FaceBook blog.hu

Marketing - Kutatás

Így közösségi médiáztak a szállásadók a nyári szezonban

2013.09.10

A nyári főszezonban, megvizsgáltunk 95 szállásközvetítéssel foglalkozó portált, illetve ezek facebookos jelenlétét. Vajon ez a telítettnek nevezett szállásközvetítői piac valóban telített-e a legnagyobb közösségi médiás platformon is, és melyek a vezető oldalak?

Az alapvetés szerint a hazai szállásközvetítői piac teljesen telített, hiszen a legnagyobb hazai brand, a szallas.hu, valamint a nemzetközi nagyágyú, a booking.com lefedi a piacot. Idén nyolcéves csúcson volt a szálláshelyek bevétele, ami az aktuális gazdasági helyzeten túl az egyre tudatosabb online kommunikációnak és hirdetéseknek is köszönhető. Az viszont nem igaz, hogy kizárólag a szallas.hu tartaná el a piacot: úgy találjuk, hogy bőven van még piaci lehetősége másoknak is.

Szálláspiac a Facebookon

A szallas.hu egy kitűnő brand és megbízható oldal, így mindenképpen vezeti a piacot és a szállásadók webhez való hozzáállását is alapjaiban határozza meg, azért vannak még kisebb, de hatékony oldalak is. Arra vállalkoztunk, hogy a facebookos jelenlétükön, mint a legnyilvánvalóbban mérhető felületen keresztül hasonlítsuk ezeket össze. A 95 vizsgált oldalból meglepő módon csak 25-nek volt értékelhető jelenléte a facebookon, a többinél pedig már a honlapjuk alapján is megállapítható volt, hogy ez nem véletlen, hiszen a jelentőségük igen kicsi.

Az első közösségi szállás oldal 2005 óta létezik. 2006-ban jelent meg az utazok.hu facebook oldala, majd néhány évig semmi. Ezután 2009-ben kezdett az indulhatunk.hu, a 2010-es év pedig már robbanásszerű volt, megjelent nálunk is a kuponos vásárlási modell, illetve elindult a szallas.hu a közösségi médiában is.



A lájkok száma szerint a trivago.com az első, de ez az eredmény torz, mivel nemzetközi oldalról van szó, bár erős magyar jelenléttel. A második a hazai piacvezető szallas.hu az elvárásoknak megfelelően, míg a harmadik a bonuszbrigad.hu, amely viszont kuponközvetítő oldalként nem egy hagyományos szállásoldal. Ezért másodiknak a valóban szállásközvetítéssel foglalkozó utazok.hu oldal tekinthető.

Aktivitás a közösségi médiában

Bár ez az érték állandóan változik, két véletlenül kiválasztott időpillanatban, augusztus elsején és szeptember elsején ellenőriztük, hogy a lájkok mellett a másik fontos mérőszám, tehát a „beszélnek róla” érték mekkora az egyes oldalaknál. Ebből következtethetünk az adott facebook oldalak, illetve az azt felhasználók aktivitására.
A magyar célközönségű szállásadó oldalak között meglepő módon már a szallasok.hu mutatja a legjobb arányokat, megelőzve a szallas.hu és a welovebudapest.com facebook oldalát. Az első három helyezett környékén a kuponos oldalak vagy angol trivago.com szerepel jól, aztán messze le van szakadva mindenki.

Ebben az összehasonlításban például a piacvezető szallas.hu csak a 14., később pedig 9. lett, mivel a követőinek csak mindössze 2%-a aktív. A social media kommunikációjuk ugyan színes, de nyilván a 400 ezer lájkolóra felhúzott oldalon a valóban aktívak jóval kevesebben vannak.

Végül úgy döntöttünk, hogy a népszerű toplistázáshoz hasonlóan a nyári időszak felmérései alapján mi is egy „abszolút”, mindent összegző és figyelembevevő végeredményt hirdetünk. Itt már az minden adatot összeszámoltunk és a sorrend alapján pontszámokra váltottunk. A végeredmény pedig a következő lett:

Eszerint a kuponos oldalakat és az angol nyelvű trivago.comot leszámítva a mai szállásközvetítői online piacon az első öt szereplő közösségi médiás aktivitásuk szerinti sorrendben a következők voltak:

1. szallas.hu
2. welovebudapest.com
3. szallasok.hu
4. szallasvadasz.hu
5. szallodak.hu

A felmérést a marketingszoveg.com készítette, a teljes tanulmány az ite.hu oldalon érhető el.

 

SzK
(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

12

1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

BlackSheep Kreatív Ügyosztály

Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. Bank bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis