Az óév végén nyilvánosságra került a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának idei piac- és általános hatósági felügyeleti tervezete, amelyet saját honlapjukon tettek közzé. Idén fokozott figyelem övezi majd az öngyilkosságokról szóló híreket, a termékmegjelenítést, és a reklámok hangerejét is.
A kimerítően alapos felügyeleti tervben, a hírműsorok és a filmek mellett kiemelt szerepet kapnak a reklámokra vonatkozó ellenőrzések. Előtérbe helyeződnek idén a szponzorált műsorok, illetve a termékmegjelenítések, amelyek szabályozásához egy ajánlást is közétett a tanács. Havonta figyelik majd az olyan reklámokkal kapcsolatos normák teljesülését, mint például a diszkrimináció tilalmához kapcsolódó rendeletek betartása. Ezen kívül vizsgálat tárgyát képezi majd, hogy a különböző médiaszolgáltatók eleget tesznek-e az egészségre ártalmas tevékenységekre ösztönző tartalmak korlátozásának. Továbbá górcső alá kerülnek még a reklámspotok is, nem is akárhogyan. A hatóság egy saját fejlesztésű szoftvert vet be 2013-ban, amely a hangerő nyomon követésére szolgál majd.
Emellett a hírműsorokra vonatkozóan a médiatanács közölte, hogy elemzéseik kiterjednek az öngyilkosságok közzétételére is, arra, hányszor és milyen módon mutatják be azokat. Ehhez kapcsolódóan hetente figyelik a bulvárbűnügyi hírek húsz százalékos éves maximumának érvényesülését, továbbá a híradók előírt minimális hosszának meglétét is.
Természetesen a filmek sem eshetnek ki az ellenőrzésekből, e területen a főbb vizsgálati szempontok: a feliratos filmek megfelelő aránya, a pornográf és erőszakos tartalmak sugárzásának tiltása, a televíziós kódolás a kiskorúak védelmében, illetve az ajánlások és a korhatár-besorolások helyénvalósága. A legutóbbi kiemelt figyelmet kap majd az uniós kvótákkal együtt a kötelezettségek betartatásának tekintetében.
A közreadott terv szerint az ellenőrzés véletlenszerűen történik majd nyolc országos televízió és rádió három-három műsorórájának figyelésével. Emellett még megvizsgálják 35 körzeti, 130 helyi és csaknem 400 vezetékes médium két-két műsoróráját, ügyelve arra, hogy betartják-e a médiatörvényben lefektetett szabályokat. Tehát mintegy 60 jogszabályi rendelkezés érvényesülését ellenőrzi idén a médiatanács. Újdonság, hogy 2013-ban a vizsgálat kiindulási pontját a szolgáltatók rendszeres önbevallásos adatszolgáltatása jelenti majd.
Bővebb információ: www.mediatanacs.hu
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Valódi, 100%-ban alkoholmentes nyomtatási technológiát vezettünk be, drasztikusan csökkentve ezzel az ózonképződésben szerepet játszó illékony...
További információk