FaceBook blog.hu

Marketing - Politika / Társadalom

Mitől döglik a Valentin-napi légy?

2013.02.14

Február 14. nagy ünnep a virág- és ajándékboltok életében, ez nem kétség. Azonban nem ez az egyedüli üzletág, amely kiválóan profitál – vagy legalább is próbál – a szerelmesek napja apropóján.

„Valentin-nap jaj de szép, lepje meg a kedvesét, úgy szerezhet remek napot, ha visz egy csokor padlólapot!” Így szól az OBI barkácsáruház idei vevőcsalogató versikéje. Mi sem bizonyítja ennél jobban azt a tényt, hogy a február 14. többé már nemcsak a virágokról és a bonbonokról szól. A szerelem nem ismer határokat, úgy, ahogy a Valentin-napi marketing sem, hiszen ma már egészen meglepő helyeken találkozhatunk szívecskékkel díszített ajánlatokkal. De mégis kik és mivel próbálkoznak?

Február idusán az utcákat járva nem nagyon látunk olyan kirakatot, amelyben legalább egy szerényebb szívformát ne fedezhetnénk fel. Talán ez az oka annak, hogy az már fel sem tűnik, ha egy olyan üzlet alatt díszelegnek ezek, amelynek látszólag nem sok köze van a szerelmesek napjához. Ilyen többek között a napokban feltűnt laptop.hu-plakát, amely szintén nem tudta kihagyni a megunhatatlan Valentin-kártyát.

Nem okozott csalódást idén egy sportfelszereléseket forgalmazó üzlet sem. A csokoládék ideje lejárt, itt az idő, hogy ledolgozzuk. Ez lehet az üzenete annak a Dohány utcában található túraboltnak, mely szerelmes ajánlatát stílusosan síbotokra aggatott papírszívekkel koronázta meg. Ezután menekülve a rózsák és plüssmackók elől, gyanútlanul betérve a Wesselényi utcai charity shopba sem úszhatjuk meg azt, hogy újra felhívják a figyelmünket arra, hogy közeleg a nagy nap. Külön kis asztalkát szenteltek az ünnepnek.



Elsétálva még számtalan szívekbe burkolózott műszaki bolt, turkáló és pékség mellett konstatálnunk kell: nincs mese, a Valentin-nap mindenkinek üzlet. Ez persze nem meglepő. Ezt az alkalmat lehet szeretni és nem szeretni, gyönyörűnek és műünnepnek is nevezni, de egyre növő népszerűsége tagadhatatlan. Az elmúlt 3 évben ugyanis a Google statisztikái szerint Magyarországon 60%-kal nőtt a Valentin-nappal kapcsolatos keresések száma. Ez arra enged következtetni, hogy ha sokáig tiltakoztunk is a nyugatról betörő ünnep ellen, egyre inkább kezdjük beadni a derekunkat, és elfogadni. Lassan mindannyian úgy érezzük, február 14-én meg kell ajándékoznunk párunkat egy laptoppal, egy síléccel vagy akár egy túrós buktával. Az üzletek többsége árujától függetlenül igyekszik is ezt kihasználni, és nem hagyni, hogy véletlenül kimenjen a fogyasztó fejéből a nagy nap.

A népszerűségi lista vezetői azonban még változatlanul a wellness-hétvégék és egyéb utazások, az éttermek ajánlatai és természetesen a virág- és ajándékboltok portékái. Az utazásra csábítók kulcsszavai a „Romantikus ajánlat” illetve a „Varázslatos intim pillanatok”, mind ez egy kihagyhatatlan Valentin-napi csomagban. Idén is széles e téren a választék. Utazhatunk a MÁV-val Gyertyafény-expresszen, vagy kipihenhetjük magunkat Zsámbékon és Noszvajon egyaránt. Az éttermek sem szeretnék éhesen hagyni a szerelmeseket ezen a napon. Kedvelt csalogató szövegeik az „Érzéki menüsor” illetve a „Lepd meg kedvesed egy romantikus vacsorával!”. Böngészve a gasztronómiai ajánlatok között temérdek hasonlóval találkozhatunk.



A Valentin-nap örök dobogósai persze a virág- és ajándékboltok. Ezeknek Valentin-napi forgalmáról egy belvárosi virágbolt eladóját, Balaton Zitát kérdeztük. Elmondása szerint továbbra is a vörös rózsa dívik, amely mellé gyakran kérnek hozzátűzhető figurákat, szívecskéket. „Ezeket persze meg kell fizetni, tehát a virágbolt reklámjába az akciós termékek nemigen férnek bele. Sőt, jellemzőbb, hogy akció helyett inkább áremelés történik, hiszen ilyenkor nagyobb mennyiségű rózsát importálunk külföldről, amelyből némi hasznot is kell termelni.” A virágbolt tehát az internetes tartalom mellett a csalogató kirakatában bízik leginkább, amely a leghatásosabbnak bizonyul.

Zita véleménye szerint azonban bár a szerelmesek napja egyre divatosabb ünnep, az is tapasztalható, hogy az emberek egyre inkább igyekeznek az ajándékozáson is spórolni, és ez érezhetően megmutatkozik a forgalmon is. „Míg 2-3 évvel ezelőtt ilyenkor a vásárlók száma a duplájára is megnőhetett, ma már csak nagyjából 70%-osra tehető ez az emelkedés.

Az ajándékozásra csábító ajánlatok sokaságában mindenki maga dönti el, hogy ünnepli-e a Valentin-napot. Egy azonban biztos: menekülni nem lehet előle, erről lépten-nyomon gondoskodnak.
 

Szili Eszter
(reklámipar)

 
Címkék: magyarország, ünnep
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

10

1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

BlackSheep Kreatív Ügyosztály

Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis