Megrázó reklámklippben tiltakozik a verespataki aranybánya megnyitása ellen Maia Morgenstern, a legismertebb román színésznő.
Az egyperces klippet egy elhagyott bánya kráterében forgatták, egyetlen szereplője Maia Morgenstern. A színésznő leül egy kopott asztal mögé, bemutatkozik, és leveti arany ékszereit. Közben azt mondja: "Adományozni szeretnék azoknak, akiknek feltétlenül szükségük van aranyra". Előbb a karperecét, majd a nyakláncát veszi le, a fülbevalóit pedig valósággal kitépi a füléből; elered a vére. A kisfilmben csak az ékszerek színesek, minden egyéb fekete-fehér. "Tessék Uraim, ez az összes aranyam, csak hagyjanak már bennünket békén!" - fejezi be a monológját a színésznő.
"Az ember többet ér, mint az arany, amelyet visel. Egy ország is. Verespatak igazát ismerje meg, ne az aranyét!" - olvasható a kisfilm végén megjelenő feliraton, majd megjelenik a bányanyitást ellenző civil szervezetek jelmondata és logója: "Mentsétek meg Verespatakot!".
A klippet a feltöltése óta eltelt három nap alatt több mint 255 ezren nézték meg a YouTube videomegosztó portálon.
Robert Tiderle, a reklámot készítő cég vezetője az MTI-nek elmondta, egy másik nézőpontból szerettek volna a Verespatak jelenségre rávilágítani. Cége ingyenesen ajánlotta fel a reklámklippet a bányanyitást ellenző civil szervezeteknek. A Román Audiovizuális Tanács megállapította, hogy a klippnek nincs kereskedelmi jellege. Ez azt jelenti, hogy a televíziók társadalmi jellegű hirdetésként ingyen bejátszhatják, ha akarják. "Most folynak a tárgyalások a különböző televíziós csatornákkal a klipp bejátszásáról" - hangoztatta Robert Tiderle.
Az utóbbi hónapokban a romániai médiát elárasztották a bányanyitásra készülő Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) reklámklippjei. Ezekben nehéz anyagi körülmények között élő verespataki egyszerű emberek szólalnak meg, akik a munkahelyek hiányára panaszkodnak, és elmondják, milyen nagy szükség lenne a bánya megnyitására. A klippek végső üzenete, hogy a verespataki emberek nem akarnak egyebet, csak dolgozni szeretnének.
Maia Morgensternt, a legismertebb romániai színésznőt több nagy sikerű filmből ismerheti a magyar közönség. Máriát alakította a Mel Gibson által rendezett Passióban, a Szász János által rendezett Wittman fiúkban az anya szerepét játszotta.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A CREVO (vagyis Creative Revolution) a kreativitás terén nyűjt forradalmian innovatív, és meglepően megfizethető megoldásokat. Egyedi ötletek és...
További információk