Stanton Chase hangulatjelentés: fordulópont a top magyar vállalatok vezetőinél?
A világ egyik vezető, globális, felsővezetőkre szakosodott személyzeti tanácsadó cége, a Stanton Chase, Magyarországon is elindította éves vezérigazgatói felmérését. Az összes iparágat átfogó, felsővezetői kiválasztási szolgáltatásokat nyújtó vállalat a vezető 1000 hazai cég első számú vezetője körében arra kereste a választ, hogy az ország szempontjából meghatározó menedzserek mit gondolnak a gazdaság állapotáról és vezetői kihívásaikról.
A kérdőívet közel 250 vezérigazgató töltötte ki. Az első számú vezetők 76%-a sikeresnek vagy elfogadhatónak tartotta cége tavalyi évének eredményeit. A kutatás szerint a top 1000 magyar vállalat első számú vezetőinek több mint a fele bizakodó Magyarország következő 12 hónapos gazdasági fejlődésével kapcsolatban is. Elsősorban az információ technológia, és az ipar fejlődésében bíznak, de a logisztika, valamint a szolgáltató szektor is előkelő helyen szerepeltek, míg legkevésbé az energetika és természeti kincseket kitermelő cégek és a pénzügyi szolgáltatók jövőjében bíznak a vezetők.
A megkérdezett vezérigazgatók 2/3-a szerint vállalatuknál optimista a légkör, s csak 18% nyilatkozott úgy, hogy pesszimista a hangulat. Arra a kérdésre, hogy melyek a felsővezetők munkahelyi elégedettségének legfőbb tényezői, a megkérdezettek közel 70%-a a kihívást említette, 54% a függetlenséget, 52% a cégkultúrát, 47% a jövőbeni lehetőségeket. Legkevésbé a stressz, az iparág, illetve az előrelépési lehetőségek számítanak. A jövedelem csak a középmezőnyben szerepelt.
Vajon a szervezetek milyen elvárásokat támasztanak a vezérigazgatókkal szemben annak érdekében, hogy versenyképesek tudjanak maradni a helyi és regionális piacokon? A válaszadók szerint a termelékenység javításának képessége (75%), a rugalmasság (73%), és a változás menedzsment (66%) a leginkább, míg a mobilitás és a tekintély a legkevésbé fontosak (22%, illetve 18% értékekkel).
Arra a kérdésre, hogy pillanatnyilag mennyire találják egyszerűnek kulcsembereik megtartását, a topmenedzserek úgy nyilatkoztak, hogy ez a legfontosabb specialisták esetében a legnehezebb (50%), a legkönnyebb pedig az alkalmazottaknál és a felsővezetőknél. Megtalálni is a specialistákat a legnehezebb, illetve a felsővezetőket sem könnyű, míg a legegyszerűbb az alkalmazottakat és a középvezetőket. A top cégek többsége csak Magyarországon keres vezetőket, de meglepően magas arányban közép európai jelölteket is számításba vesznek (54%). Ha a megfelelő pozíciót ajánlanának, akkor a vezetők közel 80%-a leginkább nyugat európai, másodsorban észak amerikai állást választana, Kelet Európa is népszerű, de még a legkevésbé keresett Latin Amerikában és Ázsiában is a menedzserek 42 illetve 53%-a vállalna munkát.
Arra a kérdésre, hogy milyen megfontolások miatt választanak fejvadász céget vezetői pozíciók betöltéséhez, a csúcsvezetők leginkább a bizalmas keresést említették.
Cseh-magyar összehasonlítás
A Stanton Chase hasonló felmérést végzett Csehországban is a felsővezetők körében: 1000 megkérdezett vállalatvezető közül több mint 180 töltötte ki a kérdőívet. A cseh felsővezetők körében részben hasonló, részben egészen eltérő eredmények születtek.
Amiben különbözünk
Az országok gazdasági növekedésének kérdésében a hazai vezetők valamivel optimistábbnak bizonyultak, mint a csehek. Utóbbiak csupán 43%-a tekint optimistán a jövőre, míg a magyarok több mint 50%-a. A cseh vezetők 88%- a viszont az elmúlt évet sikeresként könyvelte el, míg hazánkban 10%-al kevesebben tették ugyanezt. Mindkét ország vezetői legjobban a technológiai szektor fejlődésében bíznak. A cseh felsővezetőknél előkelő helyen szerepeltek a pénzügyi szolgáltatások is (33%), míg hazánkban csupán a válaszadók 12,4%-a bízik e szektor fejlődésében. A vezetőkkel szembeni legfőbb elvárásnak a csehek a rugalmasságot és az alkalmazkodóképességet tartják, ezzel szemben a magyar vezetők 75%-ban inkább a termelékenység javításának képességét emelte ki.
Amiben hasonlítunk
A munkahelyi légkört mindkét országban pozitívnak tartja a felsővezetők több mint fele. Az elégedettség legfőbb szempontjaként a vezetők több mint 60%-a a kihívás lehetőségét jelölte meg, legkevésbé fontos tényezőként pedig a stresszt említették. A jövedelem csak a középmezőnyben szerepelt. Mindkét országban a legfontosabb specialisták megtartása és megszerzése a legnehezebb. A cseh és a magyar menedzserek körében is leginkább Nyugat – Európa és Észak-Amerika jöhet szóba egy vonzó állás esetén, és továbbra is mindkét országban férfiak dominálnak az első számú vezetői pozíciókban.
A részletes felmérés innen letölthető!
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk