Felmérés a lakosság életvitelhez szükséges ismereteiről.
Ismereteinket és tapasztalatainkat felmérve leginkább a családi, párkapcsolati témában mozgunk otthonosan, ugyanakkor saját bevallásunk szerint a technikai dolgokkal és a pénzügyekkel állunk leginkább hadilábon – derült ki abból a friss kutatásból, melyet a Hogyankell.hu készített az Ipsos Observer Magyarország által biztosított adatok alapján.
Mely területen érzi magát a leginkább magabiztosnak? – tette fel a kérdést a praktikus tanácsokkal szolgáló Hogyankell.hu. Az Ipsos Observer Magyarország kutatása által biztosított adatok szerint közel minden második válaszadó a család, a gyerekek és az emberi kapcsolatok terén. A kérdést nemek szerint vizsgálva már árnyaltabb a kép, a mindennapok során a hölgyek több mint 60 százalékának ez a legbiztosabb területe, míg a férfiak esetében ez szám már csak 25 százalék, ők a technikai témákban érzik magukat leginkább otthonosan (45 százalék). A Hogyankell.hu felmérése arra is rámutatott, hogy ráncaink számának gyarapodásával párhuzamosan egyes területeken növekszik magabiztosságunk: 50 felett már sokkal tapasztaltabbnak bizonyulunk mind a családdal, mind a munkával kapcsolatos kérdésekben, de ugyanez elmondható a filozófia és a vallás, valamint a művészet és a kultúra területén.
Senki nem ért a pénzügyekhez?
A kutatás keretében a Hogyankell.hu azt is megvizsgálta, mely területen érzik legkevésbé jártasnak magukat a magyarok. „Bár rengeteg műszaki kütyü vesz minket körül, a bizonytalansági ranglétra tetején a technikai dolgok állnak. Ezt követik a pénzügyek, minden negyedik válaszadó vallott úgy, hogy az élet e területén boldogul a legkevésbé” – mondta Kolma Kornél, a Hogyankell.hu wiki alapítója. A kutatás során az „örök érvényű igazság” is jól kirajzolódott: a nők legkevésbé a technikai dolgokkal boldogulnak, a férfiak a pénzügyek után főként a szépség, divat témájától idegenkednek. Az életkor előrehaladtával, 60 felé közeledve különösen az egészség, a szépség, a divat és a technikai dolgok terén fokozódik a bizonytalanságunk.
A férfiak a netről gyűjtik az információkat, a nők rokonaiktól is
A Hogyankell.hu megbízásából készült kutatás azt is vizsgálta, hogy hol tájékozódunk, ha jobban el szeretnénk mélyedni egy-egy témában. A nők leginkább az interneten néznek utána az aktuális kérdéseknek, amit szorosan a rokonoktól, barátoktól származó információgyűjtés követ. A férfiak közül viszont kétszer annyian fordulnak a világhálóhoz, mint az ismerőseikhez. Az információszerzés terén is megfigyelhető egy komoly generációs szakadék: míg a fiatalok kétharmada elsődlegesen az internetről tájékozódik, addig a nyugdíjas korúak mindössze 8 százaléka teszi ugyanezt, ők inkább szakkönyvet vagy újságot vesznek a kezükbe. Érdekes továbbá, hogy mind a diplomások, mind a munkába járók többsége az interneten keres rá az őket érdeklő dolgokra, a 8 általánost végzettek és a nem dolgozók jelentős része viszont rokonaitól, ismerőseitől tájékozódik.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Convention Budapest Bt. 1995 júliusában alakult, majd 1996 közepétől Kft. társasági formában folytatja tevékenységét. Fő profilja az...
További információk