FaceBook blog.hu

Marketing - Politika / Társadalom

Nem a pénz vonzza a hazai topmenedzsereket

2013.06.27

Stanton Chase hangulatjelentés: fordulópont a top magyar vállalatok vezetőinél?

A világ egyik vezető, globális, felsővezetőkre szakosodott személyzeti tanácsadó cége, a Stanton Chase, Magyarországon is elindította éves vezérigazgatói felmérését. Az összes iparágat átfogó, felsővezetői kiválasztási szolgáltatásokat nyújtó vállalat a vezető 1000 hazai cég első számú vezetője körében arra kereste a választ, hogy az ország szempontjából meghatározó menedzserek mit gondolnak a gazdaság állapotáról és vezetői kihívásaikról.

A kérdőívet közel 250 vezérigazgató töltötte ki. Az első számú vezetők 76%-a sikeresnek vagy elfogadhatónak tartotta cége tavalyi évének eredményeit. A kutatás szerint a top 1000 magyar vállalat első számú vezetőinek több mint a fele bizakodó Magyarország következő 12 hónapos gazdasági fejlődésével kapcsolatban is. Elsősorban az információ technológia, és az ipar fejlődésében bíznak, de a logisztika, valamint a szolgáltató szektor is előkelő helyen szerepeltek, míg legkevésbé az energetika és természeti kincseket kitermelő cégek és a pénzügyi szolgáltatók jövőjében bíznak a vezetők.

A megkérdezett vezérigazgatók 2/3-a szerint vállalatuknál optimista a légkör, s csak 18% nyilatkozott úgy, hogy pesszimista a hangulat. Arra a kérdésre, hogy melyek a felsővezetők munkahelyi elégedettségének legfőbb tényezői, a megkérdezettek közel 70%-a a kihívást említette, 54% a függetlenséget, 52% a cégkultúrát, 47% a jövőbeni lehetőségeket. Legkevésbé a stressz, az iparág, illetve az előrelépési lehetőségek számítanak. A jövedelem csak a középmezőnyben szerepelt.



Vajon a szervezetek milyen elvárásokat támasztanak a vezérigazgatókkal szemben annak érdekében, hogy versenyképesek tudjanak maradni a helyi és regionális piacokon? A válaszadók szerint a termelékenység javításának képessége (75%), a rugalmasság (73%), és a változás menedzsment (66%) a leginkább, míg a mobilitás és a tekintély a legkevésbé fontosak (22%, illetve 18% értékekkel).

Arra a kérdésre, hogy pillanatnyilag mennyire találják egyszerűnek kulcsembereik megtartását, a topmenedzserek úgy nyilatkoztak, hogy ez a legfontosabb specialisták esetében a legnehezebb (50%), a legkönnyebb pedig az alkalmazottaknál és a felsővezetőknél. Megtalálni is a specialistákat a legnehezebb, illetve a felsővezetőket sem könnyű, míg a legegyszerűbb az alkalmazottakat és a középvezetőket. A top cégek többsége csak Magyarországon keres vezetőket, de meglepően magas arányban közép európai jelölteket is számításba vesznek (54%). Ha a megfelelő pozíciót ajánlanának, akkor a vezetők közel 80%-a leginkább nyugat európai, másodsorban észak amerikai állást választana, Kelet Európa is népszerű, de még a legkevésbé keresett Latin Amerikában és Ázsiában is a menedzserek 42 illetve 53%-a vállalna munkát.



Arra a kérdésre, hogy milyen megfontolások miatt választanak fejvadász céget vezetői pozíciók betöltéséhez, a csúcsvezetők leginkább a bizalmas keresést említették.



Cseh-magyar összehasonlítás

A Stanton Chase hasonló felmérést végzett Csehországban is a felsővezetők körében: 1000 megkérdezett vállalatvezető közül több mint 180 töltötte ki a kérdőívet. A cseh felsővezetők körében részben hasonló, részben egészen eltérő eredmények születtek.
Amiben különbözünk

Az országok gazdasági növekedésének kérdésében a hazai vezetők valamivel optimistábbnak bizonyultak, mint a csehek. Utóbbiak csupán 43%-a tekint optimistán a jövőre, míg a magyarok több mint 50%-a. A cseh vezetők 88%- a viszont az elmúlt évet sikeresként könyvelte el, míg hazánkban 10%-al kevesebben tették ugyanezt. Mindkét ország vezetői legjobban a technológiai szektor fejlődésében bíznak. A cseh felsővezetőknél előkelő helyen szerepeltek a pénzügyi szolgáltatások is (33%), míg hazánkban csupán a válaszadók 12,4%-a bízik e szektor fejlődésében. A vezetőkkel szembeni legfőbb elvárásnak a csehek a rugalmasságot és az alkalmazkodóképességet tartják, ezzel szemben a magyar vezetők 75%-ban inkább a termelékenység javításának képességét emelte ki.

Amiben hasonlítunk

A munkahelyi légkört mindkét országban pozitívnak tartja a felsővezetők több mint fele. Az elégedettség legfőbb szempontjaként a vezetők több mint 60%-a a kihívás lehetőségét jelölte meg, legkevésbé fontos tényezőként pedig a stresszt említették. A jövedelem csak a középmezőnyben szerepelt. Mindkét országban a legfontosabb specialisták megtartása és megszerzése a legnehezebb. A cseh és a magyar menedzserek körében is leginkább Nyugat – Európa és Észak-Amerika jöhet szóba egy vonzó állás esetén, és továbbra is mindkét országban férfiak dominálnak az első számú vezetői pozíciókban.

A részletes felmérés innen letölthető!


SzK
(reklámipar)

 
Címkék: reklám
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Confhotel Event

A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis