FaceBook blog.hu

Marketing - Public Relations

Stratégia a vállalati siker szolgálatában. Kézikönyv döntéshozóknak

2012.03.19

Válságos időkben gyakori álláspont, hogy stratégiáról beszélni is időpazarlás. Mi más is lehetne a cél, mint a túlélés?! Valójában, aki ezt a véleményt képviseli, egyszerűen csak nem érti a stratégiai menedzsment lényegét, és így növeli a vállalat sikertelenségének, bukásának kockázatát – derül ki a Corvinus Egyetem Vállalkozások Pénzügyei Tanszék legújabb összefoglalójából.

A Stratégia a vállalati siker szolgálatában c. könyvben a szerzők a stratégiai menedzsment gazdag nemzetközi irodalmából a leghasznosabb megközelítéseket és módszereket válogatták össze. A kézikönyv elengedhetetlen útmutató a magyar döntéshozók számára, hogy cégük a lehető legjobb állapotban várja az újabb fellendülést.

Dr. Csubák Tibor Krisztián és Szijjártó Klaudia könyve konkrét megoldási meneteket kínál arra, hogyan hozhatunk létre egy olyan stratégiát, amelynek megvalósítása valódi sikert termel a vállalat számára. „Ez két dolgon múlik” – figyelmeztet Csubák Krisztián, „egyrészt azokon az embereken, akik részt vesznek a folyamatban, másrészt azon, hogy milyen hatékonysággal tudjuk kezelni a változtatásokból fakadó újabb problémákat”. Az elsőként említett elemet a szerzők humán oldalnak, az új stratégia megvalósítása miatt esedékes változások menedzselésének módszertanát pedig módszertani oldalnak nevezik.

Dr. Csubák Krisztián Tibor

         Szijjártó Klaudia


A könyv újszerűségét és egyedi jellegét az adja, hogy kiemelten nagy figyelmet fordít a humán oldal elemzésére, azaz az egyéni és csoportos magatartásformák megértésére, irányítására, befolyásolására. A könyv egyedi jellegét tovább erősíti, hogy külön fejezetek keretében foglalkozik olyan speciális élethelyzetek stratégiai kezelésével, mint növekedés, válság, vagy kisvállalkozói lét.

A mű közérthető nyelven, gyakorlati példákkal illusztrálva mutatja be azokat a tervezési és menedzsment módszereket, amelyek segítségével a döntéshozók átgondoltabb és jobb döntéseket hozhatnak a kitűzött célok megvalósítása érdekében.

A könyv először ismerteti a stratégiai tervezés folyamatát és módszereit, majd részletesen kitér a stratégia megvalósításának humán, illetve módszertani hátterére, végezetül pedig részletesen foglalkozik olyan speciális élethelyzetekkel, mint a növekedés és a válság menedzselése, valamint a kisvállalkozói stratégia.

Az olvasó valódi kézikönyvet tart a kezében, ugyanis a szerzők csak a leghatékonyabb és legeredményesebb módszereket ismertetik – azokat viszont kellő részletességgel. A könyv végére érve valamennyien elsajátíthatjuk a stratégiai elemzéssel és megvalósítással kapcsolatos módszertani ismereteket, illetve látásmódot, azaz készen állunk arra is, hogy a piacon sikerrel teszteljük tudásunkat.
 

Dr. Csubák Tibor Krisztián egyetemi adjunktus a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalkozásfejlesztési Intézetében. Fő kutatási területe a kisvállalkozások stratégiájához és finanszírozásához kötődik, amellyel kapcsolatosan 22 publikációt jelentetett meg. 2004-ben védte meg PhD. disszertációját kisvállalkozások finanszírozása témakörben. 2000 óta szemináriumvezetőként (nappali illetve mester képzés) valamint tantárgyfelelősként (részidős egyetemi képzés) oktatja a stratégiai menedzsment ismereteket a Budapesti Corvinus Egyetemen, továbbá 2000 és 2005 között az IBS-ben is oktatott tantárgyfelelősként angol és magyar nyelven a stratégiai menedzsmenttel, üzleti tervezéssel kapcsolatos tantárgyakat. 2004 óta tantárgyfelelősként vállalatfinanszírozást is oktat a Budapesti Corvinus Egyetem különböző szakirányain. Szakszeminárium-vezetőként eddig közel száz hallgató stratégiai és vállalatfinanszírozási témakörben írt szakdolgozat elkészítésének felügyeletét és irányítását látta el. Szakmai ismereteit egyetemi kutatásokon kívül a K&H Bank kisvállalkozói üzletágában is kamatoztatta, amelynek kisvállalkozói üzletági stratégiájáért felelős vezetői pozícióját (megbízott KKV Marketing Igazgató) cserélte fel saját stratégiai, pénzügyi és üzletfejlesztési tanácsadó vállalkozása valamint egyetemi publikációs és kutatási tevékenységének kibontakoztatása céljából. A Passau-i egyetemmel való együttműködés keretében részt vesz német nyelvű mester szakos Vállalatfinanszírozás tantárgy kifejlesztésében.

Szijjártó Klaudia a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalkozásfejlesztés mesterképzésének végzős hallgatója. Fő kutatási területe a változásmenedzsment. 2009-ben szerzett BA diplomát nemzetközi gazdálkodás szakon a Budapesti Corvinus Egyetemen. Kötelező szakmai gyakorlatát a Metro Cash&Carry Kft. Beszerzési Osztályának gyakornokaként teljesítette. Egyetemi tanulmányai mellett demonstrátori feladatokat is ellátott a Budapesti Corvinus Egyetem Mikroökonómia Tanszékén, valamint 2011-ben szerezte meg a Magyar Értékelemzők Társaságának, az Amerikai Értékelemzők Nemzetközi Társaságának tagszervezetének „értéktervező teamtag” minősítését. 2006-ban kezdte meg szakkollégiumi tanulmányait a Mathias Corvinus Collegiumban, melynek keretében sikeresen végezte el a Közgazdaságtan/Business szakirányt és a Vezetőképző Akadémiát. Üzleti tanulmányai mellett 2007 és 2010 között aktív tagja volt a szakkollégium „Logika, érvelés- és tárgyalástechnika Műhelyének” is. A Collegium életében 2011-es végzése óta alumniként vesz részt.

 

SzK
(reklámipar)

 
Címkék: könyv
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Andersoon&Blaise

Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklamipar reklámipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis