Újabb reklámszpottal jött ki a Coca-Cola. Az üdítőital-gyártó cég reklámjaiban mindig igyekszik társadalmilag fontos kérdéseket feszegetni, nemrég a sarkvidék és a jegesmedvék megóvása érdekében kampányolt, most az elhízás, a fogyasztói társadalom és az egészségtelen táplálkozás ellen szólal fel. Öngól.
Az új „Grandfather” című reklámfilmben a Coca-Cola azt mutatja be, milyen volt az élet régen, és milyen most. Egy fiatal férfi és annak nagypapája egy átlagos napját követhetjük nyomon egy kettéosztott képernyőn.
A reklám ötletes is lehetne a maga módján, ha nem az összes létező klisét vonultatná fel a „régen minden jobb volt” jeligére épülve. A nagyapa munka közben nem csipszet majszolt, hanem almát, a vacsora régen fazékban főtt, és nem a gyorsfagyasztott étel került a mikróba, a házaspár nyugodtan, az asztalnál vacsorázott, és nem műanyag dobozokból a tévé előtt, mint most. A szpot végén lévő felszólítás lényege, hogy az egészségesebb élet érdekében többet kell mozogni, és egészségesebben kell étkezni, úgy, ahogy azt nagyszüleink is tették.
Ez mind nagyon szép, és hitelesnek is tűnne például egy biozöldségeket forgalmazó cégtől, de a Coca-Colától? Ne már. A reklám egyértelműen a felgyorsult életmód, az egészségtelen táplálkozás és az emberekre rátelepedő fogyasztási kényszer ellen szólal fel, a Coca-Colára pedig mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy nem a fogyasztói társadalom egyik szimbolikus terméke. Arról már ne is beszéljünk, hogy számos kutatás kimutatta, hogy a kóla napjaink egyik legegészségtelenebb üdítőitala, így ha valaki egészségesen akar élni, akkor valószínűleg egyáltalán nem iszik Coca-Colát.
Valószínűleg kevés emberben nem merülnek fel ezek a gondolatok a reklám nézése közben, így mondhatjuk, hogy a Coca-Cola elég nagy öngólt rúgott most, hogy az egészséges életmód népszerűsítésével próbálja eladni az egészségtelen termékét. Szakmai fórumok szerint is képmutató az új kólás reklám, az American Society for Nutritional Sciences (Amerikai Táplálkozástudományi Társaság) szerint az amerikaiak elhízásának fő oka, hogy az Egyesült Államokban nagy mértékben nő a nem természetes alapanyagokból készült élelmiszerek fogyasztásának mértéke, és ezekben többnyire túl sok a kalória – úgy, ahogy a Coca-Cola termékeiben is.
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Molnár és Faragó Bt. több mint 10 éve foglalkozik nyomdaipari szolgáltatásokkal, vállalkozásunk pedig több mint 15 éves múltra tekint vissza....
További információk