A Magyar Lapkiadók Egyesülete az elmúlt öt évben közel fél milliárd forintnyi sajtóterméket juttatott az olvasásra nevelési programban résztvevő középiskolákba. A program iránt idén volt a legnagyobb az érdeklődés.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (továbbiakban MLE) immár öt éve foglalkozik a diákok olvasásra nevelésével, szoktatásával, látókörük és érdeklődésük szélesítésével. Úgy tűnik a program valóban sikeres, hiszen a PISA (Programme for International Student Assessment) tavalyi felmérése szerint Magyarországon 40%-kal nőtt az újságot olvasó diákok száma, valamint jóval többféle szöveg iránt érdeklődnek, mint azelőtt.
A PISA jelentése szerint az olvasással töltött órák száma kevésbé fontos, mint az olvasás rendszeressége. Az a gyermek, aki rendszeresen belelapoz egy újságba vagy könyvbe, az iskolában is hatékonyabban teljesít majd.
Az MLE az elmúlt öt évben több, mint fél milliárd forint értékben juttatott sajtótermékeket a résztvevő középiskolák számára. A megyei lapkiadók saját, regionális programokat is szerveztek, ezek 200 millió forintba kerültek. Az MLE 8 évvel ezelőtt indította útjára a diákok szövegértési kompetenciáját fejleszteni hivatott olvasásra nevelési programját. A rengeteg munkának köszönhetően az idei (2012/2013-as) tanévben már 25 ezer középiskolás vett részt a munkaprogramban.
A lapcsomagok mellé módszertani segédletet is csatoltak, ezzel bátorítva a pedagógusokat arra, hogy órán használják fel a sajtótermékeket. Az MLE szerint a Nemzeti alaptantervben meghatározott feladatok teljesítéséhez, a szövegértési kompetencia fejlesztéséhez, a kritikai szemléletmód elsajátításához, a jelenismeret bővítéséhez, az állampolgári attitűd, valamint a tudatos médiahasználat kialakításához nyújtanak segítséget ezek a csomagok. Az MLE úgy gondolja, ezek az újságok akár egy matematika órán is jól felhasználhatóak, a statisztikák működését könnyedén szemléltethetik rajtuk. E program sikerét mutatja az is, hogy 2010 óta a diákok már Sajtó és nyilvánosságból (SaNYi) is érettségizhetnek.
Már csak az a kérdés, hogy ez az olvasásra nevelt nemzedék vásárol-e majd nyomtatott lapokat, vagy az eladott példányszámok csökkenése ennek ellenére is folytatódik majd.
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Aromamedia Illatmarketing
Cím: 1037 Budapest , Flóra út 19.
Telefon: 0630 2227256
E-mail: info@aromamedia.hu
Tevékenység: Az...
További információk