Napjainkban a televíziózás egyre jobban összefonódik a szélessávú internetkapcsolattal, de vajon készen állunk mi erre? S ami esetleg szakmai szempontból érdekes lehet; készen áll egy médiatervező az új platform kihasználására?
Egyre inkább úgy tűnik, hogy az év a Facebook és a Google háborúján túl mást is tartogat még számunkra, méghozzá az okos tévék térhódítását. De tényleg lesz itt forradalom? Vagy csak egy újabb félresiklott technológiai vadhajtásról hírezünk, ami szép lassan el is tűnik? A kérdés költői, egyikre se fogadnék magabiztosan, de az út, ameddig eljutunk a válaszig, engem kifejezetten érdekel.
Egy biztos. Tavaly minden harmadik eladott TV képes volt már csatlakozni a világhálóhoz. Ez pedig ijesztően nagy szám. De legalábbis akkora, amely mellett már nem mehetünk el szó nélkül. Az valamelyes nyugtató egyelőre, hogy az internetképes-televízók vásárlóinak csak a fele csatlakozott a mátrixhoz TV-jén keresztül, és nekik is csak az 50%-uk, tehát a teljes vásárlóbázis negyede használja tudatosan ezt a lehetőséget. Van még idő tehát, érdemes átgondolni a lehetőséget.
Persze az interaktív televíziózás ötlete nem ördögtől való gondolat, jó néhány éve próbálkoznak már vele a cégek, élükön a Samsung-gal. De akkor mégis mire ez a nagy felhajtás? Érdemes először is tisztázni, hogy mit tud nyújtani ez a technológia a fogyasztóknak. Kiterjesztett tartalmak, sokkal több interaktivitás, full hd-ben természetesen. Youtube, alkalmazások tömkelege, Facebook és videó-telefonálás. Mindezt pedig a kanapéról. Második körben érkezhetnek a csatornák exkluzív tartalmai, melyek akár teljes egészében kiválthatják azok weboldalait, egyszersmind a teletextet is.
Az emberek televízió előtt eltöltött ideje sokkal több lesz, és megváltoznak médiafogyasztási szokásai. Folyamatos kapcsolatban lehetnek a barátaikkal, a közösségi médián keresztül. Tartalmakat oszthatnak meg és reagálhatnak egymás linkjeire. A fogyasztók egy teljesen új környezetben fognak kerülni a TV előtt ülve, ezt pedig a márkák ki is használhatják, hogy eleddig ismeretlen, egyedi módon teremtsenek kapcsolatot potenciális vásárlóikkal.
Mit tehetnek a brandek?
Nos, első körben el kell ismerniük, hogy az új felület megérkezett. Az eladási mutatók azt jelzik, hogy van potenciál a megoldásban, ki kell tehát tapasztalniuk, hogyan tehetik magukévá az újítást. Rá kell jönniük, hogy mire használják. Adatgyűjtés, PR kampányok, márkaismertség növelése, vagy csak szimplán új értékesítési csatornaként.
A technológia tehát megérkezett, de még nagyon új szaga van. Aki a leggyorsabban reagál a dologra, előnyre tehet szert. Az előny pedig egy olyan dolog a marketingben, ami talán…, nos ezt inkább el se kezdem…
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Valódi, 100%-ban alkoholmentes nyomtatási technológiát vezettünk be, drasztikusan csökkentve ezzel az ózonképződésben szerepet játszó illékony...
További információk