Az Elixis nevű üdítőt 2012 szeptemberében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. dobta piacra azzal a nem titkolt céllal, hogy ez a termék lehet a nagybetűs Magyar Nemzeti Üdítőital.
A definícióról egyből az örökbecsű Belga-opusz, a Magyar Nemzeti Hip-Hop jut eszembe, mely asszociációval talán nem vagyok egyedül, ez viszont sajnos önmagában már némi – akár hungarikum értékű jó magyar − szarkazmusra ad okot.)
Amit érdemes tudni a viszonylag új termékről, hogy megjelenése erősen hajaz a kóláéra: feketés színű ital piros címkével, azon pedig fehér betűk hirdetik: Aqua Elixis. Van viszont különbség: míg a kóla ártalmas a fogakra és amúgy az egészségre általában, ahogy azt féltő anyukáinktól hallottuk, míg mi kisebb hisztériás rohamot kapva próbáltuk őket kisiskolás korunkban meggyőzni, hogy kapjunk egyet, addig az Elixis nemcsak hogy nem ártalmas, hanem egyenesen egészséges! Nem beszélve alacsony kalóriatartalmáról, illetve arról, hogy alapanyaga a Szentkirályi ásványvíz, 31 féle gyógynövényt tartalmaz (a teljesség igénye nélkül: zsálya, kakukkfű, rozmaring, citromfű, cickafark, borsmenta, koriander, bodza, gyömbér), ezek adják sajátos mellékízét, melyet nem tudok máshoz hasonlítani, mint valamiféle kanalas orvossághoz, vagy éppen az Unicumhoz.
Megjelenésekor viszonylag nagy hírverést kapott a „magyar kóla”, volt nagy ünnepély, éljenzett a tömeg, hostess lányok kínálgatták az egybegyűlteket, és Budai Gyula államtitkár úr is megkóstolta (az alábbi videón 1:45-től látható).
Ám az ceremónia után mintha alábbhagyott volna a lelkesedés a szomjoltóval és annak reklámozásával kapcsolatban. Az elmúlt hónapokban normális életet élve (értem ez alatt az átlagos internetezést, televíziózást, olyan tevékenység végzését, amelynek alkalmával akaratlanul is belefuthatnék egy-egy reklámba) igazából nem találkoztam semmivel, ami egyáltalán az Elixis létezését lett volna hivatott megerősíteni. Sőt, az általam megkérdezettek sem: nagy százalékban nem is hallottak még a Nemzet Üdítőitaláról.
Egészen addig, míg el nem kezdődött a televíziós franchise tehetségkutatók legújabb tagja Magyarországon, a The Voice. Ebben a műsorban ugyanis kapunk belőle eleget, illetőleg kapnak belőle eleget a versenyzők. A wannabe-énekesek versenyszámai előtt ugyanis a már bevált módon kisfilmeket mutatnak azok felkészüléséről, és hogy, hogy nem, az énekteremben annak állandó kellékei, az énektanár, a mikrofon és a zongora mellett egy teli hűtő Elixis látható. Felületes nézők esetleg gondolhatják, hogy talán kólát isznak a mesterek és tanítványaik, de ha jobban megnézzük a piros-fekete-fehér színkombinációjú hűtőszekrény-monstrumot, láthatjuk, hogy Elixis az, bizony.
Hogy ez a marketingfogás mennyire válik be, és mennyien rohannak majd a boltokba Elixis után kutatva, az a jövő zenéje. (Ha valaki kedvet kapna, kisebb éjjel-nappalikban is rábukkanhatunk, illetve a Spar és Interspar áruházakban.) Én mindenképp javaslom legalább egyszeri kipróbálását, dobjuk félre a szarkazmust, mégiscsak lehetséges, hogy egy új hungarikum születésének vagyunk tanúi!
Kedvcsinálónak itt egy videó arról az esetről, amikor a vicces édesapa megkóstoltatja gyermekeivel a Nemzet Üdítőitalát.
Baranyi Réka
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk