mutatja, hogy a fiatalabb korosztály valamivel magasabb fizetést képzel el magának a valós lehetőségeknél.

Szakmánként vizsgálva fizetési elvárásaikban az IT-sok pozicionálják legmagasabbra magukat, átlag 293,000 forinttal, őket követik az üzleti tanácsadók és a mérnökök. A jogászok és pénzügyesek nagyjából hasonló, átlag 235,000 forintot szeretnének keresni, utánuk jönnek a marketingesek, majd a beszerzők (213,000 forint), s a sort az újságírók zárják átlag 198,000 havi fizetési elvárással.

Milyen az ideális munkahely?

A korábbi évekkel összehasonlítva nem tapasztalható jelentős változás az ideális munkahelyek jellemzőiben. A válaszadók túlnyomó többsége számára továbbra is egyértelműen az anyagi-erkölcsi elismerés a legfontosabb szempont, amit a munkáltató stabilitása, hosszútávú megbízhatósága követ, és csak ezután következik a jó munkahelyi légkör. A diplomás munkavállalók számára az összes válaszadó eredményeivel összehasonlítva a stabilitás és a munkahely megközelíthetősége kevésbé játszanak szerepet, hangsúlyosabbak viszont az előrelépési lehetőségek, a szakmai fejlődési lehetőségek, a nemzetközi háttér és az innovativitás. A válaszadók szakmájuktól függetlenül a biztos megélhetést, a folyamatos fejlődés lehetőségét és változatos, érdekes feladatokat szeretnék megtalálni az ideális munkahelyen.

Álláskeresési magabiztosság

Az IT-sok a legmagabiztosabbak az álláskeresési lehetőségeikkel kapcsolatban, őket a mérnökök és a vegyészek követik. Azok a szakmák, ahol 2013-ban kifejezetten tartanak az álláskereséstől: a vendéglátás, idegenforgalom, kereskedelem, beszerzés és az oktatás, de az adminisztratív munkörökben sem érzik magukat könnyű helyzetben az álláskeresők.

A válaszadók véleménye alapján Magyarország Legvonzóbb Munkáltatói 2013-ban:

1. AUDI Hungaria Motor Kft.
2. Mercedes Benz Manufacturing Hungary
3. MOL Group
4. Microsoft Magyarország
5. Nestlé Hungária Kft.
6. Cocal-Cola HBC Magyarország Kft.
7. Bosch csoport
8. Richter Gedeon
9. IKEA
10. IBM Magyarországi Kft.
10. L'Oréal Magyarország Kft.


Audi Hungária Kft. (kép: audi.hu)

Európában a vállalatok már több mint tíz évvel ezelőtt felismerték a munkáltatói arculat (employer brand) építésének szükségességét, és itthon is egyre többen jelennek meg egységesen kommunikált arculattal és stratégiával, néhányan már folyamatos kampánnyal biztosítják a vállalat munkáltatói minőségének hangsúlyozását a médiában. "A vállalatok egyre nagyobb része tudatosan építi munkáltatói arculatát, azzal a céllal, hogy növelje vonzóságát a munkavállalók körében" - mondta el Sziber Éva, az Aon Hewitt Employer Branding szakterületének vezetője. "Az Aon Hewitt Munkáltatói Márka Kutatása pedig egyedülálló segítséget nyújt a munkaerőpiaci kommunikációban, hiszen a vállalatok az eredményeken keresztül jobban megértik, mi alapján választ munkahelyet a magyar munkavállaló, mi fontos ma a mérnököknek, milyen a mobilitásuk a közgazdászoknak, milyen fizetést képzelnek el az informatikusok, honnan tájékozódnak a pénzügyesek…"

A kutatás adatai lehetőséget adnak arra, hogy a vállalatok folyamatosan mérjék a brandjük építésébe fektetett erőforrások megtérülését, hiszen egyre inkább elengedhetetlen, hogy a cégek célzottan monitorozzák környezetüket és munkáltatói márkájuk tudatos építéséhez és fejlesztéséhez tisztában legyenek a számukra kiemelten fontos célcsoportok elvárásaival.


(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

09

1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Full-Vip Kft.

Tevékenységünk a magas színvonalú rendezvényszervezés. vendéglátás és gasztronómia egészét átfogja. Feladatunknak tekintjük, hogy...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis