FaceBook blog.hu

Marketing - Politika / Társadalom

Kiveséztük a Barack Obama brandet

2012.05.30

Elnökválasztásra készül az Egyesült Államok. Az indulók pedig hamarosan maximális fordulatra kapcsolnak, és megrohamozzák az amerikai választókat. Barack Obama, az Egyesült Államok jelenlegi elnöke gördeszkázik, meggyőzően beszél, és sokat ígér.

Mennyire tudatosan építette az énmárkáját? Perlaky-Papp Józseffel, a BKF docensével, PR stratégával beszélgettünk.

Reklámipar: Amikor Barack Obama 2008-ban megnyerte a választásokat, egy olyan ütőkártya volt a kezében, ami nagy lépéselőnyt jelentett. Ő az USA első afro-amerikai elnöke. Mit gondol, ezt a tényt felhasználta ő, imázsának építésében? És egyáltalán, kell -e, érdemes-e erre építeni egy elnöki imázst pont az Egyesült Államokban.

P-P.J. Minden választási időszakot megelőzi egy stratégiai tervezés. Ott jelölik ki azokat az irányokat, üzeneteket, amely meghatározza majd a kampányt. Obama felhasználta azokat a jegyeket, amelyek megkülönböztethetik őt, így gyorsan felépülhetett a brand. Amerikának pedig jól esett ez a változtatás. Szerettek bátrak lenni.



Reklámipar: Próbáljuk meg egy kicsit a PR-re szűkíteni a dolgot. Milyen az általános megítélése az USA jelenlegi elnökének? Szeretik őt? Sokan tudnak vele azonosulni, mivel egyszerűen, hatékonyan, de mégis természetesen tud viselkedni akár kiélezett szituációkban is. Ezt azért fel lehetne használni, nem?

P-P.J. Nagy volt a várakozás Obama elnöki edeje kapcsán. Ő is és a stábja is tudta, hogy ennek nem lehet megfelelni. Csak az volt a kérdés meddig tart a bizalom. Törvényszerű, hogy egy idő után csökken a népszerűség. De az nagyon fontos, hogy milyen ritmusú a devalválódás és megtörhető-e a tendencia.

Reklámipar: Az elnök mindig megpróbálta az átlagos, közemberi stílusát mutatni a lakosság felé. Ön szerint ez egy tudatosan felépített marketingstratégia, vagy csak szimplán Ő maga? Láttunk már elég sok ellenpéldát, aki kampányszerűen próbált leereszkedni a középosztályhoz, de Obamáról teljesen el tudjuk képzelni, hogy összefutunk vele valamelyik bevásárlóközpontban. PR vagy hitvallás ez?

P-P.J. Nehéz különválasztani a kettőt. Egy personal brand kapcsán az alapszemélyiség mindig meghatározó. Csak olyan képet tudok képviselni hitelesen a nyilvánosságban, amelynek gyökerei megtalálhatóak a személyiségben. Arra épül majd a stratégia. Ennyi a játéktere egy kommunikációnak.



Reklámipar: Egy elég kínos eset kavarta fel nemrégiben az elnök körüli állóvizet. Több testőre is lebukott, amikor prostituáltakkal hozták őket kapcsolatba. Ez egy elég kemény kríziskommunikációs feladat az ő számára. De kiállt az embereiért. Jól tette ezt? Miben volt gyenge a Fehér ház kommunikációja?

P-P.J. Azt ne feledjük el, hogy a testőreiről van szó. Nem róla, nem a kormány tagjairól. A testőrökkel szemben más elvárásai vannak az amerikai társadalomnak , mint a politikusaival szemben. Nyilván egy gyors lekérdezés egy reprezentatív mintán segíthetett nekik a döntésben. Ha az elnök megbocsájtó kis dolgokban az jó üzenet lehet.

Reklámipar: Amikor leminősítették az USA-t néhány hónapja, a kormányzati kommunikáció azonnal felelősséget vállalt az ügyben. Meglehetőségen gyorsan reagálnak a körülöttük történő eseményre, nem gondolja?

P-P.J. A gyors reagálás nehéz esetekben alapvető feltétele a sikeres kommunikációnak. Egy leminősítés pedig kiszámítható, előrelátható. Így volt idejük felkészülni rá. Ezt így kell csinálni.

Reklámipar: Bluest énekel a fehér házban, gördeszkával érkezik a konferenciára. Csupa olyan dolog, ami attitűdváltozást jelenthet a választók szempontjából, és nem volt eddig megszokott. Mégsem annyira nagy az előnye a republikánus elnökjelölttel szemben. Túl sok lenne ez már az embereknek?



Perlaky-Papp József. Kép:Bíró András
 

P-P.J. Még van idő a választásokig. Egy új ember iránt, ha gondok vannak a gazdaságban mindig nyitottabbak a választók. Nem a gördeszka és a blues fog dönteni, de a brandnek fontos elemei. Jól kitalálták, illik az elnökhöz.

Reklámipar: Mit gondol, kihasználja-e eléggé a közösségi média adta lehetőséget? Barack Obama nagy twitter rajongó hírében áll.

P-P.J. Obama nem csak nagy twitter rajongó, hanem kiválóan használta ezt a felületet a kampányában is. Azóta kissé elhanyagolt a közösségi felületeken a választóit, de nyilvánvaló ez csak a kampány kezdetéig lehetett így. A közösségi média szerepe már a legutolsó alkalommal is meghatározó volt a választásokban, most is ez várható. Az a közvetlenség és gyors elérése a tömegeknek amit tud ez az eszköz az mással jelenleg nem pótolható. Erre építenie kell annak, aki győzni szeretne.
 

Lukácsi Zsolt
(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

10

1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Cypress Nyomdai Szolgáltató Kft.

Cégünk a digitális technológiát alkalmazó nyomdák elsői közt, 2003 óta kíínál nyomdai szolgáltatásokat a piac különböző szegmensei számára...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis