Vajon mit takar, mit jelent ez a rövidítés, ez az új mozaikszó, a SoLoMo?
Mielőtt belevágnánk, az igazi témánkba nézzük egy új mozaikszót: SoLoMo. Vajon mit takar ez a rövidítés? Social, local, mobile. A „social” szó a közösségi oldalakon való kapcsolattartásra utal, a „local” a beépített GPS-eknek köszönhető valós idejű helymeghatározást jelenti, míg a „mobile” azt jelenti, hogy ezek a szolgáltatások a mobilinternetnek köszönhetően bárhol elérhetőek. Olyan alkalmazásokra kell gondolnunk, mint a Facebook Places vagy a Foursquare.
Nézzük mi is áll ennek a trendnek a hátterében: A 2009-es várakozások szerint az okostelefonok értékesítése 2012-re haladta volna meg a személyi számítógépekét, azonban ez már 2010 negyedik negyedévében bekövetkezett. Ebben az időszakban 100 millió okostelefont szállítottak le 92 millió PC-hez képest és ebben a hatalmas számban még nincsenek benne a különböző táblagépek, amelyek szintén okos mobileszközöknek minősülnek. De vajon mit csinálunk az okostelefonunkon?
Csináltunk egy mini és így nem reprezentatív kutatást. 96 kedves ismerősünk, barátunk válaszolt az általunk Facebookon terjesztetett kérdőív néhány kérdésére.
A kérdőívből kiderült, hogy az okostelefonunkat az alapfunkciókon kívül (telefonálás, sms írás, stb.), leginkább a közösségi oldalakon való böngészésére, e-mailek és egyéb internetes tartalmak (mint pl. ez a blog) olvasására használjuk. A kitöltésben résztvevők legnagyobb aránya egyáltalán nem használt még „check-in” programokat. Azok közül viszont, akik használtak/használnak, a válaszadók 49 %-a úgy nyilatkozott, hogy még gyakrabban használna ilyen applikációt, ha az valamilyen ajándékkal, úgymond jutalommal járna. Például egy ital a bárban, plusz egy éjszakai tartózkodás a szállodában, ingyen masszázs stb. Arra a kérdésre, hogy miért használnak ilyen apllikációkat, elsöprő fölénnyel az „ismerősökkel való találkozás” válasz nyert, ezt követték a „szívesen osztok meg dolgokat magamról” és az „emlékeztetőnek, hogy merre jártam” válaszok. Egy-egy görbe este után lehet a Facebook segít összerakni az emlékeket…? Végül pedig arra voltunk kíváncsiak, hogy Ti milyen helyekről jelentkeztek be a legtöbbet. Legtöbbször új városokból, klubokból, kávézókból és éttermekből csekinnolunk.
Összegezzünk. Egy új trend van kialakulóban, nevezhetjük ezt SoLoMo-nak vagy épp check-in függésnek is. Miért van ennek jelentősége? Gondoljunk bele. Minden becsekkinolás egy újabb ingyenes megjelenést jelent a vállalatunknak. Nem elég, hogy nekünk ingyen van, de közismert tény, hogy az emberek szívesebben látogatnak el olyan helyekre, ahol az ismerősük is járt már, esetleg ajánlotta azt és ezek az applikációk ezt a funkciót is magukban hordozzák. Harmadrészt, minden egyes megjelenés az interneten, legyen ez akár egy Facebook check-in, segít, hogy a keresőmotorok könnyebben ránk találjanak. Azaz tiszta haszon nekünk, csak meg kell tanulni, hogy hogyan ösztönözhetjük az embereket a check-in applikációk használatára. Következő posztukban mutatunk néhány példát…
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft.
Telefon: 06 30 292 0451
Fax: 06 1 226 11 45
E-mail: contact@adsafari.hu
Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk