FaceBook blog.hu

Marketing - Márka

Válságban az AVON

2012.07.09

Az új vezérigazgató elsődleges feladata, hogy ismét életet leheljen a márkába. Egy brit magazin szerint ez nemhogy kihívás, de egyenesen harc lesz.

Az 50-es, 60-as években a jól ismert „ding-dong, AVON calling” reklámok tették híressé a kozmetikai márkát, mely aztán nők generációinak vált nélkülözhetetlen partnerévé a mindennapokban. A brand motorja ebben az időben a „door-to-door értékesítés”, vagy hálátlan magyar szóval élve „házalás” volt, ami akkor még egyenesen lépéselőnynek számított. Mára fordult a kocka: az egykori szépségipari nagyhatalom az elmúlt 3 évben hihetetlen profit-deficitet produkált.

Nem kis árverseny alakult ki a vállalat és kelet-európai konkurens cégek között, kihagyhatatlan partneri ajánlatok kötöttek ki a kukában a döntéshozatal lassúsága miatt, s az AVON ma valahol saját jelene után kullog. Ezért is szegeződik minden szem a májusban kinevezett új vezérigazgatóra, Sherilyn McCoy-ra, aki mellesleg a Johnson & Johnson alelnöki székéből állt föl, s elkötelezte magát arra, hogy feléleszti hamvaiból a 126 éves nagyvállalatot. Amire szükség van, az a márka saját átalakulása, de vajon egy ilyen mérvű profit-zuhanás és a Coty parfümgyár visszakozása után mi fordíthatja vissza az amerikaiak szerencséjét?

A száraz tények a következők: az AVON 75%-os profit-csökkenést ütött meg az elmúlt 10 év alatt az Egyesült Államokban, és részvényei 45%-ot zuhantak 2011-ben.

Helen Cooper, a Boots márkaigazgatója, és az AVON korábbi európai régióigazgatója szerint a cég lemaradásának oka ott keresendő, hogy az online vásárlás korában is csökönyösen ragaszkodnak a jól ismert brosúrás rendszerhez, s ez egész egyszerűen nem érdekes többé, és nem is tehető azzá. Pláne, hogy az egyébként kiváló minőségű termékek elvesznek olyan oldalak rengetegében, melyek tökéletesen érdektelenek. A cég gyengepontja emellett a sales: az átlag-idő, amelyet egy új tag a rendszerben tölt, 6-10 hétre rúg, és egyetlen motivációja - mint afféle „hétvégi asszisztens” -, hogy bezsebelje a jutalékot. Hol van ez, mondjuk a Boots’ lelkes és tájékozott dolgozógárdájához képest? Helen kérdése jogos.

De nézzük a megoldást az ő nézőpontjából: fókusz a minőségre, illetve elmozdulás az online értékesítés felé! Egy online shop sokkal áttekinthetőbb, ráadásul a brosúra-formáról sem kell feltétlen lemondani, ha személyre szabott ajánlatként, érdeklődési kategóriák alapján állítjuk össze és küldjük ki azt a felhasználók beállításai alapján.

Mit gondol ugyanerről a helyzetről Mattew Jacobs társ-tervezőigazgató a Carat-tól (az AVON korábbi számlakezelőjétől)? Szerinte a legjobb marketing a szépségpiacon szerte a világon a barátoktól kapott ajánlás, vélemény. Az AVON mintegy 126 évig erre alapozva érte el sikereit, jelenleg az Egyesült Királyság top 3 kozmetikum forgalmazójának egyike, és 3 nőből egyhez biztosan elér. Ma már azonban Jacobs szerint is más szelek fújnak, és az emberek nagyjából olyan gyorsan szeretnének információkhoz, termékekhez jutni, mint amennyi idő alatt az AVON egyáltalán FELKUTATJA az ezekre való igényt. Valami új kezdete az lenne, ha végre elmozdulnának a kampányoktól az igazi értékesítés felé. Amíg a média-megjelenésük 97%-át celebek által népszerűsített TV-kampányokba pumpálják, addig nagy csoda nem várható, s mindez alatt a Google vagy a Youtube keresési listájának top 5-je még mindig a szépségápolás körül forog.

Jacobs szerint megoldás lehetne az AVON számára, ha kihasználnák például a szociális hálók adta lehetőségeket. Ez nem csak a szociális média fokozottabb használatát jelenti, hiszen a személyközi kommunikációnak csupán 5%-a zajlik ezen a csatornán. Inkább azt segítené elő, hogy jobban megértsék egy termék elterjedésének, népszerűvé válásának jelenkori folyamatát és körülményeit. Továbbá az AVON-nak hatékonyabban kellene felhasználnia azokat az adatokat, melyeket a vásárlóikról megtudnak, hiszen így pontosabban határolhatnák be, kik a tényleges célközönség.

Jelenleg egyetlen típusú egyén sem értékeli 7%-nál többre az AVON sales hatékonyságát. Ezen javítana az is, ha végre elkezdenék kihasználni az okostelefonok adta lehetőségeket.
 

Fedor Nóra
(reklámipar)

 
Címkék: márka
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

09

1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

::progressive:: reklámügynökség

A ::progressive:: egy nemzetközileg is elismert, díjnyertes, okos, hazai reklámügynökség MIBEN VAGYUNK JÓK?...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. Bank bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis