FaceBook blog.hu

Média - Rádió

Bolla: vége a televízió hegemóniájának

2012.06.06

A Neo hallgatói a leglojálisabbak.

A mérésben résztvevő rádiók összhallgatottságából a NeoFM részesedése (share%) magasan a legnagyobb, derül ki a Ipsos/GFK rádiós közönségmérés legfrissebb adataiból. Az áprilisi mérőszámok azt is megmutatják, hogy a rádiózással eltöltött időt (ATS) nézve a leghosszabb ideig a Neo-t hallgatják. A NeoFM producere azonban túlmutat a rádiók versengésén és kiemeli: a rádiók a televíziókkal is bátran állják a versenyt a hazai médiapiacon.

A több mint 7 milliós rádiós piac legnagyobb részét, majd’ 3 millió hallgatót a két nagy kereskedelmi rádió tudhat magának – derül ki az Ipsos/GFK rádiós közönségmérés legfrissebb, áprilisi adataiból. A két nagy kereskedelmi adó gyakorlatilag fele-fele arányban uralja a többséget a teljes lakosság tekintetében. Ezzel a mutatóval (reach) a kutatás bárkit annak a rádióállomásnak a hallgatói közé sorol, aki minimum 15 percre, akár csak belehallgat az adott rádióba.

Jelentősen elmozdulnak azonban az arányok a NeoFM javára, ha a lojalitást jobban kimutató közönségarányt és a rádiózással eltöltött időt vizsgáljuk.

A rádiók hallgatottságának közönségaránya (share%) a célcsoport teljes rádióhallgatási idejének a vizsgált adóra eső százalékos hányadát jelenti, azaz a célcsoport teljes rádióhallgatásának hány százalékát szerezte meg az adott rádió. E mérőszám szerint a NeoFM 24%-os hallgatottsági részesedéssel bír ellentétben a Class-al, aminek mindössze 15%-os a közönségaránya.

Szembetűnő a NeoFM előnye akkor is, ha azt nézzük, hogy egy átlagos hallgató hány percet tölt az adott rádióval. E mutató (ATS) szerint a Neo hallgató 4,2 órát tölt kedvenc rádiója hallgatásával naponta, míg a Class hallgatói csupán 2.6 órát, ami szintén jelentős különbség. Ez utóbbi adat jól mutatja azt például, hogy egy Neo hallgatót nagyobb eséllyel lehet információval “eltalálni”, mint a vetélytársét.

Bolla Zsolt, a NeoFM producere, bár sok szempontból kifogásolja a jelenlegi rádiós mérési metódust, egy dologot kiemel: “a hallgatottsági kutatások, összevetve a TV-nézési tendenciákkal egyértelműen mutatják, hogy a TV médiapiaci hegemóniája leáldozóban van, s a rádiók egyre erősödnek illetve tartják magukat.” Mint elmondta, a 18-49 közötti célcsoportot vizsgálva például a kereskedelmi televíziók egyes műsorai mostanában maximum 5-600 ezer nézőt produkálnak, míg ebben a célcsoportban például a Bumeráng folyamatosan 700 ezer körüli hallgatói tábort vonz. Bolla tehát a rádiók javára írja, hogy míg a televíziók alkalmanként, egy-egy bizonyos műsorral tudnak ilyen nézettséget felmutatni, addig a rádióknál megbízhatóan biztos, hogy reggel-délelőtt magas a hallgatottság.

A producer kiemeli emellett azt is, hogy míg a televízióknál műsorfüggő, hogy ki, melyik csatornát választja, addig a rádió hallgatók emocionálisan jobban kötődnek kedvenc csatornájukhoz. Bolla arra is kitért, hogy míg a rádiók hallgatottsága a reggel-délelőtti időben csúcsosodik ki és a nap folyamán egy lassú csökkenést, tehát egy kiegyenlítettebb napi hallgatottságot mutat, addig a tv csak az esti órákra mutat egy rapid emelkedést, míg a nap folyamán elenyésző a nézettsége.

 

(reklámipar)

 
Címkék: rádió, neofm
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

04

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

BlackBox Produkciós Ház

Cégnév: Blackbox Produkciós Ház Kft Cím: 1277 Budapest, Pf. 56. Telefon: 06 1 225 04 70, 06 20 521 8833 E-mail: info@blackboxprodukcio.hu...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis