Szerda este - az Európai Bizottság felé megfogalmazott egyértelmű üzenete keretében - új adó bevezetését helyezte kilátásba Orbán Viktor Brüsszelben.
Elmondása szerint a reklámadóról még nem született döntés, részleteket nem is közölt. A 2000-es években azonban két alkalommal is felmerült konkréten a reklámadó ötlete, érdemes feleleveníteni, akkor mit terveztek.
Orbán Viktor szerda este újra Brüsszelből üzent az Európai Bizottságnak. Sajtótájékoztatóján ugyanis elmondta, hogy annak a híve, hogy megemeljék a pénzügyi tranzakciós illetéket, a bankadót, az "energiaadót", és bevezessenek egy új reklámadót. Ez utóbbiról még nincs döntés, de mire hazaér várhatóan kézhez kapja az adóemelésekről szóló törvényt. Korábban épp arról volt szó, hogy a Varga-csomag harmadik lépcsőfoka, az adóemelés csak akkor jön szóba, ha a kiadászárolás és az egyszeri beruházások új finanszírozása nem lesz elegendő.
A magyar miniszterelnök mostani kijelentése kísérteties hasonlóságot mutat a 2012. októberi kijelentésével. Orbán Viktor akkor egy brüsszeli sajtótájékoztatón előre elárulta a kormány terveit: egy harmadik költségvetési csomag keretében pótlólagos milliárdokat szed be 2013-ban a bankadó, a közműadó és az energiaadó emeléséből. Ezzel akarta meggyőzni Brüsszelt a túlzottdeficit-eljárás lezárásáról a két őszi Matolcsy-csomag végrehajtásán túl. Tavaly november 18-án végül a Nemzetgazdasági Minisztérium be is jelentette a részleteket: emelkedett az energiaszolgáltatók jövedelemadója, központi adó lett a közműadó és végleges adónemként rögzítette a kormány a bankadót - írja a portfolio.hu
Az adóemelések mostani kilátásba helyezése is arra utal, hogy a kormány nyomást akar gyakorolni Brüsszelre. Az Európai Bizottság ugyanis korábban többször is megfogalmazta aggályait a magyarországi vállalati különadókkal kapcsolatban.
Kinek fájhat?
A reklámadó ötlete nem újdonság, az elmúlt években többször is felmerült. 2000 őszén a parlament költségvetési bizottságának kormánypárti képviselői egy 6 százalékos reklámadó bevezetésére tettek javaslatot. Az indítvány értelmében az állam adó formájában elvonta volna az írott és elektronikus sajtó reklámbevételének 6 százalékát 2001. január elsejétől. A bizottság végül leszavazta a javaslatot.
2008 decemberében aztán ismét előkerült a reklámadó kérdése. Az Országos Érdekegyeztető Tanács egyik ülésén a szakszervezetek 3 százalékos reklámadó bevezetését ajánlották a bankok agresszív hitelreklámozása miatt. Ez a javaslat a megrendelő cégektől és a hirdető online sajtótermékektől szedte volna be a plusz milliárdokat. (A teljes hirdetési piac becsült mérete alapján 5, illetve 10 milliárd forintos bevétel jöhet össze a reklámadóból ha 3, illetve 6% lenne az adókulcs.)
Ha a kormány a most tervezett reklámadó esetében az éves reklámbevétel arányában határozza majd meg a kulcsot, akkor az hasonlóságot mutat majd a februárban kilátásba helyezett meteorológiai szolgáltatási díjjal. Ez ugyanis 0,5%-os reklámbevétel-arányos sarcot jelentene a médiacégeknek. A legutóbbi hírek arról szóltak, hogy még ebben a félévben elfogadhatja az Országgyűlés a meteorológiai törvényt.
Sokadik különadó a sorban
A reklámadó feltehetőleg tehát a hirdetési piac szereplőit sújtaná (megbízókat, hirdetési felületet értékesítőket, így a nyomtatott és elektronikus sajtót, rádiókat, televíziókat), ilyen szempontból egy újabb, szektort terhelő különadóról van szó. Az alábbiakban azt próbáltuk meg összeszedni, hogy a kormány 2010 óta milyen új sarcokat vezetett be az adórendszer megújítása keretében.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A PrintPoint Nyomdabróker szolgáltatás fő feladata:
a felmerülő igényekhez megtalálni a legjobb megoldást!
Cégnév: Print Point...
További információk