Nagyon úgy tűnik, hogy nem fut elég jól a Google szekere, már ami az új találmányukat, a mindent tudó és megmondó szuperszemüveget illeti. Ennek ellenére töretlen optimizmus jellemzi őket, hiszen újabb és újabb fejlesztésekbe invesztálnak.
Az előző év tavaszán felröppent a hír egy szuperszemüvegről, amelyet a Google álmodott meg. Ezt rengeteg kétkedés övezte. Voltak, akiket örömmel töltött el az újdonság híre, és persze olyanok is akadtak szép számmal, akik szerint butaság és pénzszórás a Google Glass. Ebben a kérdésben a két tábor mai napig sem jutott dűlőre, ám nagyon úgy tűnik, az utóbbinak lehet majd igaza.
Az előzetes felmérések és a próbaidőszak szerint az érdeklődők és a leendő felhasználók száma nem éppen kielégítő a Google számára. Könnyen lehet, hogy csupán tízezres nagyságrendű rajongótáborra tehet majd szert az új kütyü, amelyben a fejlesztők ennek ellenére rendíthetetlenül bíznak.
A megfogalmazódott kritikák szerint a szemüveg csak akkor válhatna igazán nagy durranássá, ha valami rendkívül hasznos és új funkciót tudna nyújtani. Jelenleg ugyanis nem büszkélkedhet sokkal több előnnyel a szintén nemrégiben felbukkant okosórával, vagy a legújabb okostelefonokkal szemben. Több kritikus is megfogalmazta: „Miért hordanál valamit állandóan a fejeden, azért, hogy tájékozódj arról, amiről a telefonodon is tudnál?” A hangvezérléses rendszer hangfelismerés nélkül vajmi keveset ér, legfeljebb csak annyit, hogy furcsállóan néznek ránk az utcán, miután ötször elismételgettünk magunkban egy-egy szót. A Google Glass nagy erőssége a navigációs rendszerében és a nézőpontunkból való fotózásban lehet, ám ezek egyelőre még nem bizonyulnak elég jó érvnek a várható eladások számának növekedéséhez.
A szuperszemüveg borsos ára ellenére így egyelőre csak pénznyelő, és az elmúlt hónapokban gőzerővel indultak el a legújabb fejlesztések. Valamit ki is kell találniuk, hiszen a szemüveg alkalmazásain tilos lesz a reklám, csupán diszkrét márkajelzések jelenhetnek meg rajtuk. A leendő bevételeket illetően ezért nem támaszkodhatnak teljes súlyukkal az efféle hirdetésekre.
Jelenleg számos kisebb alkalmazás is tökéletesítés alatt áll. Ilyen újdonság például a tőzsdei figyelő, amely a várakozások szerint a befektetőket és brókereket ösztönzi majd a szemüvegvásárlásra. Ezen kívül többek között olyan applikáció is lencsére kerül, amely főzés közben, az elkészíteni kívánt étel nevét kiejtve, felolvassa nekünk a receptet lépésről lépésre. A hírek szerelmesei sem maradnak kielégítetlenül: az egyéni beállítások szerint folyton értesítések érkezhetnek majd a legfrissebb tudnivalókról, amelyek az adott személyt érdekelhetik.
A hatalmas erőfeszítések még nem biztos, hogy behozzák majd a rájuk fordított pénzt és energiát, de a fogyasztók reakcióinak megfigyelése jelenleg is folyik, hogy megbizonyosodhassanak arról, melyek a legkívánatosabb alkalmazások.
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: Grafika és kivitelezés, Online szolgáltatások
Cím: 1028 Budapest, Máriaremetei út 64.
Telefon: + 36 1 631 20 97
Mobil: + 36...
További információk