Nagy port kavart mostanában Magyarországon a dohánytermékek árusításának megváltozott rendje, a Nemzeti Dohányboltok megjelenése.Újra a trafikok arculatát vizsgáljuk.
A Nemzeti Dohányboltok arculatát – a cégtáblától, az ajánlott berendezéseken és falfestéken át egészen a szükséges dekorációs elemekig– egy meglehetősen részletes, 169 oldalas arculati kézikönyv szabályozza.
Az arculati kézikönyv nem csak szakmai adatokat tartalmaz – mint pl.: pantone színek, logok mérete, stb – de 3D –s grafikái segítenek abban is, hogy elképzeljük az ideális üzletet. A részletes arculati kézikönyv egy minden igényt kielégítő, precízen, szakmailag kielégítően összerakott munkaanyag, amelyet, ha végigtanulmányozunk, bizony nem sok megválaszolatlan kérdésünk marad. Egyértelműen kiderül az anyagból, hogy a tervezők törekedtek az arculat kialakításakor a felismerhetőségre, valamint arra, hogy az ország image is megjelenjen a Nemzeti Dohányboltokban. Magyarul.
Az arculat színei:
Pantone 484c (piros)
Pantone 7483c (zöld)
Pantone 477c (barna)
Fehér
Kötelező arculati elemek
Az önálló dohánybolt külső felületén mindössze a következőket lehet és kell jól láthatóan, az üzlethelyiség bejárata fölött vagy annak kültéri felületén megjeleníteni:
Tény és való, hogy az egységes arculatra való törekvés jól sikerült. A Nemzeti Dohányboltok a maguk besötétített üvegeikkel és a bolt jellegét jelző tábláikkal, amelyek meghatározzák, hogy csak felnőtteket szolgálnak ki egy új színt visznek az utcaképbe, a megszokott üzletek kirakatai közé.
Azonban egy dologra mintha nem figyeltek volna a tervezők. A Nemzeti Dohánybolt felirat minden esetben egyedül és kizárólag magyar nyelven kerül feltűntetésre. Az arculati kézikönyv előírja, hogy „a dohánybolt külső felületén – ide nem értve a kötelező arculati elemekben felsoroltakat – semmilyen olyan kép, látvány vagy szöveg nem jeleníthető meg, amely dohánytermékre, dohányterméket kiegészítő termékre, illetve dohányzásra utal."
És bizony, épp mikor ezen elmélkedtünk megláttuk a Hír 24 által készített videót, amely sajnos alátámasztotta az elképzelésünket. A külföldiek a 18-as karika és a sötétített ablakok láttán bizony egyáltalán nem arra asszociálnak, hogy egy cigaretta árusító hellyel találták szemben magukat, amelyen sajnos a magyar nyelvű felirat sem sokat segít. Persze, MI is hallottuk a hírt, miszerint a kör alakú cégér közepén található nagy „T” betű a nemzetközi „Tabaco / Tabak” szóra utal, de MI például biztosra vettük, hogy a „T” betű trafikot vagy éppen tiltott árut jelöl.
Miért nem gondoltak az arculat tervezői a turistákra?
Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk