FaceBook blog.hu

Média - Bulvár

A General Motors patthelyzetet teremt a médiában

2012.06.16

A vállalatóriás a hirdetői árak csökkentésére kényszerítené a TV csatornákat, a médiahálózatok azonban ellenállnak.

A General Motors és médiaügynöksége a Carat patthelyzetet teremtett azáltal, hogy a TV hálózatokat a hirdetési áraik jelentős csökkentésére szólította fel. A legnagyobb műsorszolgáltatók azonban nem engednek - olvasható az Advertising Age honlapján.



Az autógyártó vállalat, amely röviddel ezelőtt megszüntette hirdetéseit a Facebookon, úgy tűnik, a következő Super Bowl idején a TV csatornákra is lesújt. Egy tévés médiavásárló szerint a gyáróriás nagyságrendileg 20 százalékos árcsökkentést kíván elérni 1000 elérésre vetítve (CPM).

A GM kérését a média oldalon rosszul fogadták. A hirdetők többnyire akkor kérnek a tévétársaságoktól árcsökkentést, amikor jelentős a gazdasági recesszió hatása, vagy amikor visszaesés következik be a ratingben (a célcsoport 1% százalékának elérésében). Idén a tárgyalóasztal mindkét oldalán ülők egyetértenek abban, hogy az árak emelkednek, a viták inkább csak annak mértékéről folynak.



A GM az egyik legnagyobb tévés hirdető, így az elvárása jelentős hatással lehet a piacra. 2011-ben 1,1 milliárd amerikai dollárt hagy ott a piacon, amivel a harmadik helyezést éri el az USA tévés piacán a Procter&Gamble és az AT&T után.

Az árkedvezmény iránti igény jelentős mértékű újraszámolásokat fog eredményezni a műsorszolgáltatók részéről a tekintetben, hogy mennyi reklámidőt terveznek értékesíteni az év során. Eddig minden nagy tévétársaság elutasította a GM-mel való tárgyalást. Az érintettek attól tartanak, hogy ha csak egy tévés hálózat is megállapodást köt a GM-mel, akkor az összes többinek is engednie kell.



Néhány médiatársaság fontolóra vette az újratervezést, kihagyva számításaiból a GM büdzséjét. Ez esetben kevesebb reklámidőt fognak értékesíteni az előre lekötött időkről szóló éves tárgyalások során, és több marad a kisebb, egyedi vásárlásoknak, amelyek időben közelebb esnek a konkrét kampányidőszakhoz, és az értékesítés is a listaárhoz közelebbi tarifával zajlik.

A General Motors már most is jóval a piaci ár alatt vásárol, és ha még ebből próbál további csökkentést elérni, az a médiatársaságok forgalmának jelentős visszaesését eredményezné. Egyébként a P&G a másik olyan piaci szereplő, amely a "piaci hagyományoknak" köszönhetően alacsony árakat tud érvényesíteni.

Az autógyár meglepő nyilatkozatokat tett az elmúlt hetekben azzal kapcsolatban, hogy a marketing büdzséjét milyen jelentős mértékben kívánja szűkíteni. Május közepén bejelentették, hogy a megszüntetik a Facebook hirdetéseiket, ami 10 millió dolláros elvonást jelent a közösségi médiától. Néhány nappal később a GM illetékesei arról tájékoztatták a nyilvánosságot, hogy a vállalat 2013-ban nem vesz részt a Super Bowl körüli médiavásárlásokban, azok után, hogy 2012-ben négy reklámhelyet vásárolt meg a mérkőzések közvetítésében. Mindezek hátterében az a belső döntés áll, amelynek végrehajtója Joel Ewanick a globális marketing ügyvezető: a feladata 2 milliárd dollárt kivonni a cég vezető márkájának számító Chevrolet marketing büdzséjéből a következő öt évben.

A GM lenne az első nagy hirdető, amely kiszáll az éves tárgyalásokból. 2006-ban a Johnson&Johnson jelezte, hogy a tényleges igényei alapján vállalna kötelezettségeket a piacon ahelyett, hogy hónapokkal előre döntsön, ahogy azt az éves kontingensekről szóló tárgyalások megkövetelik. A színfalak mögött azonban a médiavásárlók arra kérték a médiatársaságokat, hogy tartsanak fenn az év hátralévő részére reklámidőt számukra.

A viták ellenére már több tévéhálózat is tárgyal a GM-mel. A Fox a CPM növekedéssel csinált üzletet a magas, egyszámjegyű százalékos kategóriában, míg az ABC a közepes kategóriában ért el sikereket. A CBS és az NBC is elindította az üzletkötést. A CW megkezdte a tárgyalásokat a hirdetőkkel csakúgy, mint a Time Warner Turner vállalata. A Viacomot jelentős aktivitás jellemezte az éves tárgyalások elindulásakor, és nyitottnak tűnik arra, hogy kicsit csökkentse árait, amellyel forgalom-növekedést kíván elérni, illetve célja a bevétel egy részét eltéríteni az NBC Universal vagy a Turner kábelhálózatától.


(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

08

1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Image Clinic. Reklám szakrendelő

Hatékony és gyors reklámmegoldások, tervezéstől a kivitelezésig egy helyen! Cégnév: Image Clinic Kft. Cím: 2120 Dunakeszi, Madách utca 22/4...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. Bank bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis