Falatnyi bikiniben pózolnak a modell lányok egy 1984-es Globus plakáton. Sütő Enikő is köztük van, de nem ő volt az első híresség a márka történetében. A magyar színház nagyasszonya, Honthy Hanna szintén népszerűsített Globus konzerveket.
Kevesen tudják, hogy a Globus története egészen a 19. század végéig, egészen pontosan 1882-es alapításáig nyúlik vissza. Az Első Magyar Konzerv- és Ércárugyár elnevezésű előd kezdetben csak hús- és kávékonzervekkel foglalkozott.
A Globus-t, mint márkanevet csak később, 1924-ben vezették be. Ezen a néven árusították zöldség- és gyümölcskonzerveiket. Népszerűségüket növelendő, 1937-ben felkérték a Honthy Hanna színésznőt reklámarcnak. A korabeli plakáton mosolyogva hirdeti: "Szeretnék én olyan nélkülözhetetlen lenni a színpadon, mint amilyen nélkülözhetetlen a Globus konzerv minden háztartásban!" Honthy Hanna Kossuth-díjas színművésznő, operettprimadonna, Érdemes - és Kiváló Művész. Az őt körülvevő rajongást mi sem mutatja jobban, minthogy a kedvéért operetteket dolgoztak át. 1978 decemberében hunyt el.
A soron következő évtizedekben rengeteg szlogent használt a konzervgyár. "Befőz-megfőz Ön helyett a konzervipar!" vagy "A családnak LENCSE CSALÁD!" vagy "Globus, a jó konzerv!" A vállalat 1958-ban nevet változtatott, attól kezdve a Globus Budapesti Konzervgyár gyártotta a készételeket. Hét évvel később, 1965-ben exportengedélyt kaptak, így a szocialista tömb országainak piacán kívül, az Európai Gazdasági Közösség országait is meghódíthatták a Globus termékek.
1978-ban kártyanaptárakat is készíttettek, melyeken a "Globus konzerv örök sláger!" szlogen szerepelt. Ugyanebben az évtizedben használták "Az ön konyhájából sem hiányozhatnak, kirándulásnál nélkülözhetetlenek" mondatocskát a sonkás tojáskrémet vagy a ma már bizarr hangzású konzerves nyelvkrémet reklámozó plakátokon. Egy 1984-es plakátsorozat szerint a volt manöken, Sütő Enikő is modellt állt a Globus-nak, és egy aprócska fehér bikiniben, konzervekkel teli strandtáska alatt roskadozva pózolt a fotósoknak.
A rendszerváltás utáni években ismét nevet változtattak, Globus Konzervgyárra keresztelték a vállalkozást. Ekkoriban csendült fel először a fiatalabbaknak is ismerős szlogen: "Globus, a megbízható minőség!" 1993-ban, mindössze két évvel az előző névváltoztatás után, ismét átkeresztelték a céget, ekkor kapta a Globus Konzervipari Részvénytársaság nevet. 1995-ben márkaszaküzletet nyitottak Budapesten, a Király utcában " a minőség aranyfedezete" elnevezéssel, majd belevágtak egy nagyszabású májkrém promócióba. A nyereményjátékra vonalkódot beküldök száma havonta a 38 ezret is elérte! Még ebben az évben piacra dobták az univerzális vagdalthúskonzervet, melyet később a magyarok csak "gyíkhúsként" emlegettek. Hogy miért volt univerzális? Azért mert lehetett rántani, sütni, mártásalapként használni, de fasírtnak és melegszendvicsnek is kiváló volt. (Bár egyesek valószínűleg vitatkoznának ezzel a jelzővel.)
A kilencvenes évek második felében a gyárnak komoly gondjai adódtak. A Globus, bár nemzedékek nőttek fel a termékeit használva, kissé elfelejtődött. Ebben az időben több nagy üzlettől estek el, végül nem nagyon kaptak új külföldi megrendeléseket. A gyárat 2001-ben felvásárolta a 400 saját márkával bíró, 160 országban jelenlévő Unilever. Az ő irányításuk alatt éledt újjá a márka, és készültek el az első komolyabb reklámfilmek.
Globus. Kísértésbe visz. 2000-ből.
A vállalat 2006-tól francia tulajdonba került, ennek eredményeként a Globus minden eddiginél jobban fókuszál a zöldség- és gyümölcskonzervek, ketchup, mustár, majonéz, salátaöntetek és a mártások gyártására és bevezetésére. 2010-ben elkezdték használni a "Mindig más, mindig finom. Globus." szlogent, melyet az alábbi reklámfilmben is hallhatunk majd.
Mindig más, mindig finom. Globus. 2010-ből.
Idén a Globus Ínyenc Mártás népszerűsítésére fektették a hangsúlyt és a "Globus. Valami nagyon más." szlogent építették bele a kampányba. A weboldalukon változatos receptekkel igyekeznek segítséget nyújtani az új termék felhasználásában. Készíthetünk rántott húst, rántott tököt és sülthúsos szendvicset is ezzel a krémmel.
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Globe Master Kft.
Cím: Budapest, 1115 Somogyi út 19.
Telefon: 06 1 781 1660, 06 30 403 3170, 06 30 350 7321
E-mail:...
További információk