Nincs, aki ne ismerné Magyarországon a torok kéményseprőjét, a Negro cukorkát. Azt viszont már kevesen tudják, hogy ez volt Karády Katalin kedvence...
...vagy azt, hogy marketingesek helyett a fogyasztók álltak elő eredetibbnél eredetibb szlogenekkel az elmúlt évtizedekben.
„Cool vagy Mari! Csuda a piercinged! Csitulj már! Ne tudja az egész falu!” Ugye mindenkinek ismerős ez a rövid párbeszéd? Bizony, az idézett mondatok a Negro cukorka 2011-es reklámfilmjéből valók, mely a mai napig feltűnik a tévéképernyőkön.
A Negro cukorkát ma ugyanaz a vállalat gyártja, aki a Győri Édes kekszeket, a Pilótakekszet, vagy a Tuc sóskekszeket. A jellegzetes fekete cukorkát Pietro Negro olasz cukrász találta fel, aki a cukorgyártás melléktermékét, a törmelékcukrot használta alapanyagként. Sajnos ennél többet nem tudunk a pontos összetételéről, mert a hozzávalók pontos listáját olyan szigorúan őrzik, mint a Coca Cola receptjét. A fekete cukor megörökölte feltalálója vezetéknevét, így ma Negro-ként vált ismertté.
Erről nem ártott volna 50centet sem tájékoztatni, ugyanis tavaly augusztusban tett magyarországi látogatása során egy kicsit meglepődött a Negro láttán. Az USA-ban a negro szó roppant sértő a színes bőrűekre nézve, ezért nem tudta hova tenni a dolgot. Az Instagramra feltöltött kép mellé csak annyit írt: „Basszus srácok, nézzétek mit találtam Európában!” Sajnos emiatt megindult a kommentlavina. A Negro-t rasszistának titulálták, a csomagoláson látható kéményseprőt pedig egy felakasztott fekete férfinak hitték. A zenész magyar rajongói ugyan nagy erőkkel védték a cukorkánkat, ám a kép mégis hetekig keringett még a neten. A negatív reklám is reklám alapon inkább örülhetünk, hogy a világsajtó egy rétege ennyi figyelmet szentelt egy hazai terméknek.
Most egy kicsit térjünk vissza az arculatok, szlogenek világába és nézzük meg, miből, mivé fejlődött a Negro. A cukorka már a kezdetektől a „torok kéményseprője” szlogent használja. A csomagolás piros, és egy fekete kéményseprő alakja látható rajta munka közben. Ez gyakorlatilag a mai Negro Classic-nak felel meg. Kezdetben ugyanis csak egyféle ízben gyártották. A Negro Classic olyan hírességek kedvence volt, mint Karády Katalin vagy Jávor Pál. Fellépéseik előtt ezzel a cukorkával tisztították a torkukat, hogy a hangjuk olyan erősen csengjen, mint a reklámfilmből ismert Marinak. 1990 után a márka fokozatos termékbővítésbe kezdett, ma már 8 féle Negro cukorka kapható a boltokban.
Csak az egy-két évvel ezelőtt indított kampányuk során újítottak a szlogent illetően. Mari-videóból ugyanis nagyon sok készült. Ezeknek a reklámfilmeknek a végén a narrátor a videóban is jól hallható kedves magyar tájszólást imitálva mondja: „Negro. Teröt ad a magyar hangnak!”
Ezeket a videókat itt érheti el, kezdve az első résszel:
Talán azért vártak ennyit a szlogen megújításával, mert nem is igazán volt rá szükség. A Negro cukorka „magától” is gyártotta a szlogeneket és mondásokat. A fogyasztók önállósították magukat és vicces szólásokat építettek a cukorka köré. Ki ne ismerné például a következő, butaságokat beszélő emberekre vonatkozó mondásokat:
„Olyan sötét vagy, hogy világít a szádban a Negro!”
„Olyan sötét vagy, hogy hozzád képest a Negro egy atomvillanás!”
A Negro zenekarokat is megihletett, így történhetett, hogy az Irigy Hónaljmirigy egy provokatív videót is készített ezzel a címmel.
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft.
Telefon: 06 30 292 0451
Fax: 06 1 226 11 45
E-mail: contact@adsafari.hu
Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk