Az öngyújtó formájú adagoló a felnőttek ízlésének kedvezett, ám a Disney segítségével a gyerekek is nagyon megszerették. A PEZ cukorka függőséget okozhat, melyről 2006-ban film is készült.
A világ leghíresebb cukorkája Ausztriából indult hódító útjára. A PEZ cukrot III. Eduard Haas osztrák üzletember kezdte el gyártani 1927-ben. A PEZ eredetileg a magasabb társadalmi osztályok édessége lett volna, melyet cukorból és borsmentaolajból, préseléssel készítettek.
A nevet a német borsmenta, pfeffermintz szó első, középső és utolsó betűjéből képezték. Kezdetben a felnőtt fogyasztóknak kívánták eladni, ezért lett az adagoló öngyújtóhoz hasonló. Később a Disney-vel kötött megállapodás szerint megszületett a gyerekek kedvence: a Mickey egér PEZ adagoló. Az ötvenes évekre már angol nyelvű reklámokat gyártottak, ezekből egyet a youtube-on is találni. Ebben egyfajta egyet fizet kettőt kap akciót hirdetnek, a csokis sziruphoz ajándék PEZ cukorkát és adagolót kaptak a vásárlók.
1962-ben V. Eduard Haas megalapította a Haas International Kereskedőházat, melynek leányvállalatai megtalálhatóak Szlovákiában, Csehországban, Oroszországban és Ukrajnában is. Magyarországon 1989-ben alapítottak vállalatot, PEZ cukorkák gyártásával kezdték meg a termelést. (Ekkorra ugyanis a Haas család vállalata már pezsgőtablettát, pudingot és ostyákat is gyártott.) A PEZ figurák gyűjtése olyan népszerű lett, hogy az egyik legnagyobb internetes aukciós weboldal az ebay.com a gyűjtők közti csere-berével indult el és futott be.
Az ötvenes évektől kezdve egyre-másra jöttek a különböző figurák, volt Popeye-s, Mickey egeres és akcióhősös is. Mindig az aktuálisan futó, népszerű rajzfilmek szereplői köszöntek vissza a cukorka adagolóin. 1991-ben tetőzött a PEZ imádat, amikor megrendezték az első PEZ-gyűjtők találkozóját az Ohio-i Mentor-ban. A kilencvenes években megjelent a Csillagok háborújás PEZ, mely máig a legnépszerűbb és legkeresettebb az adagolók között. 2006-ban dokumentumfilm készült a PEZ-függésről "PEZheads: The movie" címmel.
A cukorkamárka szlogenje világszerte a "Makes you smile!", ami magyarul körülbelül azt jelenti, hogy mosolyt csal az arcodra. A legutóbbi reklámfilmjüket 2012-ben forgatták.
Ami ennél sokkal érdekesebb, hogy a PEZ feliratú logó még soha nem változott. Ugyanolyan felirat díszelgett a negyvenes évek gyerekeinek, néhány évtizeddel ezelőtt a miénken, és a mai gyerekek cukorkáin is.
Magyarországon jelenleg a PEZ Click and Play (Kattints és Játssz) című kampánya fut. A PEZ történelmében először dobtak ugyanis piacra olyan adagolókat, melyeknek leszedhető figura van a tetején. Ilyenből először egy nyolc darabos, Micimackós szett került a boltok polcaira.
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A ::progressive:: egy nemzetközileg is elismert, díjnyertes, okos, hazai reklámügynökség
MIBEN VAGYUNK JÓK?...
További információk