Egyre nehezebb megmondani, hogy hol vannak a média határai. Mi az, ami belülről alakítja, és mi az, ami kívülről hat rá. Médiacéggé alakul a Twitter?
Médiacég-e a Google? Biztosan emlékszel rá, hogy éveken keresztül ez volt az egyik legintenzívebben rágott médiás gumicsont. A kérdés persze nem pusztán elvi jelentőségű. A Google folyamatosan azt állította, hogy ők nem médiacég, vagyis nem versenytársai, hanem éppen ellenkezőleg, barátai, vagy éppen jótevői a médiának. Nem forgalmat visznek el, hanem éppen azt terelnek a médiaoldalakra. Mára lényegében elült ez a vita, hiszen világosan látszik a lényeg: a hirdetési pénzek jelentős része a Google zsebébe vándorolt.
Míg a keresőkkel szemben évekig nagy volt a gyanakvás, a Facebook megjelenését és gyors felfutását megdöbbentő naivitással fogadták a médiacégek. Egyre növekvő forgalmú hely, ahova saját ellenőrzés alatt tartva, ingyen kitehetők a hírek - van ennél jobb? Lett. A saját oldalakban önként, sőt, lelkesen beépített "Like" gombbal a média-kismalac nemcsak beinvitálta kuckójában a Facebook-farkast, de azonnal bele is ugrott a fazékba. (Azóta is fő a saját levében.)
A Twitter esetében másképpen alakulnak a dolgok. Ezt a közösségi hálózatot is próbálják kiadványok, műsorok egyszerű marketing csatornaként használni, de nem ez a lényeg. A Twitter mára nemzetközi mértetű hírelosztóvá nőtte ki magát, ahol rettenetes mennyiségben és elképesztő sebességgel "jönnek a hírek - mennek a hírek".
A Twitter eddig valóban nem volt médiacég, mert 1) nem rendelkezett saját tartalommal 2) nem próbálta meg valamilyen szerkesztői ellenőrzéssel befolyásolni a hálózatba kerülő információkat, illetve azok elosztását. Ezt az állapotot zavarta most meg a Twitter múltheti bejelentése, ami szerint ezentúl heti, "best of Twitter" hírlevéllel kedveskednek a felhasználóknak.
A Twitter "médiás" törekvéseiról árulkodik egy, a múlt héten elkapott álláshirdetés is: a Twitter sportszerkesztőt/producert keres. Bár a cég szóvívője váltig állította, hogy az új munkatársat csak a partnerek jobb kiszolgálása érdekében veszik fel, a szakma gyanakszik. Joggal, hiszen a Twitteren valós időben ömlő információk szűrése, szelektálása olyan feladat, amit csak kevesen képesek maguk megoldani. Lenne igény - valószínűleg még pénzért is - olyan tartalomkurátorokra, akik képesek bizonyos, előre meghatározott szempontok szerint elválasztani a fontos információkat a zajtól, a szeméttől, ellenőrizni a hírek forrását, hitelességét. Az eszközök egy része adott, alkalmas szakembereket könnyen lehet találni. A kérdés az, hogy a nagy, fizetőképes szerkesztőségek hajlandók-e egy ilyen fontos feladatkör kiszervezésével gyengíteni saját ellenőrzésüket a hírek felett?
Miközben így alakulnak a dolgok a világban, idehaza a Twitter továbbra is szendereg. Beszélünk, írunk róla, hogy az első időszak látványos felfutása után miért torpant meg a "magyar Twitter" fejlődése, de az egyértelmű választ senki sem tudja. Jellemző, hogy ezek a beszélgetések sem a Twitteren zajlanak.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk