FaceBook blog.hu

Marketing - Márka

20 év arculatokban, röviden. 7. rész: Soproni

2013.05.02

A magyarok kedvenc söre majdnem 120 éves múlttal rendelkezik, ám a Soproni Sörgyár csak 1997-ben kezdte meg a márka tudatos építését.Hol tart most?

2006 óta mindannyian Sopronival teli korsót emelünk vízilabdásaink tiszteletére, és új értelmet nyert az "egy jó pofa sör" kifejezés is.

A Soproni Sörgyárat 1895-ben alapították, ezt az évszámot viseli magán a Soproni 1895, mely a márka minőségi megítélését hívatott erősíteni és, amely 2006-ban került a boltok és kocsmák hűtőibe. A XIX. század utolsó évtizedében alakult gyár első terméke a Soproni Ászok volt. A nyitást követő 50 évben számos új terméket dobtak piacra, megjelent a Szent Imre idénysör, a Soproni Porter, a Viktória sör és a Kinizsi sör. A Soproni Sörgyár egy nagyobb felújításon is átesett 1959-ben a Magyar Söripari Vállalat segítségével. A korszerűsítésnek köszönhetően a következő pár évben a triplájára nőtt a termelés és megjelentek a sörgyár üdítőitalai is, többek közt a Meggy-Gyöngye szénsavas ital. 1970-ben a Soproni 75. évfordulóján forgalomba hozták Magyarország egyetlen barna sörét, a Lővért.
Most pedig következzen egy meglepő adat: tudták, hogy 1981-ig csak a Győr és Balaton közt elterülő települések lakói ihattak Sopronit? Az ésszerűtlen korlátozásnak hála a Soproni csak '87-re jutott el Budapestre. Ma már sokunknak furcsának tűnhet, hogy régen a sör alig egy-két napig volt fogyasztható. Az 1985-ben bevezetett pasztörizálás előtt ugyanis jóval hamarabb lejárt a sör-termékek szavatossága.



E kis történelmi áttekintést követően lassan megérkezünk 20 évvel ezelőttre, amikor a Soproni először kezdett nagy reklámkampányba. Az 1997-ben indult "Soproni Ászok. Egy jó pofa sör!" szlogennel ellátott kampány során a humor volt az elsőszámú eszközük. Söralátétek készültek, melyeken vicces kis feliratokat olvashattunk, mint például a következők: "A sör közepén állok. Ne zavard a söreimet. Ennek a sorozatnak sosincs vége. Ha ezt el tudod olvasni, akkor még nem vagy elég jópofa!" Az alátétek legjobbja, melyen három korsó sör látható hatalmas habbal a tetejükön, felettük a "hair" felirat olvasható. Egyértelmű és mókás utalás a híres musical-re. Természetesen tévészpotok is készültek, melyek főszereplője mindig ugyanaz a négy ivócimbora volt, azaz a Soproni Ászok kvartett. Ezek a reklámok a kabarékhoz hasonló módon voltak felépítve, részenként egy-egy szóvicc, elszólás köré szervezve.

Íme 10 poén a Soproni Ászoktól, 1998-ból:



A kétezres évek elején, egészen pontosan 2003-ban került tévéképernyőre a következő reklám, mely az akkor elképesztően népszerű Mátrix filmekre épült. Neo telefonfülkéje kocsmára változott és a telefonkagyló helyett a söröskorsót markolássza. A szlogen ekkor még változatlan, a sör továbbra is jópofa.



A konkurencia erősödése miatt 2005-ben újrapozícionálták a márkát, neve Sopronira rövidült, üvege és címkéje is jelentősen megváltozott. Egy évvel később megjelent a már említett Soproni 1985 és az alkoholmentes Soproni Szűz. Ugyanebben az évben a Soproni a magyar vízilabda válogatott hivatalos támogatójává vált. 2007-ben újabb két termékkel bővítették a kínálatukat, megjelent a polcokon a Soproni Fekete Démon, valamint az 1 literes műanyagpalackos Soproni. Ekkorra a sör már nem jópofa, hanem "hungarikum", mely megítélést a "Hozzánk tartozik." szlogennel erősítették. Mindannyian emlékszünk erre a 2008-as reklámra, melyben minden felsorolásra kerül, ami megkülönböztet bennünket a Föld más népeitől, még a Soproni sör is.



A magyar vízilabda válogatottnak szurkoló reklámfilmek is születtek, ezek az "Emeljük poharunk!" szlogent használták. Íme egy ilyen 2011-ből, melyben a humor ismét szerepet kap.



A Soproni legfrissebb filmjében is a vízilabdát helyezi a középpontba, feleleveníti a nagy olimpiai sikereket, elsüt néhány szóviccet és a fejünkbe veri, hogy már 2006 óta támogatja legjobb sportolóinkat.



A Soproni az új fogyasztói szokásokra reagálva megalkotta a "szupervilágos" Soproni Szőke Ciklont, a Soproni citromos, narancsos, körtés és grapefruitos változatát, illetve készített egy alkohol- és cukormentes verziót is, mely narancs és grapefruit ízekben kapható a hölgyek legnagyobb örömére. Láthatjuk, hogy a Soproni munkatársai a legszívesebben mindenki kezében Soproni sört látnának, így azon se lepődnénk meg, ha a közeljövőben előrukkolnának egy gyerekeknek szánt változattal.


Bakos Csenge M.
(reklámipar)

 
Címkék: márka, marketing, reklám, sör

a cikk további képei

vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

10

1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Cypress Nyomdai Szolgáltató Kft.

Cégünk a digitális technológiát alkalmazó nyomdák elsői közt, 2003 óta kíínál nyomdai szolgáltatásokat a piac különböző szegmensei számára...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. Bank bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis