Hazai vállalatok támogatási programjai a média tükrében.
Világszerte gyakran felróják a média képviselőinek, hogy vonakodnak hírt adni a vállalatok támogatási tevékenységeiről. Bár hazánkban a törvényi szabályozás már egyértelműen megkülönbözteti a CSR kommunikációt a bújtatott reklámtól, a Magyar Adományozói Fórum 2011 végén végzett kutatása során arra kereste a választ, hogy milyen szempontoknak kell megfelelnie a vállalati támogatásokról szóló híreknek, hogy bekerülhessenek a szerkesztőségi tartalomba. A témával rendszeresen foglalkozó médiaszakemberek véleménye szerint a sikeres kommunikáció kulcsa a támogatott ügy népszerűsége, az elért eredmény és hatás valamint a tevékenység innovatív jellege.
Több kutatás is vizsgálta korábban, hogy a hazai média képviselői miként viszonyulnak a vállalatok társadalmi szerepvállalásához és annak kommunikációjához, de ezek többsége kevéssé vette figyelembe, hogy a vállalati felelősségvállaláshoz, ezen belül a támogatási programokhoz kapcsolódó tevékenységek nagyon sokrétűek, és kommunikációs szempontból is eltérő módon közelíthetők meg mind a vállalatok, mind a média oldaláról.
Ezeknek a szempontoknak a definiálása céljából indította el a Magyar Adományozói Fórum 2011 novemberében végzett kutatását, melynek során a vállalati CSR témákkal rendszeresen és régóta foglalkozó 16 médiaszakembert kérdezett meg arról, hogy véleményük szerint mit, miért, hogyan és hol érdemes kommunikálni a vállalati támogatások területén?
A válaszadók szinte egyöntetű véleménye szerint hazánkban a média ma még inkább passzív, főleg a cégektől közvetlenül érkező híreket közvetítő, kommunikációs csatorna szerepet tölt be a vállalati támogatási programok szemszögéből. Ugyanakkor, sokan vélik úgy, hogy a jelenleginél proaktívabb megközelítésre lenne szükség és a médiának az ismeretterjesztés mellett akár példamutató, kezdeményező szerepet is fel kellene vállalnia.
A megkérdezett szakemberek többsége tapasztalatai alapján a cégek támogatási tevékenységeit marketing eszközként definiálja, ami abban is tükröződik, hogy főként a speciális CSR, valamint gazdasági és bulvár kiadványok nyitottak a vállalatok társadalmi befektetési programjairól szóló hírekre, és a vállalatok vásárlói vagy munkavállalói körében végzett gyűjtések és az értékesítéshez kapcsolódó jótékonysági programok pedig inkább a fizetett tartalomba illeszthetők be.
A szakértők szerint a vállalatok leggyakrabban környezetvédelemre vonatkozó programokról adnak hírt, a legáltalánosabb támogatási forma pedig a pénzbeli támogatás, míg a vállalati önkéntesség csak ritkán fordul elő.
Szerkesztőségi tartalom szempontjából legtöbben a támogatott ügy népszerűségét jelölték meg döntő tényezőként, amelyet a támogatás által elért eredmény és hatás valamint a tevékenység innovatív jellege követett.
A cégek által elkövetett leggyakoribb hiba, hogy túl sok a támogatási tevékenységhez nem kötődő vállalati információ a híradásokban, illetve számos esetben eltúlozzák a támogatás jelentőségét is.
Az olvasók preferenciáit tekintve az egészségügyet és az oktatásügyet érintő kezdeményezéseket övezi a legnagyobb érdeklődés. Elgondolkodtató, hogy a közhasznú támogatások terén a közszereplők, hírességek tarthatnak még leginkább számot az olvasók figyelmére. A médiaszakemberek szerint bár az olvasók többsége nyitott a vállalati támogatások iránt, a vállalatok társadalmi befektetési programjainak bemutatására mégsem közérdekű hírként, hanem önreklámként tekintenek.
A teljes tanulmány letölthető: http://donorsforum.hu/hu/letoltes/category/8-kutatsok?download=253%3Avllalatok-trsadalmi-befektetsi-gyakorlatnak-kommunikcija-a-mdia-tkrben
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Hatékony és gyors reklámmegoldások, tervezéstől a kivitelezésig egy helyen!
Cégnév: Image Clinic Kft.
Cím: 2120 Dunakeszi, Madách utca 22/4...
További információk