A Magyar Állami Operaház idén április 9-én indította útjára új imázskampányát „Opera, ahol kinyílik a világ” szlogennel, melynek támpillérje a tévében is játszott, Gács Tamás által rendezett reklámfilm.
Végh Endre kreatívigazgató elmondása szerint valójában a tavaly elkezdett imázskampány folytatása ez, immár televíziós megjelenéssel.
Elkészült a 128 éves Operaház történetének első reklámfilmje az „Opera, ahol kinyílik a világ” szlogen égisze alatt. Az Operaház főigazgatója, Ókovács Szilveszter szerint jó kérdés, hogy eddig miért nem készült hasonló – de ami késik, nem múlik. A reklámfilmhez werkfilmet is csináltak, melyben betekinthetünk a kulisszák mögé, a készületek jelenetei villannak fel előttünk, valamint rövid interjúkon keresztül körvonalazódik a kampány és a reklámfilm esszenciája. Többek között innen is kiderül, hogy a film a nagyon népszerű Carmen operán alapul, melynek ikonikus jeleneteit forgatták újra, modern köntösben. Nem lineáris elbeszélésről van szó (30 másodperc alatt nem is volna lehetséges), hanem egyes karaktereket, szituációkat és szimbólumokat helyeztek fókuszpontba – mint például Carmen elutasító viselkedését Don Joséval szemben, vagy Escamillo torreádor piros muletáját, melyet egy piros terítő jelképez.
Az egy hónapos előkészítés, a 20-22 órás forgatás és a közel 3 hetes utómunka eredménye egy igazán igényes félperces reklámfilm, mely az Operaház következő színes évadát jelképezi „csepp a tengerben alapon” – ahogy Ókovács Szilveszter nyilatkozta.
Íme a reklámfilm és a werkfilm:
Hasonló reklámfilmek külföldön is készülnek. Itt van példának az Opera Australia 2011-es reklámja, mely az ausztráliai Macleay College diákjainak közreműködésével készült:
Az Operaház 2012/2013-as évadkampányához készült plakátsorozat 2012 novemberében elnyerte az Aranyrajzszög díjat. Idén sem maradnak el a plakátok, melyekkel egybekötve egy játék is indult. Lényege, hogy fényképet kellett készíteni a közkívánatra meghosszabbított május 6-ai határidőre úgy, hogy szerepeljen rajta a 3 kiemelt plakát valamelyike és a „játékos”. A legfrappánsabb képeket az Operaház Facebook oldalán kiposztolják, és a legtöbb lájkot kapó kép „főszereplőjével” plakátfotót készítenek, melyet az ország 3 főbb pontján, óriásposzteren helyeznek majd ki – vagyis a nyertes is az Operaház 2013/2014-es évadjának plakátarca lesz.
A játék nyomon követhető az Operaház Facebook oldalán.
Endrész Dorottya
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A reklámügynökség feladata: Sokan túlmisztifikálják, de a reklám azért kell, hogy eladja a terméket. Az eladásnövekedést persze számtalan módon...
További információk