FaceBook blog.hu

Marketing - Márka

Apple cuccot mindenkinek? Na de kérem...

2013.01.10

Amikor egy réteg következetesen hozzászokott egy állandó minőséghez, és hozzáadott értékhez, ami ráadásul dollár milliárdokat termel, nem érdemes nagyon piszkálni. Az alapító Steve Jobs halála után viszont az Apple mintha kicsit benézné az ez idáig tökéletesen működő titkos iránytűjét...

Mintha csak körbe-körbe mennének egy gigászi körforgalomban, és még maguk sem tudják, hol a kijárat. Mindeközben kétségbe esve bizonygatják, hogy soha ennyi ötletük és innovációjuk nem volt még egy időben, mégis nehéz felskiccelni azt a csapásirányt, ami mentén a californiai cég halad manapság. Mert most nincs ilyen. Alibi fejlesztések, csalódottsággal átitatott termékprezentációk és értelmetlen irányvonalak.

Igen, az Apple körül lengő legújabb pletykák ragadtattak velem tollat, az általam csak ”iBudget business”-nek nevezett ötletek. Először az iPad Mini nyitott az olcsóbb termékek irányába, most pedig (bár még hivatalosan nem erősítették meg) az iPhone-ról pletykálnak hasonlókat. Dizájnban nem lenne változás, alapanyagban annál inkább. Hogy kinek jó ez? Rejtély. Hogy miért jutottunk el idáig?



Talán az iPhone eladásaival nem volt elégedett a cég? Szeretne még egy újabb (egyébként a mostaninál vélhetően jóval szélesebb) frontot nyitni? Rendben, e mentén már elindulhatunk. Csak vállaljuk fel, hogy az már nem, vagy csak igen nehezen lesz összeegyeztethető a cég prémium mivoltával. Mert nem az a gond, hogy az egyik legjobb okostelefon a piacon sokkal több ember számára lesz elérhető. Hazudok, dehogynem,pont ez a gond. Az exkluzivitást akarják kiirtani. Tudatosan, vagy nem, még nem tudjuk.

Persze nem kell ezt ennyire komolyan venni, attól még ugyanúgy elérhetetlen egy macbook az átlagembernek, és még ha meg is tudja venni, fáj a szíve ennyit kiadni egy laptopért, vagy közel 200,000-ret egy telefonért. Nekem is fájna. Ez egy olyan dolog, amit jóbarátom szavajárása szerint csak az iSzcientológusok érthetnek meg. Csak féltem a márkaértéket, a brand equity-t, amire hatással lesz majd az, ha egyre másra jelennek meg az olcsóbb verziók, egyre több terméknél. Egy olcsóbb terméket sem lehet eladni prémiumnak, és ez fordítva is igaz. A minőségire értékelt termékek nimbuszát pedig ne romboljuk ilyen ötletekkel.



Egyszerűen nincs erre szükség, nem kell az újrapozícionálás az iPhone esetében, mint ahogy az iPad esetében sem kellett volna. Maradjon csak meg annak, aminek a néhai almás nagyúr megálmodta. Ha olcsóbb Apple terméket akarnak, akkor azt ne nevezzék el a korábban nagy sikert aratott termékekhez hasonlóan. Mert abból csak a kuszaság lesz, és a márka részleges elértéktelenedése. Hiszen ha valami mindenki számára elérhető lesz, akkor nem fognak km-es sorok állni a premier napján.

Ha oda a USP(minőséget nem mindenkinek elérhető áron) egy része, akkor vége a játéknak. Zavaros lesz a márkakép, az meg kinek jó. Nem hiába nem tudott mit kezdeni a piac az iPad minivel sem. Telefonnak túl nagy, iPadnek meg kicsi, most akkor mit akarjunk vele? Oké, elfér egy női táskában, adjuk el a fiatal, tehetős, szellemi foglalkozású nagyvárosi nőknek. Csak ez lehet, hogy nem hozza majd a várva várt számokat.



Hogy valami végkicsengése is legyen a dolognak, nem feltétlen jó az, ha keverjük a dolgokat. Lehet, csak arra meg vannak a módszerek, amivel esetleg kevésbé sodorják veszélybe a brandet. Vegyünk példát az energiaitalokról. Megoldás? Alapítanak egy új céget, ami mögött ugyanúgy Ők állnak, elnevezik Apple Budgetnek, az alma helyett meg mehet a csutka. És akkor lehet árulni 200 dolláros iPhone-t. Csak ne így, és ne ebben a formában.

 

UPDATE.: Az Origo január 11-ei cikkében külföldi forrásokra hivatkozva cáfolta, hogy valaha is olcsó iphone-t készítene az Apple.


Lukácsi Zsolt
(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

AD Events

Vállalkozásunk azzal a céllal jött létre, hogy a rendezvények teljes skáláját felölelve, szakmai tapasztalattal, a megfelelő partnerekkel...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis