A Dreher hazai vizsgálata szerint a magyar vásárlók 42 százaléka emlékszik sörön szereplő felelős üzenetre. A cég felelős kommunikációját szakértő segíti.
Kezdődik a nyári fesztiválszezon és több a sörreklám is, nem csoda, ha nagyobb hangsúlyt kap a felelős alkoholfogyasztás kérdése. Egy, a közelmúltban végzett nemzetközi kutatás szerint a hirdetések jelentős szerepet játszanak a fogyasztók szemléletformálásában, és ezt támasztja alá a Dreher Sörgyárak hazai vizsgálata is, mely szerint a magyar vásárlók 42 százaléka emlékszik sörön szereplő, felelős üzenetre. A sörgyár felelősség iránti elkötelezettségét bizonyítja, hogy a jövőben Dr. Radácsi László, az önszabályozó értékesítési és marketing bizottság új, független elnökeként segíti a vállalat munkáját.
A nyár és a fesztiválszezon közeledtével mind gyakrabban jelennek meg a hirdetési helyeken sörreklámok. A gyártók felelőssége nemzetközi szinten óriási: a felelős alkoholfogyasztáshoz kapcsolódó üzenetek meghatározó befolyással bírhatnak a sörkedvelőkre most, amikor kiemelten gyakran találkoznak a reklámokkal.
Egy, a SABMiller csoport által, a Dreher Sörgyárak marketinggyakorlatát is vizsgáló közelmúltban végzett nemzetközi kutatás arra mutatott rá, hogy a termékhirdetések jelentős szerepet játszanak a fogyasztói szemléletformálásban. Az eredményt megerősíti a Sörgyár hazai piacon végzett felmérése is, mely szerint a magyar fogyasztók 42 százaléka emlékszik sörön szereplő felelős fogyasztásra vonatkozó üzenetre és meg is tudja azt nevezni.
A nemzetközi kutatás a vizsgálatban részt vevő sörgyárak 2011 második félévében alkalmazott termékreklám-anyagait ellenőrizte, a szerint, hogy azok megfelelnek-e az Európai Alkohol és Egészség Fórum felé tett vállalásoknak. A felmérés eredménye szerint a Dreher Sörgyárak a jogszabályokon is túlmutató önszabályozással végzi értékesítési és marketing tevékenységét. Termékei és reklámmegjelenései megfelelőek voltak és elsősorban arra hívták fel a figyelmet, hogy a nagykorúság elérése előtt a fiatalok ne fogyasszanak alkohol tartalmú italokat.
„»Csak 18 éven felülieknek!« – a Dreher Sörgyárak különösen fontosnak tartja a fiatalkorúak védelmét, emiatt használja kommunikációjában ezt az üzenetet. Továbbá egyes termékeinken a várandósság alatti alkoholfogyasztás veszélyére, más promóciós anyagainkon pedig ezeken felül az ittas vezetés ellen is felhívjuk a fogyasztók figyelmét. Sőt, üzeneteink még a felelős fogyasztással kapcsolatos háttérinformációkat tartalmazó www.alkohol.info.hu weboldalt is népszerűsítik” – emelte kiFertetics Mandy, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok és fenntartható fejlődés vezetője a kutatás kapcsán.
A felelős kommunikáció elveit megfogalmazó belső szabályokat a vállalat munkatársai és a Felelős Értékesítési és Marketing Bizottság teszi élővé. A Bizottság tagjai ellenőriznek minden marketing és értékesítési koncepciót, reklámanyagot, hogy azok megfeleljenek nem csak az érvényes jogszabályoknak, de az iparági és vállalati önszabályozásnak, etikai elveknek is. A Bizottság elnöki pozícióját 2012. március 1-től külsős, független szakértőként Dr. Radácsi László tölti be. A szakember feladata az önszabályozás jegyében összefogni és elnökként vezetni a bizottság működését, a tagok munkavégzését, és ezáltal érvényesíteni a Dreher Sörgyárak etikus és felelős kommunikációs elveit, szabályait.
”Dr. Radácsi László személye, valamint a társadalmi felelősségvállalás és etika területén szerzett tudása és tapasztalata révén friss, ugyanakkor objektív szemlélője és kritikusa lesz a készülő kommunikációs anyagainknak, így többek között a reklámok, poszterek, címkék felelős megjelenésének, tartalmának” – fogalmazott Fertetics Mandy.
Dr. Radácsi László a megbízatás kapcsán kiemelte: „Örömmel fogadtam el a bizottság-elnöki pozícióra szóló felkérést. Izgalmasnak és nagyon fontosnak tartom ezt a területet, amibe a sörgyár kommunikációs jóváhagyási folyamatán keresztül a gyakorlatban is belelátok. Az önszabályozásnak ma már súlya van, azok a vállalatok pedig, melyek élen járnak ebben, hosszú távon is felelősebb, bírságok nélküli működéssel tervezhetnek.”
A Dreher Sörgyárak Zrt. önszabályozásáról és felelős kommunikációt támogató aktivitásairól:
A marketing és kereskedelmi tevékenységei során a Dreher Sörgyárak Zrt. a magyar jogi szabályozásnál szigorúbb előírásokat alkalmaz, amelyekre alapozva az etikus magatartást erősítő, vállalati és iparági önszabályozásban vesz részt.
Mindezeken kívül az alkoholiparban egyedülálló módon, a szigorú kereskedelmi kommunikációs irányelvek betartására a Dreher Zrt. belső ellenőrző bizottságot (SMRC) is létrehozott. Az SMRC figyelemmel kíséri a vállalat minden kommunikációs aktivitását és biztosítja, hogy ezek ne pusztán a hatályos jogi szabályoknak feleljenek meg, hanem a Dreher Sörgyárak által elfogadott etikai kódexeknek és a cég belső szabályzatának is.
A vállalat 2008-ban elindított Felelős Alkoholfogyasztási Programja keretében információkkal, tények ismertetésével, szakértői véleményekkel segíti a fogyasztókat az egyéni döntés meghozatalában. Emellett a sörgyár tagja az Önszabályozó Reklám Testületnek (ÖRT) és a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) is, amely szakmai szervezetek etikai kódexeit és állásfoglalásait kötelező érvényűként fogadja el magára nézve és ösztönzi az söripar iparági önszabályozás megvalósulását is, tovább erősítve az iparági legjobb gyakorlatot.
Radácsi László pályájáról:
A szakember a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett tudományos oktató tevékenysége mellett korábban a B&P CSR Management szakértőjeként olyan ügyfelekkel dolgozott, mint a CIB Bank, a Generali-Providencia, az MKB Bank, a Nestlé, a Tesco, illetve a Vodafone. Jelenleg a SmartLab Tanácsadó tulajdonos-ügyvezetője (jelentősebb ügyfelek: BAT Hungary; Coca-Cola Magyarország; E.ON Hungária Csoport) és tudományos főmunkatársként dolgozik a Budapesti Gazdasági Főiskolán.
* A felmérést 2011 második felében független harmadik fél auditálta (KPMG) a SABMiller csoport fontosabb európai piacain, így Csehországban, Magyarországon, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A PrintPoint Nyomdabróker szolgáltatás fő feladata:
a felmerülő igényekhez megtalálni a legjobb megoldást!
Cégnév: Print Point...
További információk