A Színes Város Csoport főtitkárával, Flór Péterrel beszélgettünk az eljövendő projektjeikről és a közterület színesítésben rejlő marketing-lehetőségekről.
A Színes Város Csoport Magyarország első köztérszínesítő szervezete. Céljuk, hogy minél több kortárs, társadalmi kérdésekre reflektáló műalkotás jelenjen meg a köztereken, és hogy ezáltal színesítsék a városképet. Az ars poetica Vásárhelyi Győző (Victor Vasarely) 1983-ban megjelent Színes Város koncepciójára épül, melynek lényege, hogy a művészet vonuljon ki az utcára, a közterekre, hogy az emberek ne csak a galériákban találkozhassanak képzőművészeti alkotásokkal.
Hogyan indult a Színes Város?
2008-ban Megyeri András fejéből pattant ki az ötlet, és 2009-ben alakult meg a Színes Város Csoport. A folyamat a Norvég Civil Alap pályázatának köszönhetően indult el, ez alapozta meg későbbi működésünket. A pályázat egyik célja az volt, hogy újító, úgynevezett változáshozó ötleteket támogasson Magyarországon, és mivel akkor ez ennek számított, támogatták pályázatot.
Mesélnél egy kicsit az új projektetekről, aminek keretében belvárosi tűzfalak, romkocsmák kapnak majd új színezetet?
A projektben több belvárosi falról, helyszínről van szó: a Kazinczy utcában a Szimpla, a Mika Tivadar és a Wichmann söröző tűzfala, illetve a Rumbach Sebestyén utcában két helyszín. Nagyon sok csatlakozni vágyó alkotótól kaptunk megkereséseket, és arra gondoltunk, ha ennyi érdeklődő van, akkor teremtsünk a csatlakozásra lehetőséget. Ezért kialakítottunk egy „megvalósítós” pályázati rendszert, ahol egy-egy megadott témára várjuk majd a terveket, amit a nyertesnek meg is kell valósítania, de a pályázatokat természetesen előszűrjük. A lényeg, hogy szeretnénk minél több, minél profibb embert bevonni a falfestésekbe. Így a képzőművészek között is versenyt teremtünk, amit persze senki nem szeret általában, de ugyanakkor pont attól lehet jó a rendszer, hogy ösztönző és inspiráló hatása van, ha egy másik oldalról is megvizsgáljuk.
Milyen elvárásaitok vannak a jövendőbeli tagokkal kapcsolatban?
A Színes Város egy olyan erős szervezetté kíván válni, amely egybefogja azokat a tehetséges embereket, akik képesek szinte akármit megvalósítani. Nyilvánvalóan sok mindennek meg kell felelni, az csak egy dolog – és alapvetően a kisebbik rész –, hogy valaki tehetséges, vagy hogy képes falra dolgozni. Megbízhatónak kell lenni, ott kell lenni időben, kreatívnak kell lenni egyedi, nem külföldről másolt ötletekkel, tudni kell digitálisan tervezni, és az sem árt, ha a művésznek nincs tériszonya. Ugyanis nálunk sokszor a tervező egyenlő a megvalósító személlyel.
A tehetségek özönlésén túl mi a célotok a pályázati rendszerrel?
A pályázatnak az is a célja, hogy nyomatékosítsuk azt az üzenetet, hogyha valaki Magyarországon nem hagyományos közterületi hirdetési módszerekben gondolkozik, hanem szeretne egy azon kicsit túlmutató dolgot, akkor a falfestés, a csoportunk munkája pontosan egy olyan lehetőség, ami erre alkalmas. Persze nehéz felvennünk a versenyt a megszokott közterületi reklámformákkal, mivel a kampányok általában 1-2-3 hónaposak. De igazából nem is ezekkel szeretnénk versenyezni, nem óriásplakátokat szeretnénk felfesteni. A mi alkotásaink tökéletesen alkalmasak imázs kialakítására, hangsúlyozására. Ráadásul sokkal népszerűbb módon: az emberek sokkal jobban szeretik, mint azokat a közterületi reklámokat, amik ellen nem lehet mit tenni, újra és újra beléjük futunk, bár már a végletekig unjuk őket. Mi ezzel szemben kínálhatunk alternatívát egy olyan módon, aminek még városépítő, városfejlesztő jellege is van.
Mi a helyzet a nem-festés-jellegű közterületi installációkkal?
Egyrészt van a világszerte egyedülálló Erzsébet téri installáció, a QB Project, amely Varga Szilvia Marcella és Varga Dávid építészek alkotása. Más közterületi installációra elképzeléseink persze vannak, de majd meglátjuk, melyikből mi lesz. Ezen kívül a csoport része a Laluz is, akik fényfestéssel foglalkoznak. Ennek is lehet ugyanolyan üzleti, marketing iránya is, mint a falfestésnek, hiszen közterületeken ugyanannyira alkalmazható, és ugyanannyira megragadja a járókelők figyelmét.
Baranyi Réka
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk