FaceBook blog.hu

Marketing - Politika / Társadalom

Milliók láthatják külföldön a magyar ingyenreklámot

2012.05.14

Komoly ingyenreklámhoz jut a magyar turizmus azzal, hogy 800 németországi McDonald's gyorsétteremben vetítik a hazai utazási célpontokat bemutató videókat.

A német piac kiemelt fontosságú a magyar turizmus szempontjából, hiszen az országból érkező turisták évente közel 2 millió vendégéjszakát töltenek nálunk.

Tízmilliónál is több emberhez juthatnak el a Magyarországról szóló turisztikai bemutatófilmek Németországban. A helyi McDonald's étteremláncban ingyen vetíti a videókat a Magyar Turizmus (MT) Zrt.

Az MT Zrt. úgy tájékoztatott: az ingyenes hirdetési lehetőségre korábbi németországi médiaügynökségi partnerük hívta fel a figyelmet. A turisztikai képviselet hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a McDonald's németországi éttermi hálózatával. A megállapodás értelmében a Magyar Turizmus Zrt. filmjeiből összevágott Magyarország-spotok kerülnek bemutatásra a McDonald's éttermeiben, folyamatosan ismételve.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy több mint 800, területileg szegmentált németországi McDonald's egységben láthatóak a hazai tematikus spotok Budapest, valamint aktívturizmus témában. A németországi képviselet nagy várakozással tekint a mintegy 3 milliárd eurós éves forgalmat lebonyolító hálózattal való együttműködésre, amire minden ok megvan, hiszen a közösen meghatározott hat hónapos időszak alatt a nézőszám (elérés) akár a tízmilliós álomhatárt is átlépheti, főleg ha számításba vesszük, hogy a hálózatnak Németországban 60 ezer alkalmazottja és átlagosan napi 2,76 millió vendége van. Így az együttműködés alapján kapott média-megjelenés értéke euró százezrekben mérhető.

Németországból jön a legtöbb utazó

Magyarország legfontosabb turisztikai küldőpiaca továbbra is Németország, ráadásul a hazai gyógyszállodák is a német vendégeknek köszönhetik a legtöbb külföldi vendégéjszakát. Tavaly 516 ezer német turista érkezett hazánkba, akik összesen 1,9 millió vendégéjszakát töltöttek el a magyar kereskedelmi szálláshelyeken. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb tájékoztatása szerint 2012 első három hónapjában 259 ezer vendégéjszakát töltöttek el a németek a magyar kereskedelmi szálláshelyeken - ez 7 százalékos növekedést mutat az előző évhez képest.

A német turisták külföldi utazásainak egyik fő motivációja az egészségturizmus, a német utazók turisztikai költésüknek 15 százalékát egészségmegőrzésre fordítják. Szakértői vélemények szerint Magyarországnak a kedvező ár-érték arányú, jól meghatározott betegségtípusok alapján szegmentált, személyre szabott gyógyturisztikai szolgáltatások terén van érvényesülési lehetősége a német piacon. Az elmúlt évek fontos tendenciája, hogy a nagyobb hazai kulturális rendezvények - leginkább a fesztiválok- is vonzóak a német fiatalok számára.

Az ausztriai magyarság körében indított mozgalmat a Magyar Turizmus Zrt.

A magyarországi turizmust az ausztriai magyarság közvetítésével népszerűsítő mozgalmat indított el a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) csütörtökön Bécsben. A mozgalom célja az Ausztriában élő magyarok, valamint a magyar érzelmű osztrákok közreműködésével növelni a Magyarországra látogató osztrák vendégek, illetve vendégéjszakák számát. Az osztrák lobogó színeiről Rot-Weiss-Rot in Ungarn (Piros-fehér-piros Magyarországon) névre keresztelt mozgalom keretében magyarországi szolgáltatók kedvezményes üdülési ajánlatokat kínálnak. Az ajánlatokat az MT Zrt. bécsi képviselete gyűjti össze és online közzéteszi.

Ausztriában több mint ötven bejegyzett magyar egyesület, illetve magyar ajkú egyházi gyülekezet működik. A 60 és 100 ezer fő közé becsült ausztriai magyarságra és a Magyarország iránt érdeklődő, Magyarországgal kapcsolatot fenntartó osztrákokra számítva az MT Zrt. becslése szerint százezer lehetséges osztrák turistához juthat el a kezdeményezés a közösségi médiumok és "szájpropaganda" útján. Rövid távon tízezer pótlólagos osztrák vendégéjszakával számolnak, középtávon 20-30 ezerrel, amelyből mintegy évi 200 millió forint költségvetési bevétel származhat. "Az akció elindítása szinte semmilyen plusz költségvetési forrást nem igényel, csak az MT Zrt. és az ausztriai magyar képviseletek kapcsolati tőkéjére támaszkodik, így kockázatot nem rejt magában és megtérülő, hosszú távon is fenntartható többletforgalmat gerjeszt" - írták az MT közleményében.

Szalay-Bobrovniczky Vince bécsi magyar nagykövet rámutatott, hogy a kezdeményezés épít a Magyar Növekedési Terv diaszpóra programjára és a külügyminisztérium diaszpórára vonatkozó irányelveire. Kérte az Ausztriában élő magyarok támogatását, hogy segítsenek - mint fogalmazott - Magyarország boldogulását előbbre vinni. Kiemelte, hogy a program az osztrák-magyar kapcsolatok további javítását is segíti. "Azon kell dolgoznunk, hogy kapcsolataink minden szinten felemelkedjenek" - mondta.

"Hogy egy országról milyen kép alakul ki a köztudatban, azt döntően befolyásolja az oda látogatók véleménye" - mondta Csallóközi Zoltán, a rendezvény felett védnökséget vállaló Semjén Zsolt nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes kabinetfőnöke. A turizmus fejlesztése és az országimázs kialakítása összefüggő feladatok - jelentette ki. Rámutatott, hogy a turizmus a magyar hazai össztermék hat százalékát teszi ki és hogy 300 ezer embert foglalkoztat az ágazat.

Ausztria az egyik legmeghatározóbb piaca a magyar idegenforgalomnak - hangsúlyozta Kovács Balázs, a bécsi magyar turisztikai kirendeltség vezetője. Osztrák vendégek évente mintegy 120 milliárd forintot költenek Magyarországon, ez a teljes turisztikai bevételnek mintegy 12 százalékát teszi ki. Ezzel a második helyen áll Németország (33 százalék) mögött, lakosságszámához viszonyítva pedig a legnagyobb piac Ausztria - közölte.

Az osztrák emellett "a leginkább válságbiztos piac" is, a beutazó turizmus Ausztriából a gazdasági válság alatt is nőtt - mondta. Évente 280 ezer osztrák vendég 770 ezer vendégéjszakát tölt magyar szállodákban. Előadásában kitért arra is, hogy az osztrák vendégeket elsősorban a gyógyvizes fürdők és a kulturális programok vonzzák Magyarországra. Az utazási célország kiválasztásában fontos szempont a jó ár-érték arány is. Kedvező a magyar turizmus szempontjából, hogy a Bank Austria osztrák bank kimutatása szerint Magyarország az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú nyaralóhely az osztrákok szemében.

A mozgalomhoz eddig 60 szolgáltató csatlakozott összesen 80 ajánlattal. A hivatalos nyitóeseményen tíz szolgáltató mutatkozott be mintegy kétszáz résztvevő előtt. A program egyelőre kísérleti jellegű, és ha sikeresnek bizonyul, szeretnék a más szomszédos országokra is kiterjeszteni.

KÉPEK:

 

(reklámipar)

 

Forrás: richpoi.com

 

 
Címkék: turizmus
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Confhotel Event

A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis