A Nielsen adatai szerint a norvégok szórják leginkább a pénzt, de nem ők, hanem az írek költik a legtöbb eurót friss élelmiszerre.
A spanyol és olasz piacon szintén rengeteg friss áru fogy. A magyarok spórolnak. A Nielsen január elején közzétett elemzésében Európa élelmiszervásárlási szokásait vette górcső alá. Ez az összefoglaló egy világszerte elkészített kutatás európai vonatkozásait ismerteti.
Az eredeti felmérésben 58 országból összesen 29 ezer ember vett részt. A kérdőívben azt hasonlították össze, hogy egyes országokban az összes havonta ételre, italra és más létfontosságú termékre elköltött pénz (euró) hány százalékát teszik ki a frissen vásárolt élelmiszerek. (Ilyenek a húsok, halak, zöldségek, gyümölcsök és a frissen sült pékáruk.)
A legtöbbet a norvégok költenek havonta, közel 600 eurót fizetnek ki ételért, italért, háztartási kellékekért. De nem ők veszik a legtöbb friss élelmiszert, hanem az írek, spanyolok és olaszok. Írországban körülbelül 500 eurót költenek havonta, ebből 53%-ot friss ételekre fordítanak. A spanyolok és az olaszok nagyjából ugyanannyi pénzzel gazdálkodhatnak havonta (kb 350 euró) és ennek a feléből friss/nyers élelmiszert vesznek.
Most jön a fekete leves, azaz a hazai adatok. A Nielsen szerint egy átlagos magyar háztartás havonta körülbelül 155 eurót (kb. 47 000 Ft) költhet el a legszükségesebb dolgokra. (A norvégok majdnem háromszor ennyit.) Ennek tudatában érdekes lehet, hogy ebből kb. 20 ezer forint friss vagy nyers ételekre megy el. Nem árt figyelembe venni azt sem, hogy külföldön magasabbak az élelmiszerárak. Norvégiában egy liter tej 500 Ft, egy kg kenyér 800 Ft. Olaszországban a tej 300 Ft, a kenyér 600 Ft.
A felmérésben résztvevő 21 európai ország átlagosan 333 eurót költ havonta, és pénzük átlagosan 46%-át fordítják friss élelmiszerek vásárlására.
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Aromamedia Illatmarketing
Cím: 1037 Budapest , Flóra út 19.
Telefon: 0630 2227256
E-mail: info@aromamedia.hu
Tevékenység: Az...
További információk