Minden évben egyszer napvilágot lát a BrandFinance Global 500 nevezetű lista, amely a brandek legjobbjait rangsorolja. Az idei sort a „legértékesebb” kategóriában az Apple, a „legerősebb” csoportban pedig a Ferrari nyitja.
A BrandFinance Global 500 évente megjelenő listájában a márkák teljesítményét elemzi, és állítja sorrendbe vállalatok és fogyasztók, illetve vállalatok és vállalatok közötti egységek szerint. A márkaértékelés során többek között olyan financiális mutatókat vesznek górcső alá, mint az egy ügyfélre számított átlagos bevétel, a marketing és hirdetési kiadások, és azok a vállalati összetevők és lépések, amelyek a brand iránti szeretet és hűség megnyilvánulásaként jegyezhetők.
A vizsgálódások során kapott eredményeket David Haigh, a BrandFinance igazgatója a következőképpen kommentálta: „Abrand az olyan immateriális javak közé tartozik, amelyek egy céget nyereséges növekedéshez segíthetnek hozzá. Ezen kívül még a technológia, a szerződések, a humán tőke, az ügyfelek javai és nem utolsó sorban az általános vevőkör vezethetik a vállalat márkáját az értéknövekedés felé. Bevételek tízmilliárdjai állnak rendelkezésére az Applenek és a Samsungnak arra a célra, hogy a jövőben globálisan tegyenek szert fölényre a brandek piacán, és felébresszék a vásárlókban a ragaszkodást termékeik iránt.”
A „legértékesebb” lista dobogósai 2013-ban az Apple, a Samsung és a Google. Az Apple vezető pozíciója nem okozott meglepetést, hiszen már a tavalyi ranglista élén is ők álltak, viszont az akkori értéküket idén 24%-kal sikerül növelniük. Ezzel 87,3 milliárd dollár értékű márkát tudhatnak a magukénak. A Googlet azonban idén sikerült megfosztania ezüstérmétől a tavaly csak a hatodik helyet birtokló Samsungnak. Ez a mobilvállalatnak 2012-höz képest 54%-os növekedést, azaz csaknem 59 milliárd dollárnyi márkaértéket jelent. A harmadik helyre csúszott Googlenak 10%-os emelkedést sikerült idén elérnie, amellyel értéke 52,1 milliárd dollárra tehető. A tavalyi bronzérmes, a Microsoft idén a negyedik helyre került szerény 1%-os növekedésével, amely viszont még mindig előkelő 45,5 milliárd dolláros értéket jelent.
Nagy számok ezek, amelyek mellett a Ferrari valós pénzügyi értéke (3,6 milliárd dollár) jelentéktelennek tűnhet, ám mégis az olasz autómárka érdemelte ki a legerősebb márkának járó címet. A bevételt tekintve a Ferrari természetesen nem tudna versenyezni a multinacionális brandekkel, ám az autópiacon minden konkurensét megelőzte, és a márkaértékelés többi szempontja alapján is jelesre vizsgázott. A „legerősebb” márkák listáján az olaszokat a Google, a Coca-Cola és a PwC követi.
A 2013-as ranglistával kapcsolatban David Haigh még megjegyezte: „A Global 500 lista erőteljesen bizonyította be azt, hogy az ügyfelek márkákkal szembeni elvárásai magasabbak, mint valaha, és az egyik legfontosabb üzleti tényezővé a bizalom kérdése vált ebben a bizonytalan gazdasági helyzetben.”
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk