FaceBook blog.hu

Marketing - Politika / Társadalom

ARTplacc - kortárs művészeti fesztivál Tihany

2013.08.21

Idén harmadszorra került megrendezésre az ARTplacc kortárs művészeti fesztivál, Tihanyban. A fesztivál idejére Tihany megváltozik, de abszolút jó értelemben.

Galeristák, művészek, élet, zene és valamilyen utánozhatatlan hangulat lesz jellemző ilyenkor az amúgy csöndes (már-már túl csöndes) és esténként teljesen kihalt falura.

Az ARTplacc egyik helyszíne, a GALÉRIAplacc idén a Tihany-rév melletti parkolóban található. Egy sátor, megtöltve kortárs festményekkel és műalkotásokkal. Mint minden galériában és kiállításon itt is vannak könnyebben értelmezhető és nehezebben emészthető művek, de az biztos, hogy mindenki megtalálja a hozzá legközelebb álló képeket, festőket és galériákat. A MI kedvencünk idén az Erdész Galéria volt. (Lehet ezt a Balatonos-kompos képet nem szeretni Balatonimádóként...?)



A FOTÓplacc Tihany egyik leglátogatottabb és legtömöttebb részére, a Pisky sétányra költözött (ez a sétány visz az Apátsághoz). A LÉTKÉPEK – kortárs fotóművészek villanófényben című kiállítás központi kérdése az, hogy a digitális világ megjelenése a kilencvenes években mennyiben módosította a fotográfusok képhez való viszonyát. Itt, bevalljuk, hogy még nem jártunk, de ígérjük, hogy nemsokára tudósítunk...

És a kedvenc helyszín... A KIKÖTŐplacc. Aki járt már Tihanyban tudja (aki nem, most megtudja), hogy a hajóállomás környéke igencsak elhanyagolt. Egy több mint 20 éve bezárt, egyébként gyönyörű épület áll közvetlenül mellette, a kikötőt körbeölelő park még jó szívvel sem nevezhető parknak, a partot leginkább horgászok vették birtokba, akiktől nagyon sétálni sem lehet, ellenben koszosak... Körülbelül így néz ki a tihanyi hajóállomás egy átlagos napon. De! Az ARTplacc ezen is változtatott és én ezért szeretem ezt a fesztivált nagyon! A bezárt épületbe be lehet menni és kiállításokat nézni, az épület teraszán bárpult áll és színpad, mindenfelé babzsákok és nyugágyak vannak szanaszét, amikből kényelmesen lehet élvezni az egész nap szóló zenét, minden délután jógaoktatás van, este irodalmi felolvasás és beszélgetés, késő este színház majd vízimozi, végül koncert és hajnalig tartó buli várja az odalátogatókat. És mindeközben még különböző alkotásokba is belefuthatunk a parton és a vízen egyaránt. Egy szóval ÉLET van a hajóállomáson és Tihanyban.



A fesztiválnak egyik célja, hogy közelebb hozza a művészetet és a kultúrát az átlagemberekhez, hogy azok is élvezhessék a kortárs alkotásokat, akik egyébként nem mennének be egy galériába, tartva annak ridegségétől, "múzeum" hangulatától. Ezen a fesztiválon garantáltan csodálhatunk akár milliós értéknagyságú képeket is, tanga papucsban. De a fesztivál szerintem sokkal nagyobb érdeme az, hogy életet és embereket hoz, az amúgy érdemtelenül elhanyagolt Tihanyba. Sajnos, a mai világban már nem elég egy-egy vonzerőre (jelen esetben az Apátságra) hagyatkozni és abban bízni, hogy az majd "eladja" a falut és a szezont. Élménytársadalomban élünk, az embereknek egyre több és egyre kevésbé megszokott élményekre van szükségük. Ez a fesztivál megadja ezt a szokatlan és utánozhatatlan élményt, hiszen korábban nem volt lehetőségünk a vízparton, egy nyugágyból, limonádét szürcsölve, Fenyő Ivánt élvezni a színpadon.

Az ARTplacc fesztivál igaz nem Balaton Sound, de mindenképpen egyre növekvő turisztikai vonzerővel bír, amit egyre többen fel is fedeznek.

Ui.: a cikk utóirataként, azért megrovás is éri a szervezőket. A programban meghirdetett Art&Food fesztivált MI őszintén bevallva nem találtuk meg, pedig nagyon készültünk rá. Kortárs tálalást, új magyar konyhát ígértek nekünk a szervezők, ehhez képest mindösszesen a Villa Medici standjával találkoztunk a rév-ben, ahol ugyan kóstolhatunk magyar, új-magyar ételeket, de ez közel sem adja vissza azokat a programokat, amiket ígértek nekünk.
 

 

Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)

 

 


 
Címkék: fesztivál, rendezvény
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Adanima Consulting Kft

Az Adanima Consulting Kft fő feladata: kommunikációs ügynökség, különösen média kommunikáció, s médiatervezés Cégnév: Adanima Consulting...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis