FaceBook blog.hu

Marketing - Márka

20 év arculatokban, röviden. 2. rész: Negro

2013.02.07

Nincs, aki ne ismerné Magyarországon a torok kéményseprőjét, a Negro cukorkát. Azt viszont már kevesen tudják, hogy ez volt Karády Katalin kedvence...

...vagy azt, hogy marketingesek helyett a fogyasztók álltak elő eredetibbnél eredetibb szlogenekkel az elmúlt évtizedekben.

„Cool vagy Mari! Csuda a piercinged! Csitulj már! Ne tudja az egész falu!” Ugye mindenkinek ismerős ez a rövid párbeszéd? Bizony, az idézett mondatok a Negro cukorka 2011-es reklámfilmjéből valók, mely a mai napig feltűnik a tévéképernyőkön.



A Negro cukorkát ma ugyanaz a vállalat gyártja, aki a Győri Édes kekszeket, a Pilótakekszet, vagy a Tuc sóskekszeket. A jellegzetes fekete cukorkát Pietro Negro olasz cukrász találta fel, aki a cukorgyártás melléktermékét, a törmelékcukrot használta alapanyagként. Sajnos ennél többet nem tudunk a pontos összetételéről, mert a hozzávalók pontos listáját olyan szigorúan őrzik, mint a Coca Cola receptjét. A fekete cukor megörökölte feltalálója vezetéknevét, így ma Negro-ként vált ismertté.



Erről nem ártott volna 50centet sem tájékoztatni, ugyanis tavaly augusztusban tett magyarországi látogatása során egy kicsit meglepődött a Negro láttán. Az USA-ban a negro szó roppant sértő a színes bőrűekre nézve, ezért nem tudta hova tenni a dolgot. Az Instagramra feltöltött kép mellé csak annyit írt: „Basszus srácok, nézzétek mit találtam Európában!” Sajnos emiatt megindult a kommentlavina. A Negro-t rasszistának titulálták, a csomagoláson látható kéményseprőt pedig egy felakasztott fekete férfinak hitték. A zenész magyar rajongói ugyan nagy erőkkel védték a cukorkánkat, ám a kép mégis hetekig keringett még a neten. A negatív reklám is reklám alapon inkább örülhetünk, hogy a világsajtó egy rétege ennyi figyelmet szentelt egy hazai terméknek.

Most egy kicsit térjünk vissza az arculatok, szlogenek világába és nézzük meg, miből, mivé fejlődött a Negro. A cukorka már a kezdetektől a „torok kéményseprője” szlogent használja. A csomagolás piros, és egy fekete kéményseprő alakja látható rajta munka közben. Ez gyakorlatilag a mai Negro Classic-nak felel meg. Kezdetben ugyanis csak egyféle ízben gyártották. A Negro Classic olyan hírességek kedvence volt, mint Karády Katalin vagy Jávor Pál. Fellépéseik előtt ezzel a cukorkával tisztították a torkukat, hogy a hangjuk olyan erősen csengjen, mint a reklámfilmből ismert Marinak. 1990 után a márka fokozatos termékbővítésbe kezdett, ma már 8 féle Negro cukorka kapható a boltokban.

Csak az egy-két évvel ezelőtt indított kampányuk során újítottak a szlogent illetően. Mari-videóból ugyanis nagyon sok készült. Ezeknek a reklámfilmeknek a végén a narrátor a videóban is jól hallható kedves magyar tájszólást imitálva mondja: „Negro. Teröt ad a magyar hangnak!”

Ezeket a videókat itt érheti el, kezdve az első résszel:

Talán azért vártak ennyit a szlogen megújításával, mert nem is igazán volt rá szükség. A Negro cukorka „magától” is gyártotta a szlogeneket és mondásokat. A fogyasztók önállósították magukat és vicces szólásokat építettek a cukorka köré. Ki ne ismerné például a következő, butaságokat beszélő emberekre vonatkozó mondásokat:

„Olyan sötét vagy, hogy világít a szádban a Negro!”
„Olyan sötét vagy, hogy hozzád képest a Negro egy atomvillanás!”


A Negro zenekarokat is megihletett, így történhetett, hogy az Irigy Hónaljmirigy egy provokatív videót is készített ezzel a címmel.



Bakos Csenge M.
(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

09

1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Molnár és Faragó Bt.

A Molnár és Faragó Bt. több mint 10 éve foglalkozik nyomdaipari szolgáltatásokkal, vállalkozásunk pedig több mint 15 éves múltra tekint vissza....
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis