A magyarok kedvenc söre majdnem 120 éves múlttal rendelkezik, ám a Soproni Sörgyár csak 1997-ben kezdte meg a márka tudatos építését.Hol tart most?
2006 óta mindannyian Sopronival teli korsót emelünk vízilabdásaink tiszteletére, és új értelmet nyert az "egy jó pofa sör" kifejezés is.
A Soproni Sörgyárat 1895-ben alapították, ezt az évszámot viseli magán a Soproni 1895, mely a márka minőségi megítélését hívatott erősíteni és, amely 2006-ban került a boltok és kocsmák hűtőibe. A XIX. század utolsó évtizedében alakult gyár első terméke a Soproni Ászok volt. A nyitást követő 50 évben számos új terméket dobtak piacra, megjelent a Szent Imre idénysör, a Soproni Porter, a Viktória sör és a Kinizsi sör. A Soproni Sörgyár egy nagyobb felújításon is átesett 1959-ben a Magyar Söripari Vállalat segítségével. A korszerűsítésnek köszönhetően a következő pár évben a triplájára nőtt a termelés és megjelentek a sörgyár üdítőitalai is, többek közt a Meggy-Gyöngye szénsavas ital. 1970-ben a Soproni 75. évfordulóján forgalomba hozták Magyarország egyetlen barna sörét, a Lővért.
Most pedig következzen egy meglepő adat: tudták, hogy 1981-ig csak a Győr és Balaton közt elterülő települések lakói ihattak Sopronit? Az ésszerűtlen korlátozásnak hála a Soproni csak '87-re jutott el Budapestre. Ma már sokunknak furcsának tűnhet, hogy régen a sör alig egy-két napig volt fogyasztható. Az 1985-ben bevezetett pasztörizálás előtt ugyanis jóval hamarabb lejárt a sör-termékek szavatossága.
E kis történelmi áttekintést követően lassan megérkezünk 20 évvel ezelőttre, amikor a Soproni először kezdett nagy reklámkampányba. Az 1997-ben indult "Soproni Ászok. Egy jó pofa sör!" szlogennel ellátott kampány során a humor volt az elsőszámú eszközük. Söralátétek készültek, melyeken vicces kis feliratokat olvashattunk, mint például a következők: "A sör közepén állok. Ne zavard a söreimet. Ennek a sorozatnak sosincs vége. Ha ezt el tudod olvasni, akkor még nem vagy elég jópofa!" Az alátétek legjobbja, melyen három korsó sör látható hatalmas habbal a tetejükön, felettük a "hair" felirat olvasható. Egyértelmű és mókás utalás a híres musical-re. Természetesen tévészpotok is készültek, melyek főszereplője mindig ugyanaz a négy ivócimbora volt, azaz a Soproni Ászok kvartett. Ezek a reklámok a kabarékhoz hasonló módon voltak felépítve, részenként egy-egy szóvicc, elszólás köré szervezve.
Íme 10 poén a Soproni Ászoktól, 1998-ból:
A kétezres évek elején, egészen pontosan 2003-ban került tévéképernyőre a következő reklám, mely az akkor elképesztően népszerű Mátrix filmekre épült. Neo telefonfülkéje kocsmára változott és a telefonkagyló helyett a söröskorsót markolássza. A szlogen ekkor még változatlan, a sör továbbra is jópofa.
A konkurencia erősödése miatt 2005-ben újrapozícionálták a márkát, neve Sopronira rövidült, üvege és címkéje is jelentősen megváltozott. Egy évvel később megjelent a már említett Soproni 1985 és az alkoholmentes Soproni Szűz. Ugyanebben az évben a Soproni a magyar vízilabda válogatott hivatalos támogatójává vált. 2007-ben újabb két termékkel bővítették a kínálatukat, megjelent a polcokon a Soproni Fekete Démon, valamint az 1 literes műanyagpalackos Soproni. Ekkorra a sör már nem jópofa, hanem "hungarikum", mely megítélést a "Hozzánk tartozik." szlogennel erősítették. Mindannyian emlékszünk erre a 2008-as reklámra, melyben minden felsorolásra kerül, ami megkülönböztet bennünket a Föld más népeitől, még a Soproni sör is.
A magyar vízilabda válogatottnak szurkoló reklámfilmek is születtek, ezek az "Emeljük poharunk!" szlogent használták. Íme egy ilyen 2011-ből, melyben a humor ismét szerepet kap.
A Soproni legfrissebb filmjében is a vízilabdát helyezi a középpontba, feleleveníti a nagy olimpiai sikereket, elsüt néhány szóviccet és a fejünkbe veri, hogy már 2006 óta támogatja legjobb sportolóinkat.
A Soproni az új fogyasztói szokásokra reagálva megalkotta a "szupervilágos" Soproni Szőke Ciklont, a Soproni citromos, narancsos, körtés és grapefruitos változatát, illetve készített egy alkohol- és cukormentes verziót is, mely narancs és grapefruit ízekben kapható a hölgyek legnagyobb örömére. Láthatjuk, hogy a Soproni munkatársai a legszívesebben mindenki kezében Soproni sört látnának, így azon se lepődnénk meg, ha a közeljövőben előrukkolnának egy gyerekeknek szánt változattal.
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Molnár és Faragó Bt. több mint 10 éve foglalkozik nyomdaipari szolgáltatásokkal, vállalkozásunk pedig több mint 15 éves múltra tekint vissza....
További információk