Az Absolut Vodka mindenki számára ismerős, ha nem is az üzletek polcairól, a meghökkentő reklámjairól biztosan.
A svéd vodka márka, az 1980-as években több sebből vérzett – legalábbis az akkori marketing szakértők szerint.
Például:
1. Akkoriban minden üvegre papír címkét helyeztek – ezzel szemben az Absolut Vodka üvegeire átlátszó címkék kerültek, megkockáztatva ezzel azt, hogy a bárok polcain az emberek egyszerűen átnézek az üvegen és észre sem veszik a márkát.
2. Az üveg szája kifejezetten keskeny. Ezzel is egy új trendet teremtett a márka, korábban minden likőrös-alkoholos üveg szája szélesebb volt. A korabeli szakértők szerint ez is csökkentette az ital népszerűségét, hiszen nehéz megragadni az üveget, így az könnyen kicsúszhat a kezünkből.
3. És végezetül. Absolut? Az meg milyen név? Túl egyszerű, túl sablonos, ezzel nem lehet befutni!
Az Absolut Vodka mégis történelmet írt. A kreatívok két célt akartak és akarnak megvalósítani minden egyes reklámkampánnyal: szórakoztatás és meglepetés. A hirdetések a reklámok és a művészet határán mozognak, miközben minden printhirdetés egy kaptafára megy: előtérben az üveg vagy annak formája majd az „Absolut” szó és mögötte még egy-egy szó, ami vagy a márkára vagy annak fogyasztójára jellemző. A reklámok valójában azért olyan élvezetesek, mert sokszor a legvalószínűtlenebb kapcsolatba kerül a vodka és a képi megjelenítés. A hirdetések egyszerre időtlenek és modernek, mind e mellett nem azonosítható a márka egyetlen korosztállyal vagy életmóddal sem.
Mára a márka divatot teremtett. Világszerte várják az emberek a legújabb reklámkampányt, gyűjtik a svéd vodka plakátjait, képeslapjait. Az Absolut Cities sorozat már a 80-as évek végén megjelent. A plakátokon keresztül jelentették be, hogy a vodka mikor-melyik amerikai városba érkezett meg. Kiragadták az amerikai városok egy-egy jellegzetességét, általános élethelyzetét és a legváltozatosabb módokon elhelyezték rá az üveget.
A Cities of Europe kampány a 2000-es évek végén született meg. A Newsweek hátsó borítójának belső oldalán jelent meg hétről-hétre egy-egy új városhirdetés. A hirdetéshez minden héten a Newsweek újságírója írt egy izgalmas beszámolót az adott város legizgalmasabb éttermeiről és bárjairól. Az amerikai, majd az európai kampány után nem volt meglepő, hogy a hirdetések a világ összes városára kiterjedtek.
A fantasztikus képi megjelenítésű reklámok láttán, joggal felmerülhet bennünk a kérdés: vajon az Absolut Vodka nem tett többet sok ország népszerűsítéséért, mint az adott ország turisztikai szervezete?
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk