A berlini, hajléktalanok által árusított Motz magazin divattervezőket kért fel, hogy készítsenek kabátokat az újságból.
A hajléktalanok számára nagy kincs az újságpapír. Jól tartja a hőt, ezért télen nagy szükségük van rá a hideg ellen. Akkor miért ne lehetne hordani kabát helyett? Erre a felismerésre jutott a Motz magazin, az itthoni Fedél Nélkül németországi változata. A kampány célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a hajléktalanok helyzetére.
Telente sok hajléktalan fagy meg az utcákon, mert nincs elég meleg holmijuk és nem tudnak hova menni éjszakára. Bár mindenki tisztában van azzal, hogy milyen nagy kihívás életben maradni az utcákon, mégis, a legtöbb emberben nem tudatosul igazán a fagyos időjárás és esetleges következményeinek problémája. Éppen ezért egy újságpapírba öltözött, fedél nélkül élő ember jól demonstrálja: az újság meleget ad, ráadásul a megvásárlása sok segítséget nyújt a túléléshez.
Ami különleges a kampányban, hogy tulajdonképpen megmutatja, a hajléktalanok számára egy olyan egyszerű dolog, mint az újság, mennyire alapvető lehet a puszta létezéshez. A kulcsszó a túlélés, ahogy a kollekció neve is mutatja: Túlélő Kollekció 2014 ősz/tél. A Motz szlogenje is ide illik: „A Motz melegít”. Az alapötlet önmagában is figyelemfelkeltő, azonban a magazin ennél messzebbre ment. Ismert német divattervezőket kért fel a kabátok elkészítéséhez. Firma, Mongrels, Blush és Liebig tervezők egy-egy darabot készítettek a kampányhoz, melyeket hajléktalanokon fotóztak le, akik nem mellesleg élőben is felvonultak a designer darabokban egy sajtókonferencián.
Az elkészült kreatív anyagok teljes egészében hasonlítanak a tervezői darabok hirdetéseihez. Baloldalon kis címke hirdeti, hogy Verena, Kiki és Carlos milyen ruhákat viselnek. A különbség „mindösszesen” annyi, hogy a luxusmárkák esetében az ilyen hirdetések hírességekkel és dekoratív modellekkel dolgoznak. Mi az átvitt üzenet? Ha ő azt hordja, hord te is azt!
Jelen esetben ezt bizony nehéz átérezni, azonban ha legalább megpróbáljuk, az máris siker. A divattervezők kiállása egy ilyen probléma mellett pedig a társadalmi felelősségvállalás fontosságát hangsúlyozza.
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk