Február 14. nagy ünnep a virág- és ajándékboltok életében, ez nem kétség. Azonban nem ez az egyedüli üzletág, amely kiválóan profitál – vagy legalább is próbál – a szerelmesek napja apropóján.
„Valentin-nap jaj de szép, lepje meg a kedvesét, úgy szerezhet remek napot, ha visz egy csokor padlólapot!” Így szól az OBI barkácsáruház idei vevőcsalogató versikéje. Mi sem bizonyítja ennél jobban azt a tényt, hogy a február 14. többé már nemcsak a virágokról és a bonbonokról szól. A szerelem nem ismer határokat, úgy, ahogy a Valentin-napi marketing sem, hiszen ma már egészen meglepő helyeken találkozhatunk szívecskékkel díszített ajánlatokkal. De mégis kik és mivel próbálkoznak?
Február idusán az utcákat járva nem nagyon látunk olyan kirakatot, amelyben legalább egy szerényebb szívformát ne fedezhetnénk fel. Talán ez az oka annak, hogy az már fel sem tűnik, ha egy olyan üzlet alatt díszelegnek ezek, amelynek látszólag nem sok köze van a szerelmesek napjához. Ilyen többek között a napokban feltűnt laptop.hu-plakát, amely szintén nem tudta kihagyni a megunhatatlan Valentin-kártyát.
Nem okozott csalódást idén egy sportfelszereléseket forgalmazó üzlet sem. A csokoládék ideje lejárt, itt az idő, hogy ledolgozzuk. Ez lehet az üzenete annak a Dohány utcában található túraboltnak, mely szerelmes ajánlatát stílusosan síbotokra aggatott papírszívekkel koronázta meg. Ezután menekülve a rózsák és plüssmackók elől, gyanútlanul betérve a Wesselényi utcai charity shopba sem úszhatjuk meg azt, hogy újra felhívják a figyelmünket arra, hogy közeleg a nagy nap. Külön kis asztalkát szenteltek az ünnepnek.
Elsétálva még számtalan szívekbe burkolózott műszaki bolt, turkáló és pékség mellett konstatálnunk kell: nincs mese, a Valentin-nap mindenkinek üzlet. Ez persze nem meglepő. Ezt az alkalmat lehet szeretni és nem szeretni, gyönyörűnek és műünnepnek is nevezni, de egyre növő népszerűsége tagadhatatlan. Az elmúlt 3 évben ugyanis a Google statisztikái szerint Magyarországon 60%-kal nőtt a Valentin-nappal kapcsolatos keresések száma. Ez arra enged következtetni, hogy ha sokáig tiltakoztunk is a nyugatról betörő ünnep ellen, egyre inkább kezdjük beadni a derekunkat, és elfogadni. Lassan mindannyian úgy érezzük, február 14-én meg kell ajándékoznunk párunkat egy laptoppal, egy síléccel vagy akár egy túrós buktával. Az üzletek többsége árujától függetlenül igyekszik is ezt kihasználni, és nem hagyni, hogy véletlenül kimenjen a fogyasztó fejéből a nagy nap.
A népszerűségi lista vezetői azonban még változatlanul a wellness-hétvégék és egyéb utazások, az éttermek ajánlatai és természetesen a virág- és ajándékboltok portékái. Az utazásra csábítók kulcsszavai a „Romantikus ajánlat” illetve a „Varázslatos intim pillanatok”, mind ez egy kihagyhatatlan Valentin-napi csomagban. Idén is széles e téren a választék. Utazhatunk a MÁV-val Gyertyafény-expresszen, vagy kipihenhetjük magunkat Zsámbékon és Noszvajon egyaránt. Az éttermek sem szeretnék éhesen hagyni a szerelmeseket ezen a napon. Kedvelt csalogató szövegeik az „Érzéki menüsor” illetve a „Lepd meg kedvesed egy romantikus vacsorával!”. Böngészve a gasztronómiai ajánlatok között temérdek hasonlóval találkozhatunk.
A Valentin-nap örök dobogósai persze a virág- és ajándékboltok. Ezeknek Valentin-napi forgalmáról egy belvárosi virágbolt eladóját, Balaton Zitát kérdeztük. Elmondása szerint továbbra is a vörös rózsa dívik, amely mellé gyakran kérnek hozzátűzhető figurákat, szívecskéket. „Ezeket persze meg kell fizetni, tehát a virágbolt reklámjába az akciós termékek nemigen férnek bele. Sőt, jellemzőbb, hogy akció helyett inkább áremelés történik, hiszen ilyenkor nagyobb mennyiségű rózsát importálunk külföldről, amelyből némi hasznot is kell termelni.” A virágbolt tehát az internetes tartalom mellett a csalogató kirakatában bízik leginkább, amely a leghatásosabbnak bizonyul.
Zita véleménye szerint azonban bár a szerelmesek napja egyre divatosabb ünnep, az is tapasztalható, hogy az emberek egyre inkább igyekeznek az ajándékozáson is spórolni, és ez érezhetően megmutatkozik a forgalmon is. „Míg 2-3 évvel ezelőtt ilyenkor a vásárlók száma a duplájára is megnőhetett, ma már csak nagyjából 70%-osra tehető ez az emelkedés.
Az ajándékozásra csábító ajánlatok sokaságában mindenki maga dönti el, hogy ünnepli-e a Valentin-napot. Egy azonban biztos: menekülni nem lehet előle, erről lépten-nyomon gondoskodnak.
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk