A magyar hölgyek ragaszkodnak a dress code-hoz, kínosan érinti őket, ha barátjuk, kollégájuk nem megfelelő öltözékben jelenik meg egy összejövetelen – többek között ez derült ki a Stilago nemzetközi divatwebáruház kutatásából.
A felmérés szerint egy régiesen, szakadtan öltözött járókelő láttán minden második ember sajnálkozik, míg a feltűnően divatos megjelenés sokakból bosszankodást vált ki.
A magyar hölgyek szerint a ruházat sokat elárul a viselőjéről – derült ki a Stilago nemzetközi divatwebáruház felméréséből. A több mint 5000 nő megkérdezésével zajló kutatás többek között arra kereste a választ, hogy milyen érzéseket vált ki egy jól öltözött, illetve egy szakadt ember látványa.
A stílusos megjelenés mindössze a válaszadók egytizedét hagyja hidegen, a legtöbb nőt jó érzéssel tölti el, ugyanakkor 29 százalékukból vágyakozást, 16 százalékukból pedig kifejezetten bosszankodást vált ki. „Elsősorban az bántja a hölgyeket, hogy ők nem engedhetik meg maguknak, hogy drága ruhákat vásároljanak, a stílust pedig sokszor a márkával és a magas árral azonosítják” – mondta el Kovács Anikó, a Stilago magyarországi projektmenedzsere.
A régiesen, szakadtan öltözött emberek mellett sem tudunk szó nélkül elmenni: mindössze a megkérdezettek egynegyedéből nem vált ki különösebb érzelmet egy rosszul öltözött járókelő látványa, ugyanakkor minden második válaszadó kifejezetten sajnálkozik ilyenkor. „Minden tizedik hölgy furcsállja, ha valaki szakadtabb ruhát visel, és tízből egy megkérdezett nem érti, miért nem öltözik fel kicsit jobban” – emelte ki Kovács Anikó.
Ragaszkodunk a dress code-hoz
A magyar nők nem kedvelik, ha valaki nem az alkalomhoz illően öltözik fel. Egy üzleti találkozó alkalmával mindössze a megkérdezettek 14 százalékát nem zavarná egyáltalán, ha a kollégája nem odaillő öltözetben, például farmerben és sportcipőben jelenne meg, 41 százalékukat ez kifejezetten kínosan érintené. „A főnökükkel szemben is csak kicsit elnézőbbek a hölgyek: a megkérdezettek 20 százaléka nem foglalkozik egyáltalán azzal, hogy a főnöke miben jelenik meg egy munkamegbeszélésen, ugyanakkor 37 százalékukat zavarná a nem megfelelő ruházat” – jegyezte meg Kovács Anikó.
A barátokkal szemben sem vagyunk toleránsabbak: a megkérdezettek 13 százaléka kifejezetten kellemetlenül érezné magát mások előtt a barátja nem odaillő öltözéke miatt, további 27 százalék ezt diszkréten szóvá is tenné. A válaszadók mindössze 12 százalékát nem zavarná a dolog, 47 százalék ugyan meglepődne, de nem szólna miatta.
Vonzódunk a hasonló stílusúakhoz
Bár a megkérdezetteknek mindössze 17 százaléka számára fontos kifejezetten az, hogy a párjuk, illetve a barátaik is hozzájuk hasonló stílusú ruhákat viseljenek, további 45 százalék mondta, hogy társaságon belül jellemzően hasonlóan öltözködnek. A felmérés arra is választ keresett, hogy mások öltözködése hatással van-e ránk: „A válaszadók közel kétharmada szerint egy idő után a barátainkkal, munkatársainkkal összhangba kerül az öltözködési stílusunk. A legtöbben úgy gondolják, hogy ez kölcsönös, mindkét fél hat a másik stílusára” – mondta el Kovács Anikó.
A felmérés hátteréről:
A Stilago több mint 5000 fő online megkérdezésével végzett kutatást az öltözködés fontosságával kapcsolatban. Az adatfelvétel 2014. október 20. és november 2. között zajlott. A nem reprezentatív felmérés eredményei több mint 5000 magyar hölgy válaszain alapulnak.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk