Januártól ″tisztán″ digitális kiadványként folytatja a Newsweek. Az ″új″ kiadványnak már nem lesz túl sok köze a hajdani dicsőséges magazinhoz.
December 31-vel hivatalosan is megszűnik a nyomtatott Newsweek. Ezzel véget ér egy csaknem 80 éves történet. Ma még nem tudjuk, hogy a Daily Beast részeként megjelenő tisztán digitális Newsweekben mi marad meg az eredeti magazinból. Talán a neve.
Sokáig úgy tűnt, hogy a magazinok lényegesen jobban állják a sarat, mint a napilapok. Egy szépen kivitelezett, tartalmas magazin nem olyan gyorsan romló áru, mint egy másnapra csak csomagolásra alkalmas újság. Egy heti, kétheti vagy havi kiadványt egészen máshogy olvasunk, mint egy napilapot. (Valójában a magazinokat nem is olvassuk, hanem nézegetjük, böngésszük, lapozgatjuk...) Ennek is köszönhető, hogy amikor már sorra zártak be a napilapok, a legtöbb magazin még szép profitot termelt.
A Newsweek hanyatlása egy előzési kísérlettel kezdődött. Egy 2008-ban kezdődő alapos átalakítással és újrapozicionálással a kiadó megpróbálta megelőzni az örökös riválist, a piacvezető Time magazint. A manőver nem vált be, a Newsweek bevételei 2007. és 2009. között 38 százalékot estek. A hetilapot kiadó, számos napilap fennmaradásáért küzdő Washington Post Company 2010-ben eladta a kiadványt. (A szakmai közvéleményt sokkolta, hogy a neves hírmagazint nem valamelyik ismert kiadó, hanem a Harman szórakoztatóelektronikai cég 92 tulajdonosa vásárolta meg.) Nem sokkal a tulajdonosváltás után a Newsweek egyesült a Dealy Beast című, kevésbé ismert webes kiadvánnyal. A rangon aluli házasság miatt távozott a hetilap korábbi főszerkesztője és több meghatározó munkatársa is. Innen már egyenes út vezetett a mostani döntésig.
A most megszűnt Newsweek már nincs sok köze ahhoz a hetilaphoz, amit most búcsúztatnak.
Egyébként tanulhatnánk ebből a videóból. A régi dicsőség felidézése után ugyanis nem a sírás-rívás következik, hanem egy "új fejezetről", a "digitális jövőről" beszélnek. Igen, így kell eladni egy kudarcos történetet!
A Newsweek néhány rossz döntés és szerencsétlen körülmény összejátszása miatt "megelőzte korát". A legtöbb nagynevű magazin még tartja magát, de már nem sokáig. Az igazi nagy veszélyt, egyben a túlélési lehetőséget is a táblagépek jelentik. Az táblagépezés és a magazinolvasás ideális párosítás (jellemzően mindkettőt otthon űzik, a kanapén ülve, az esti órákban). Az iPad-egyeduralom megtörése és az olcsóbb, de használható táblagépek tömeges megjelenése a következő években lavinaszerű változásokat indít majd el. Közben egyre jobban kikopnak a hagyományos előfizetők, miközben a fizetőképes harmincasoknak már eszükbe sem jut valamilyen nyomtatott kiadványra előfizetni.
Remélhetően a Times, a Forbes, vagy a BusinessWeek nem ilyen bukórepüléssel, hanem sokkal finomabban, sikeresebben tér át a digitális kiadásra, de kár is áltatni magunkat, maga az áttérés elkerülhetetlen!
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A CREVO (vagyis Creative Revolution) a kreativitás terén nyűjt forradalmian innovatív, és meglepően megfizethető megoldásokat. Egyedi ötletek és...
További információk