A televízió előtt ülve, a reklámok iránt érzett csalódottságunkon egy valami jócskán javíthat: ha ránézünk az Adweek idei listájára, amely az év legjobb 10 kisfilmjét gyűjti egybe.Mazsolázgatva az alábbiakból fellélegezhetünk, és megnyugtathatjuk magunkat: jó reklámok még léteznek! Íme, a Top 10:
10. CarltonDraught - Beer Chase
Autósüldözés, pénz, sör nem kevés humorral megfűszerezve. A sörkedvelő férfiközönségnek telitalálat. A CarltonDraughtszámos kedvelt akciófilm autósüldözős jelenetét kifigurázva, a frissen csapolt sör sértetlenségének megóvását középpontba helyezve okoz egy bő, vidám percet a nézőknek. A végén minden jó, ha a vége jó. Ez a reklám különösképpen.
9. Axe - Susan Glenn
A kilencedik legjobbnak az Axe reklámfilmje bizonyult, amely különbözik az illatszer márka eddigi próbálkozásaitól. Ezúttal nem a humorral, a minden nőt megszédítő illat koncepciójával kísérleteztek, hanem inkább egy érzelmesebb vonallal. A férfiaknak talán ismerősen csengő hang elmeséli gimis plátói szerelmének történetét, azt, hogy akkoriban milyen gyáva volt. Persze ma már másképp cselekedne, hiszen már Axe-ot használ. A film végén a hang mellé az ismert akciófilm-sztár, KieferSutherland alakja párosul, neki pedig csak hihetünk. Valószínűleg férfiak százai nyúlhatnak most éppen újdonsült Axe-dezodorjaik felé.
8. Procter & Gamble - Best Job
A P&G termékeit népszerűsítő reklám az idei londoni olimpiára készült. Nagyon szépen megrendezett, valóságos és megható. A világ minden anyukájának munkáját dicséri ez az érzelmekre ható kisfilm, akik mindent elkövetnek gyermekeik sikeréért. „A legnehezebb munka egyben a legjobb is”, így szól a mottó. Szép munka.
7. Chrysler - HalftimeinAmerica
A Chrysler autógyár idén szintén egy emocionálisabb stílust ütött meg, és a reklámok többségét megszégyenítő őszinteséggel beszél ClintEastwood a világ, Amerika és a detroiti autógyár helyzetéről. Miután felfesti az eddig, a „félidőig” bekövetkezett borús helyzetet, a munkás kisemberek kilátástalan helyzetét, és a gazdasági válságot, elmeséli azt is, Detroit hogyan veszi fel ezzel a versenyt. Az el nem fedett valóságról való beszéddel még hitelesebbnek tűnik az egész. Lelkesít és előremutat, mi pedig minden szavát el is hisszük. Hiszen „a második félidő még csak most kezdődik”.
6. Red Bull - Red Bull Stratos
Az energiaital-gyártó cég reklámja rendhagyó, és rendkívül hatásos. Az internetező közönség nagy százaléka biztosan találkozott vele, hiszen ez nem más, mint Felix Baumgartner 39 km-es ugrása, amely a csapból folyt már 2012 őszén. Emberek milliói várakoztak feszülten a nagy ugrásra, míg végül október 14-én a Red Bull-os daru magasba emelte a Red Bull-os fémkalitkát, amelyből későbbRed-Bull-os ruhájában Baumgartner a mélybe vetette magát. A Red Bull-os helikopter megérkezik a helyszínre, és egy kis szerencsével már kész is a reklám.
5. Old Milwaukee - FieldCutOff
A külföldi sörmárka kisfilmje is bekerült a 10-es listába, ráadásul ötödikként, ami a többi versenyző film tekintetében talán kissé érthetetlen. Tagadhatatlanul megmosolyogtató, de fele annyira sem hatásos, mint egyik-másik listában szereplő társa.
4. Direc Tv - Charlie Sheen
Negyedikként egy szintén kevésbé kiemelkedő darab került be a Top 10 első felébe. A televíziós reklám szerint, ha nincs műholdas szolgáltatásunk, akkor az adás miatt boldogtalannak érezzük magunkat, és elmegyünk kocsmázni. Innen pedig az események úgy követik egymást, hogy végül Charlie Sheen és egy nyílpuska társaságában találjuk magunkat egy szobában. Ez csak egy egészen kicsit sikerült viccesre.
3. Widerøe Airlines - Grandpa's MagicTrick
A dobogó legalsó fokára a norvég légitársaság reklámfilmje került. Alapja egy igazán jó ötlet, és megvalósítása is kiváló. A hangulatos norvég tájon ücsörögve a kisfiúval szinte mi is együtt izgulunk, milyen trükköt mutat nekünk a nagypapa. Nagyon aranyos.
2. Nike -Jogger
Az ezüstérmes a Nike reklámja lett. Visszafogott, ám mégis hatásos. Mellőzi a zajt, a csillogást, csak az egyszerű és nagyszerű ember marad. És persze a Nike, ami szintén nagyszerű, hiszen segít megtalálni a bennünk rejlő nagyságot.Elérhetetlen nincs, Nike van. Nem rossz.
1. The Guardian - Three Little Pigs
A legjobbak legjobbika a brit napilap, a The Guardian kisfilmje lett, amely méltán került a lista élére, hiszen valóban nagyszerű mind az ötlet, mind a kivitelezés. A reklám alapja a Három kismalac című mese, amely bűntényként jelenik meg napjainkban. A mai újságírásnak hála, eddig nem ismert részletek derülnek ki, amelyek segítik a nyomozást. A napilapnak az afő erénye kerül középpontba, hogy nem hagynak figyelmen kívül egy részletet sem, és egy-egy eseményről teljes képet láttatnak, hogy az olvasó a valódi igazság birtokába kerülhessen. Ehhez a reklámfilmhez csak gratulálni tudunk, és még több ilyet szeretnénk!
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk