A Neo hallgatói a leglojálisabbak.
A mérésben résztvevő rádiók összhallgatottságából a NeoFM részesedése (share%) magasan a legnagyobb, derül ki a Ipsos/GFK rádiós közönségmérés legfrissebb adataiból. Az áprilisi mérőszámok azt is megmutatják, hogy a rádiózással eltöltött időt (ATS) nézve a leghosszabb ideig a Neo-t hallgatják. A NeoFM producere azonban túlmutat a rádiók versengésén és kiemeli: a rádiók a televíziókkal is bátran állják a versenyt a hazai médiapiacon.
A több mint 7 milliós rádiós piac legnagyobb részét, majd’ 3 millió hallgatót a két nagy kereskedelmi rádió tudhat magának – derül ki az Ipsos/GFK rádiós közönségmérés legfrissebb, áprilisi adataiból. A két nagy kereskedelmi adó gyakorlatilag fele-fele arányban uralja a többséget a teljes lakosság tekintetében. Ezzel a mutatóval (reach) a kutatás bárkit annak a rádióállomásnak a hallgatói közé sorol, aki minimum 15 percre, akár csak belehallgat az adott rádióba.
Jelentősen elmozdulnak azonban az arányok a NeoFM javára, ha a lojalitást jobban kimutató közönségarányt és a rádiózással eltöltött időt vizsgáljuk.
A rádiók hallgatottságának közönségaránya (share%) a célcsoport teljes rádióhallgatási idejének a vizsgált adóra eső százalékos hányadát jelenti, azaz a célcsoport teljes rádióhallgatásának hány százalékát szerezte meg az adott rádió. E mérőszám szerint a NeoFM 24%-os hallgatottsági részesedéssel bír ellentétben a Class-al, aminek mindössze 15%-os a közönségaránya.
Szembetűnő a NeoFM előnye akkor is, ha azt nézzük, hogy egy átlagos hallgató hány percet tölt az adott rádióval. E mutató (ATS) szerint a Neo hallgató 4,2 órát tölt kedvenc rádiója hallgatásával naponta, míg a Class hallgatói csupán 2.6 órát, ami szintén jelentős különbség. Ez utóbbi adat jól mutatja azt például, hogy egy Neo hallgatót nagyobb eséllyel lehet információval “eltalálni”, mint a vetélytársét.
Bolla Zsolt, a NeoFM producere, bár sok szempontból kifogásolja a jelenlegi rádiós mérési metódust, egy dologot kiemel: “a hallgatottsági kutatások, összevetve a TV-nézési tendenciákkal egyértelműen mutatják, hogy a TV médiapiaci hegemóniája leáldozóban van, s a rádiók egyre erősödnek illetve tartják magukat.” Mint elmondta, a 18-49 közötti célcsoportot vizsgálva például a kereskedelmi televíziók egyes műsorai mostanában maximum 5-600 ezer nézőt produkálnak, míg ebben a célcsoportban például a Bumeráng folyamatosan 700 ezer körüli hallgatói tábort vonz. Bolla tehát a rádiók javára írja, hogy míg a televíziók alkalmanként, egy-egy bizonyos műsorral tudnak ilyen nézettséget felmutatni, addig a rádióknál megbízhatóan biztos, hogy reggel-délelőtt magas a hallgatottság.
A producer kiemeli emellett azt is, hogy míg a televízióknál műsorfüggő, hogy ki, melyik csatornát választja, addig a rádió hallgatók emocionálisan jobban kötődnek kedvenc csatornájukhoz. Bolla arra is kitért, hogy míg a rádiók hallgatottsága a reggel-délelőtti időben csúcsosodik ki és a nap folyamán egy lassú csökkenést, tehát egy kiegyenlítettebb napi hallgatottságot mutat, addig a tv csak az esti órákra mutat egy rapid emelkedést, míg a nap folyamán elenyésző a nézettsége.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Megszokott filozófiánk: professzionális minőséget a lehető leggyorsabban. Soha nem vagyunk hajlandóak kompromisszumot kötni: Digitális...
További információk