Válságos időkben gyakori álláspont, hogy stratégiáról beszélni is időpazarlás. Mi más is lehetne a cél, mint a túlélés?! Valójában, aki ezt a véleményt képviseli, egyszerűen csak nem érti a stratégiai menedzsment lényegét, és így növeli a vállalat sikertelenségének, bukásának kockázatát – derül ki a Corvinus Egyetem Vállalkozások Pénzügyei Tanszék legújabb összefoglalójából.
A Stratégia a vállalati siker szolgálatában c. könyvben a szerzők a stratégiai menedzsment gazdag nemzetközi irodalmából a leghasznosabb megközelítéseket és módszereket válogatták össze. A kézikönyv elengedhetetlen útmutató a magyar döntéshozók számára, hogy cégük a lehető legjobb állapotban várja az újabb fellendülést.
Dr. Csubák Tibor Krisztián és Szijjártó Klaudia könyve konkrét megoldási meneteket kínál arra, hogyan hozhatunk létre egy olyan stratégiát, amelynek megvalósítása valódi sikert termel a vállalat számára. „Ez két dolgon múlik” – figyelmeztet Csubák Krisztián, „egyrészt azokon az embereken, akik részt vesznek a folyamatban, másrészt azon, hogy milyen hatékonysággal tudjuk kezelni a változtatásokból fakadó újabb problémákat”. Az elsőként említett elemet a szerzők humán oldalnak, az új stratégia megvalósítása miatt esedékes változások menedzselésének módszertanát pedig módszertani oldalnak nevezik.
Dr. Csubák Krisztián Tibor |
Szijjártó Klaudia |
A könyv újszerűségét és egyedi jellegét az adja, hogy kiemelten nagy figyelmet fordít a humán oldal elemzésére, azaz az egyéni és csoportos magatartásformák megértésére, irányítására, befolyásolására. A könyv egyedi jellegét tovább erősíti, hogy külön fejezetek keretében foglalkozik olyan speciális élethelyzetek stratégiai kezelésével, mint növekedés, válság, vagy kisvállalkozói lét.
A mű közérthető nyelven, gyakorlati példákkal illusztrálva mutatja be azokat a tervezési és menedzsment módszereket, amelyek segítségével a döntéshozók átgondoltabb és jobb döntéseket hozhatnak a kitűzött célok megvalósítása érdekében.
A könyv először ismerteti a stratégiai tervezés folyamatát és módszereit, majd részletesen kitér a stratégia megvalósításának humán, illetve módszertani hátterére, végezetül pedig részletesen foglalkozik olyan speciális élethelyzetekkel, mint a növekedés és a válság menedzselése, valamint a kisvállalkozói stratégia.
Az olvasó valódi kézikönyvet tart a kezében, ugyanis a szerzők csak a leghatékonyabb és legeredményesebb módszereket ismertetik – azokat viszont kellő részletességgel. A könyv végére érve valamennyien elsajátíthatjuk a stratégiai elemzéssel és megvalósítással kapcsolatos módszertani ismereteket, illetve látásmódot, azaz készen állunk arra is, hogy a piacon sikerrel teszteljük tudásunkat.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk