Az eNET információi szerint tavaly 58 milliárd forint értékben foglaltak szállásokat az interneten, ami az évi teljes nettó szállásdíj csaknem felét teszi ki.
A Magyar Hotel Monitor és az eNET tavasszal készítettek közös felmérést, melyben több mint 6000 magyarországi szálláshelyet vettek mintául. A felmérésben arra a kérdésre keresték a választ, hogy vendégéjszakák foglalását hogyan intézik az emberek. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közzétett adatok szerint tavaly 129 milliárd forintra tehető a teljes magyarországi nettó szállásdíj bevétel, az eNet felmérése pedig az online szegmens méretére koncentrált, tehát hogy hány százalékát foglalják a szállásoknak interneten.
A felmérés szerint tavaly 29 milliárd forintnyi értékben foglaltak az interneten szállást az emberek önállóan, és további 21 milliárd forintnyi értékben klasszikus szállásközvetítőkön keresztül. A kuponos oldalak és az online utazási irodák összesen 8 milliárd forintnyi bevételt hoztak. Az eNET kutatása alapján a legnépszerűbb szállások (legyen az szálloda vagy panzió) 96%-ának van saját honlapja, melyek online foglalási felületet is tartalmaznak. Az apartmanok és vendégházak esetében azonban csupán 60% rendelkezik honlappal, melyeknek csupán 50%-án van online foglalási lehetőség. Bár foglalási felülettel viszonylag sok, fizetési felülettel csak a szállások 37%-a rendelkezik, ezek nagy része pedig szálloda.
Ami a kommunikációt és a marketinget tekinti, a szállások 93%-a használja az internetet és az online közösségi oldalak adta lehetőségeket. A panziók 40, az apartmanok 46, a vendégházak 48, a három csillagos szállodák 32, a négy csillagos szállások pedig a 20 százaléka használja a közösségi médiát. Jellemzően az online felületek ingyenes lehetőségeivel élnek a különböző szállások, a fizetés bizonyos extra marketingtevékenységért (pl. Facebookon ajánlott oldalként való kiemelésért) még kevésbé elterjedt, a professzionális közösségi médiaszolgáltatásokkal leginkább a négy-öt csillagos szállodák élnek, évi pár millióért.
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Hatékony és gyors reklámmegoldások, tervezéstől a kivitelezésig egy helyen!
Cégnév: Image Clinic Kft.
Cím: 2120 Dunakeszi, Madách utca 22/4...
További információk