Az új vezérigazgató elsődleges feladata, hogy ismét életet leheljen a márkába. Egy brit magazin szerint ez nemhogy kihívás, de egyenesen harc lesz.
Az 50-es, 60-as években a jól ismert „ding-dong, AVON calling” reklámok tették híressé a kozmetikai márkát, mely aztán nők generációinak vált nélkülözhetetlen partnerévé a mindennapokban. A brand motorja ebben az időben a „door-to-door értékesítés”, vagy hálátlan magyar szóval élve „házalás” volt, ami akkor még egyenesen lépéselőnynek számított. Mára fordult a kocka: az egykori szépségipari nagyhatalom az elmúlt 3 évben hihetetlen profit-deficitet produkált.
Nem kis árverseny alakult ki a vállalat és kelet-európai konkurens cégek között, kihagyhatatlan partneri ajánlatok kötöttek ki a kukában a döntéshozatal lassúsága miatt, s az AVON ma valahol saját jelene után kullog. Ezért is szegeződik minden szem a májusban kinevezett új vezérigazgatóra, Sherilyn McCoy-ra, aki mellesleg a Johnson & Johnson alelnöki székéből állt föl, s elkötelezte magát arra, hogy feléleszti hamvaiból a 126 éves nagyvállalatot. Amire szükség van, az a márka saját átalakulása, de vajon egy ilyen mérvű profit-zuhanás és a Coty parfümgyár visszakozása után mi fordíthatja vissza az amerikaiak szerencséjét?
A száraz tények a következők: az AVON 75%-os profit-csökkenést ütött meg az elmúlt 10 év alatt az Egyesült Államokban, és részvényei 45%-ot zuhantak 2011-ben.
Helen Cooper, a Boots márkaigazgatója, és az AVON korábbi európai régióigazgatója szerint a cég lemaradásának oka ott keresendő, hogy az online vásárlás korában is csökönyösen ragaszkodnak a jól ismert brosúrás rendszerhez, s ez egész egyszerűen nem érdekes többé, és nem is tehető azzá. Pláne, hogy az egyébként kiváló minőségű termékek elvesznek olyan oldalak rengetegében, melyek tökéletesen érdektelenek. A cég gyengepontja emellett a sales: az átlag-idő, amelyet egy új tag a rendszerben tölt, 6-10 hétre rúg, és egyetlen motivációja - mint afféle „hétvégi asszisztens” -, hogy bezsebelje a jutalékot. Hol van ez, mondjuk a Boots’ lelkes és tájékozott dolgozógárdájához képest? Helen kérdése jogos.
De nézzük a megoldást az ő nézőpontjából: fókusz a minőségre, illetve elmozdulás az online értékesítés felé! Egy online shop sokkal áttekinthetőbb, ráadásul a brosúra-formáról sem kell feltétlen lemondani, ha személyre szabott ajánlatként, érdeklődési kategóriák alapján állítjuk össze és küldjük ki azt a felhasználók beállításai alapján.
Mit gondol ugyanerről a helyzetről Mattew Jacobs társ-tervezőigazgató a Carat-tól (az AVON korábbi számlakezelőjétől)? Szerinte a legjobb marketing a szépségpiacon szerte a világon a barátoktól kapott ajánlás, vélemény. Az AVON mintegy 126 évig erre alapozva érte el sikereit, jelenleg az Egyesült Királyság top 3 kozmetikum forgalmazójának egyike, és 3 nőből egyhez biztosan elér. Ma már azonban Jacobs szerint is más szelek fújnak, és az emberek nagyjából olyan gyorsan szeretnének információkhoz, termékekhez jutni, mint amennyi idő alatt az AVON egyáltalán FELKUTATJA az ezekre való igényt. Valami új kezdete az lenne, ha végre elmozdulnának a kampányoktól az igazi értékesítés felé. Amíg a média-megjelenésük 97%-át celebek által népszerűsített TV-kampányokba pumpálják, addig nagy csoda nem várható, s mindez alatt a Google vagy a Youtube keresési listájának top 5-je még mindig a szépségápolás körül forog.
Jacobs szerint megoldás lehetne az AVON számára, ha kihasználnák például a szociális hálók adta lehetőségeket. Ez nem csak a szociális média fokozottabb használatát jelenti, hiszen a személyközi kommunikációnak csupán 5%-a zajlik ezen a csatornán. Inkább azt segítené elő, hogy jobban megértsék egy termék elterjedésének, népszerűvé válásának jelenkori folyamatát és körülményeit. Továbbá az AVON-nak hatékonyabban kellene felhasználnia azokat az adatokat, melyeket a vásárlóikról megtudnak, hiszen így pontosabban határolhatnák be, kik a tényleges célközönség.
Jelenleg egyetlen típusú egyén sem értékeli 7%-nál többre az AVON sales hatékonyságát. Ezen javítana az is, ha végre elkezdenék kihasználni az okostelefonok adta lehetőségeket.
Fedor Nóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk