Elnökválasztásra készül az Egyesült Államok. Az indulók pedig hamarosan maximális fordulatra kapcsolnak, és megrohamozzák az amerikai választókat. Barack Obama, az Egyesült Államok jelenlegi elnöke gördeszkázik, meggyőzően beszél, és sokat ígér.
Mennyire tudatosan építette az énmárkáját? Perlaky-Papp Józseffel, a BKF docensével, PR stratégával beszélgettünk.
Reklámipar: Amikor Barack Obama 2008-ban megnyerte a választásokat, egy olyan ütőkártya volt a kezében, ami nagy lépéselőnyt jelentett. Ő az USA első afro-amerikai elnöke. Mit gondol, ezt a tényt felhasználta ő, imázsának építésében? És egyáltalán, kell -e, érdemes-e erre építeni egy elnöki imázst pont az Egyesült Államokban.
P-P.J. Minden választási időszakot megelőzi egy stratégiai tervezés. Ott jelölik ki azokat az irányokat, üzeneteket, amely meghatározza majd a kampányt. Obama felhasználta azokat a jegyeket, amelyek megkülönböztethetik őt, így gyorsan felépülhetett a brand. Amerikának pedig jól esett ez a változtatás. Szerettek bátrak lenni.
Reklámipar: Próbáljuk meg egy kicsit a PR-re szűkíteni a dolgot. Milyen az általános megítélése az USA jelenlegi elnökének? Szeretik őt? Sokan tudnak vele azonosulni, mivel egyszerűen, hatékonyan, de mégis természetesen tud viselkedni akár kiélezett szituációkban is. Ezt azért fel lehetne használni, nem?
P-P.J. Nagy volt a várakozás Obama elnöki edeje kapcsán. Ő is és a stábja is tudta, hogy ennek nem lehet megfelelni. Csak az volt a kérdés meddig tart a bizalom. Törvényszerű, hogy egy idő után csökken a népszerűség. De az nagyon fontos, hogy milyen ritmusú a devalválódás és megtörhető-e a tendencia.
Reklámipar: Az elnök mindig megpróbálta az átlagos, közemberi stílusát mutatni a lakosság felé. Ön szerint ez egy tudatosan felépített marketingstratégia, vagy csak szimplán Ő maga? Láttunk már elég sok ellenpéldát, aki kampányszerűen próbált leereszkedni a középosztályhoz, de Obamáról teljesen el tudjuk képzelni, hogy összefutunk vele valamelyik bevásárlóközpontban. PR vagy hitvallás ez?
P-P.J. Nehéz különválasztani a kettőt. Egy personal brand kapcsán az alapszemélyiség mindig meghatározó. Csak olyan képet tudok képviselni hitelesen a nyilvánosságban, amelynek gyökerei megtalálhatóak a személyiségben. Arra épül majd a stratégia. Ennyi a játéktere egy kommunikációnak.
Reklámipar: Egy elég kínos eset kavarta fel nemrégiben az elnök körüli állóvizet. Több testőre is lebukott, amikor prostituáltakkal hozták őket kapcsolatba. Ez egy elég kemény kríziskommunikációs feladat az ő számára. De kiállt az embereiért. Jól tette ezt? Miben volt gyenge a Fehér ház kommunikációja?
P-P.J. Azt ne feledjük el, hogy a testőreiről van szó. Nem róla, nem a kormány tagjairól. A testőrökkel szemben más elvárásai vannak az amerikai társadalomnak , mint a politikusaival szemben. Nyilván egy gyors lekérdezés egy reprezentatív mintán segíthetett nekik a döntésben. Ha az elnök megbocsájtó kis dolgokban az jó üzenet lehet.
Reklámipar: Amikor leminősítették az USA-t néhány hónapja, a kormányzati kommunikáció azonnal felelősséget vállalt az ügyben. Meglehetőségen gyorsan reagálnak a körülöttük történő eseményre, nem gondolja?
P-P.J. A gyors reagálás nehéz esetekben alapvető feltétele a sikeres kommunikációnak. Egy leminősítés pedig kiszámítható, előrelátható. Így volt idejük felkészülni rá. Ezt így kell csinálni.
Reklámipar: Bluest énekel a fehér házban, gördeszkával érkezik a konferenciára. Csupa olyan dolog, ami attitűdváltozást jelenthet a választók szempontjából, és nem volt eddig megszokott. Mégsem annyira nagy az előnye a republikánus elnökjelölttel szemben. Túl sok lenne ez már az embereknek?
P-P.J. Még van idő a választásokig. Egy új ember iránt, ha gondok vannak a gazdaságban mindig nyitottabbak a választók. Nem a gördeszka és a blues fog dönteni, de a brandnek fontos elemei. Jól kitalálták, illik az elnökhöz.
Reklámipar: Mit gondol, kihasználja-e eléggé a közösségi média adta lehetőséget? Barack Obama nagy twitter rajongó hírében áll.
P-P.J. Obama nem csak nagy twitter rajongó, hanem kiválóan használta ezt a felületet a kampányában is. Azóta kissé elhanyagolt a közösségi felületeken a választóit, de nyilvánvaló ez csak a kampány kezdetéig lehetett így. A közösségi média szerepe már a legutolsó alkalommal is meghatározó volt a választásokban, most is ez várható. Az a közvetlenség és gyors elérése a tömegeknek amit tud ez az eszköz az mással jelenleg nem pótolható. Erre építenie kell annak, aki győzni szeretne.
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Blackbox Produkciós Ház Kft
Cím: 1277 Budapest, Pf. 56.
Telefon: 06 1 225 04 70, 06 20 521 8833
E-mail: info@blackboxprodukcio.hu...
További információk