A krízishelyzet mindig speciális felkészültséget jelent a nehéz helyzetbe került személy vagy szervezet életében. Perlaky-Papp József PR stratéga beszél a Schmitt-ügyről
A legnagyobb probléma az, hogy ha az ügy nagy nyilvánosságot kap, akkor nagyon gyorsan sérülhet a reputáció, gyorsan elfogyhat a bizalom.
A köztársasági elnök plágiumot felvető ügyében hasonlót tapasztalhatunk.
Emiatt nézzük át hogyan is nézett ki az ügy kommunikációja?
Perlaky-Papp József, PR stratéga, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola docense. A Magyar Public Relations Szövetség elnökségi tagja,a Magyar Disszeminációs Szövetség elnöke. A Márkagyár stratégiai kommunikációs ügynökség stratégiai igazgatója. Vállalatvezetők, politikusok és városvezetők személyes tanácsadója.
Mit rontottak el?
1. Minden krízis kommunikáció kezelésének aranyszabálya: időben reagálj! Ezesetben a reakció megkésett volt, már egy érett, teljesen kialakult krízist próbált kezelni. Ha nem nyilatkozunk időben akkor a közvélemény jórésze azt gondolhatja, hogy ennek oka van, tehát takargatnivalónk van. Ennek a véleménynek a kialakulását el kell kerülnünk.
2. A másik fontos szabály: a nyilatkozataid szóról-szóra tervezd meg, csak olyat mondj, amit később is tudsz tartani. Ez azért fontos, mert hitelességet csak olyan nyilatkozatokkal lehet építeni, amelynek érvényessége később sem dől meg. Sajnos ezesetben többször kényszerült irányváltásra a köztársasági elnök.
3. Harmadik szabály: legyen egy őszinte, jó sztorid, amely elfogadható a nyilvánosság többsége számára, ezzel elvághatod az ügy további fejlődését. Ezt a lehetőséget nem használta az elnök kommunikációs stábja. A sztori ugyan megjött, de már az ügy olyan fázisában, amikor már nem könnyen elvágható.
Mit csináltak jól?
1. Ha jócskán megkésve is, de kiállt a nyilvánosság elé Schmitt Pál. Az ügy megkívánta az országos nyilvánosság elé állást. A felvételről sugárzottt interjú alkalmas és jó választás.
2. Az interjúban elmondott sztori hihető és szimpatikus: sportolóként megtanulta, hogy ne adja fel. Emiatt megküzd ismét a doktori címért. Jól megválasztott gondolatmenet, jól illeszkedik a köztársasági elnök arculatába.
Mit lehett volna tenni?
1. Az ügy kifejlődése közben lett volna szükség arra a típusú kommunikációra, amit szombat este láthattunk. Erre a bolgár szál megjelenése és a vizsgálóbizottság megalakulása között lett volna lehetőség. Mindenképpen azt a pozíciót kellett volna elfoglalni, hogy mi kérhessünk a vizsgálatot és igyekezzünk megnevezni annak tagjait. Ezzel bizalmat tudunk teremteni.
2. Bármilyen eredménye lesz az általunk kezdeményezett vizsgálatnak a kisdoktori címről le kell mondanunk. Azért tesszük, mert a bizalomvesztés folyamatát ezzel tudjuk átvágni, hiszen ezzel az ügy fejlődését elvághatjuk.
Az idő pénz – használjuk sokszor. Ebben az esetben az elnök immateriális vagyona lett oda, méghozzá a hírneve. A kommunikáció értéknövelő, a kríziskommunikáció veszeteségminimalizáló lehetőségeit nem tudta használni az elnök stábja.
Az üggyel a TV2-Mokka című műsorában is foglalkoztunk (videóért kattints a linkre!)
http://tv2.hu/mokka/video/kommunikacios-hibak-a-schmitt-ugyben
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk