FaceBook blog.hu

Marketing - Politika / Társadalom

Csak 18 éven felülieknek!

2012.06.14

A Dreher hazai vizsgálata szerint a magyar vásárlók 42 százaléka emlékszik sörön szereplő felelős üzenetre. A cég felelős kommunikációját szakértő segíti.

Kezdődik a nyári fesztiválszezon és több a sörreklám is, nem csoda, ha nagyobb hangsúlyt kap a felelős alkoholfogyasztás kérdése. Egy, a közelmúltban végzett nemzetközi kutatás szerint a hirdetések jelentős szerepet játszanak a fogyasztók szemléletformálásában, és ezt támasztja alá a Dreher Sörgyárak hazai vizsgálata is, mely szerint a magyar vásárlók 42 százaléka emlékszik sörön szereplő, felelős üzenetre. A sörgyár felelősség iránti elkötelezettségét bizonyítja, hogy a jövőben Dr. Radácsi László, az önszabályozó értékesítési és marketing bizottság új, független elnökeként segíti a vállalat munkáját.

A nyár és a fesztiválszezon közeledtével mind gyakrabban jelennek meg a hirdetési helyeken sörreklámok. A gyártók felelőssége nemzetközi szinten óriási: a felelős alkoholfogyasztáshoz kapcsolódó üzenetek meghatározó befolyással bírhatnak a sörkedvelőkre most, amikor kiemelten gyakran találkoznak a reklámokkal.

Egy, a SABMiller csoport által, a Dreher Sörgyárak marketinggyakorlatát is vizsgáló közelmúltban végzett nemzetközi kutatás arra mutatott rá, hogy a termékhirdetések jelentős szerepet játszanak a fogyasztói szemléletformálásban. Az eredményt megerősíti a Sörgyár hazai piacon végzett felmérése is, mely szerint a magyar fogyasztók 42 százaléka emlékszik sörön szereplő felelős fogyasztásra vonatkozó üzenetre és meg is tudja azt nevezni.

A nemzetközi kutatás a vizsgálatban részt vevő sörgyárak 2011 második félévében alkalmazott termékreklám-anyagait ellenőrizte, a szerint, hogy azok megfelelnek-e az Európai Alkohol és Egészség Fórum felé tett vállalásoknak. A felmérés eredménye szerint a Dreher Sörgyárak a jogszabályokon is túlmutató önszabályozással végzi értékesítési és marketing tevékenységét. Termékei és reklámmegjelenései megfelelőek voltak és elsősorban arra hívták fel a figyelmet, hogy a nagykorúság elérése előtt a fiatalok ne fogyasszanak alkohol tartalmú italokat.

»Csak 18 éven felülieknek!« – a Dreher Sörgyárak különösen fontosnak tartja a fiatalkorúak védelmét, emiatt használja kommunikációjában ezt az üzenetet. Továbbá egyes termékeinken a várandósság alatti alkoholfogyasztás veszélyére, más promóciós anyagainkon pedig ezeken felül az ittas vezetés ellen is felhívjuk a fogyasztók figyelmét. Sőt, üzeneteink még a felelős fogyasztással kapcsolatos háttérinformációkat tartalmazó www.alkohol.info.hu weboldalt is népszerűsítik” – emelte kiFertetics Mandy, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok és fenntartható fejlődés vezetője a kutatás kapcsán.

A felelős kommunikáció elveit megfogalmazó belső szabályokat a vállalat munkatársai és a Felelős Értékesítési és Marketing Bizottság teszi élővé. A Bizottság tagjai ellenőriznek minden marketing és értékesítési koncepciót, reklámanyagot, hogy azok megfeleljenek nem csak az érvényes jogszabályoknak, de az iparági és vállalati önszabályozásnak, etikai elveknek is. A Bizottság elnöki pozícióját 2012. március 1-től külsős, független szakértőként Dr. Radácsi László tölti be. A szakember feladata az önszabályozás jegyében összefogni és elnökként vezetni a bizottság működését, a tagok munkavégzését, és ezáltal érvényesíteni a Dreher Sörgyárak etikus és felelős kommunikációs elveit, szabályait.

”Dr. Radácsi László személye, valamint a társadalmi felelősségvállalás és etika területén szerzett tudása és tapasztalata révén friss, ugyanakkor objektív szemlélője és kritikusa lesz a készülő kommunikációs anyagainknak, így többek között a reklámok, poszterek, címkék felelős megjelenésének, tartalmának” – fogalmazott Fertetics Mandy.

Dr. Radácsi László a megbízatás kapcsán kiemelte: „Örömmel fogadtam el a bizottság-elnöki pozícióra szóló felkérést. Izgalmasnak és nagyon fontosnak tartom ezt a területet, amibe a sörgyár kommunikációs jóváhagyási folyamatán keresztül a gyakorlatban is belelátok. Az önszabályozásnak ma már súlya van, azok a vállalatok pedig, melyek élen járnak ebben, hosszú távon is felelősebb, bírságok nélküli működéssel tervezhetnek.”

A Dreher Sörgyárak Zrt. önszabályozásáról és felelős kommunikációt támogató aktivitásairól:

A marketing és kereskedelmi tevékenységei során a Dreher Sörgyárak Zrt. a magyar jogi szabályozásnál szigorúbb előírásokat alkalmaz, amelyekre alapozva az etikus magatartást erősítő, vállalati és iparági önszabályozásban vesz részt.

Mindezeken kívül az alkoholiparban egyedülálló módon, a szigorú kereskedelmi kommunikációs irányelvek betartására a Dreher Zrt. belső ellenőrző bizottságot (SMRC) is létrehozott. Az SMRC figyelemmel kíséri a vállalat minden kommunikációs aktivitását és biztosítja, hogy ezek ne pusztán a hatályos jogi szabályoknak feleljenek meg, hanem a Dreher Sörgyárak által elfogadott etikai kódexeknek és a cég belső szabályzatának is.

A vállalat 2008-ban elindított Felelős Alkoholfogyasztási Programja keretében információkkal, tények ismertetésével, szakértői véleményekkel segíti a fogyasztókat az egyéni döntés meghozatalában. Emellett a sörgyár tagja az Önszabályozó Reklám Testületnek (ÖRT) és a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) is, amely szakmai szervezetek etikai kódexeit és állásfoglalásait kötelező érvényűként fogadja el magára nézve és ösztönzi az söripar iparági önszabályozás megvalósulását is, tovább erősítve az iparági legjobb gyakorlatot.

Radácsi László pályájáról:

A szakember a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett tudományos oktató tevékenysége mellett korábban a B&P CSR Management szakértőjeként olyan ügyfelekkel dolgozott, mint a CIB Bank, a Generali-Providencia, az MKB Bank, a Nestlé, a Tesco, illetve a Vodafone. Jelenleg a SmartLab Tanácsadó tulajdonos-ügyvezetője (jelentősebb ügyfelek: BAT Hungary; Coca-Cola Magyarország; E.ON Hungária Csoport) és tudományos főmunkatársként dolgozik a Budapesti Gazdasági Főiskolán.

A felmérést 2011 második felében független harmadik fél auditálta (KPMG) a SABMiller csoport fontosabb európai piacain, így Csehországban, Magyarországon, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban.

 

(reklámipar)

 
Forrás: btl.hu
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Print Point Nyomdabróker

A PrintPoint Nyomdabróker szolgáltatás fő feladata: a felmerülő igényekhez megtalálni a legjobb megoldást! Cégnév: Print Point...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis