A vállalatóriás a hirdetői árak csökkentésére kényszerítené a TV csatornákat, a médiahálózatok azonban ellenállnak.
A General Motors és médiaügynöksége a Carat patthelyzetet teremtett azáltal, hogy a TV hálózatokat a hirdetési áraik jelentős csökkentésére szólította fel. A legnagyobb műsorszolgáltatók azonban nem engednek - olvasható az Advertising Age honlapján.
Az autógyártó vállalat, amely röviddel ezelőtt megszüntette hirdetéseit a Facebookon, úgy tűnik, a következő Super Bowl idején a TV csatornákra is lesújt. Egy tévés médiavásárló szerint a gyáróriás nagyságrendileg 20 százalékos árcsökkentést kíván elérni 1000 elérésre vetítve (CPM).
A GM kérését a média oldalon rosszul fogadták. A hirdetők többnyire akkor kérnek a tévétársaságoktól árcsökkentést, amikor jelentős a gazdasági recesszió hatása, vagy amikor visszaesés következik be a ratingben (a célcsoport 1% százalékának elérésében). Idén a tárgyalóasztal mindkét oldalán ülők egyetértenek abban, hogy az árak emelkednek, a viták inkább csak annak mértékéről folynak.
A GM az egyik legnagyobb tévés hirdető, így az elvárása jelentős hatással lehet a piacra. 2011-ben 1,1 milliárd amerikai dollárt hagy ott a piacon, amivel a harmadik helyezést éri el az USA tévés piacán a Procter&Gamble és az AT&T után.
Az árkedvezmény iránti igény jelentős mértékű újraszámolásokat fog eredményezni a műsorszolgáltatók részéről a tekintetben, hogy mennyi reklámidőt terveznek értékesíteni az év során. Eddig minden nagy tévétársaság elutasította a GM-mel való tárgyalást. Az érintettek attól tartanak, hogy ha csak egy tévés hálózat is megállapodást köt a GM-mel, akkor az összes többinek is engednie kell.
Néhány médiatársaság fontolóra vette az újratervezést, kihagyva számításaiból a GM büdzséjét. Ez esetben kevesebb reklámidőt fognak értékesíteni az előre lekötött időkről szóló éves tárgyalások során, és több marad a kisebb, egyedi vásárlásoknak, amelyek időben közelebb esnek a konkrét kampányidőszakhoz, és az értékesítés is a listaárhoz közelebbi tarifával zajlik.
A General Motors már most is jóval a piaci ár alatt vásárol, és ha még ebből próbál további csökkentést elérni, az a médiatársaságok forgalmának jelentős visszaesését eredményezné. Egyébként a P&G a másik olyan piaci szereplő, amely a "piaci hagyományoknak" köszönhetően alacsony árakat tud érvényesíteni.
Az autógyár meglepő nyilatkozatokat tett az elmúlt hetekben azzal kapcsolatban, hogy a marketing büdzséjét milyen jelentős mértékben kívánja szűkíteni. Május közepén bejelentették, hogy a megszüntetik a Facebook hirdetéseiket, ami 10 millió dolláros elvonást jelent a közösségi médiától. Néhány nappal később a GM illetékesei arról tájékoztatták a nyilvánosságot, hogy a vállalat 2013-ban nem vesz részt a Super Bowl körüli médiavásárlásokban, azok után, hogy 2012-ben négy reklámhelyet vásárolt meg a mérkőzések közvetítésében. Mindezek hátterében az a belső döntés áll, amelynek végrehajtója Joel Ewanick a globális marketing ügyvezető: a feladata 2 milliárd dollárt kivonni a cég vezető márkájának számító Chevrolet marketing büdzséjéből a következő öt évben.
A GM lenne az első nagy hirdető, amely kiszáll az éves tárgyalásokból. 2006-ban a Johnson&Johnson jelezte, hogy a tényleges igényei alapján vállalna kötelezettségeket a piacon ahelyett, hogy hónapokkal előre döntsön, ahogy azt az éves kontingensekről szóló tárgyalások megkövetelik. A színfalak mögött azonban a médiavásárlók arra kérték a médiatársaságokat, hogy tartsanak fenn az év hátralévő részére reklámidőt számukra.
A viták ellenére már több tévéhálózat is tárgyal a GM-mel. A Fox a CPM növekedéssel csinált üzletet a magas, egyszámjegyű százalékos kategóriában, míg az ABC a közepes kategóriában ért el sikereket. A CBS és az NBC is elindította az üzletkötést. A CW megkezdte a tárgyalásokat a hirdetőkkel csakúgy, mint a Time Warner Turner vállalata. A Viacomot jelentős aktivitás jellemezte az éves tárgyalások elindulásakor, és nyitottnak tűnik arra, hogy kicsit csökkentse árait, amellyel forgalom-növekedést kíván elérni, illetve célja a bevétel egy részét eltéríteni az NBC Universal vagy a Turner kábelhálózatától.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Analóg kézi és digitális, színes és fekete-fehér fotó labor, igazolványképtől az óriásplakátig
Cégnév: Bigfoto Bt.
Cím: Labor: II. Budapest,...
További információk