A közismert angol tévé-séf, aki annak idején egyszemélyes háborút indított azért, hogy megállítsa a gyermekek gyorséttermi koszton való szocializálódását, most egy igen meglepő nyilatkozattal állt elő.
Mint a McDonald’s újdonsült védelmezője, egyenesen dicsérte a brandet és annak erejét, amivel az egészséges étkezés úttörőjévé avanzsált.
Korábban még azért is bírálta az étteremláncot, amiért van képe egy világméretű és globális érdekeltségű sportrendezvény, az Olimpiai Játékok főszponzorai közé lépni, amolyan „megtettük a magunkét” jelleggel, s ez, valljuk be, még jogos is volt a részéről. De mint tudjuk, a pénz sok mindent megold, így azt is, hogy hogyan lehet egy (állítólag) egészségtelen ételeket árusító gyorsétterem lánc élsportolók főtámogatója. Így működik a világ. Miért a világmárkák és nem a kormányok próbálják jobb szokásokra sarkallni az embereket? A választ mindenki tudja, ám Olivernek van egy saját verziója is. A „Sporton túl” elnevezésű konferencián például azzal érvelt: „a McDonald’s csak és kizárólag organikus eredetű, bio-tejet, illetve ún. szabadtartású tojást használ föl az ételeihez, s ez a tény már önmagában van olyan fontos, hogy elindítson egy vitát”.
A McDonald’s az elmúlt években valóban előállt egészségesebb opciókkal a menüjében, s minden erejével azon volt, hogy lemossa magáról a bélyeget, miszerint csak zsíros, egészségtelen ételeket és cukros italokat árul. Ezen kezdeményezések egyike volt, hogy a közismerten jó minőségű, brit bio-tejet is felvették alapanyaglistájukra, amit Jamie egyenesen tapsviharral fogadott. Egy hasonló témát feszegető fórumon olyanokkal beszélgetett, mint Brian France, a Nascar elnök-vezérigazgatója; Robin Petersen, a Dél-Afrikai Futball Szövetség vezérigazgatója és Paddy Harverson, Károly herceg legfőbb kommunikáció szakértője. Oliver szerint borzasztó nagy felelősség határozottan, ám kormányok és politikusok beavatkozása nélkül változást generálni az emberek étkezési szokásaiban.
És itt jönnek a képbe a brandek, akiknek megvan az ereje az ilyen változtatásokhoz. A tévé-séf azt is elmondta, hogy végérvényesen kiábrándult a politikusokból az alatt az idő alatt, amikor meg kellett ismernie őket. A gyermekek sportsztárokat favorizálnak, jelentse ez akár a mögöttük álló futball klubot (azaz brandet), akár magukat a játékosokat. Ilyes fokú vonzereje egy kormánynak vagy politikusnak sohasem lesz.
Felhívta a figyelmét azonban a gyorsétterem láncoknak arra, hogy igyekezzenek egyre többet és többet tenni az ügy érdekében, kiváltképp az oktatásügy területén, hogy a diákok minél többet tudjanak meg a cukorbetegségről és annak kialakulásáról. Saját szavaival élve: „Attól nem dobod föl a talpad, ha nem csinálsz földrajz házit, attól viszont egész biztosan, ha diabéteszes leszel”.
Fedor Nóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A reklámügynökség feladata: Sokan túlmisztifikálják, de a reklám azért kell, hogy eladja a terméket. Az eladásnövekedést persze számtalan módon...
További információk