Azt kell mondjam, Vida Zoltán és csapata nehéz napokat élhet át. Talán nem is gondolták volna, hogy a marketing, illetve kommunikációs szakma ennyire ízekre szedi új munkájukat. Indulatok és világmegváltó szakemberek egyesüljetek!
Mert most mind a kettőből akad szép számmal. A kommunikációs szakemberek naponta 4-5 új gondolatot fogalmaznak meg a köztévé új arculatát illetően. Kapnak hideget-meleget, jószerivel egységgé kovácsolódott az ország hozzáértő része - avagy minek nekünk egyáltalán új arculat? Miközben a szakma lassan tüntetést szervez aprajafalván az MTVA komplett marketing csapatának kirúgása miatt, addig az átlag magyar csak kapcsolgat, sört szisszent, és asszonyt bökdös oldalba - „Kik ezek az emberek már megint a blokkok elején meg a végén, Ica?”
Nem húzom az idegeket, ez az arculat kevesebb embernek jött be, mint a vaníliás kóla néhány évvel ezelőtt. Talán még helytálló is a hasonlatom, mert mind a kettő remek példa arra, hogy mennyire nem biztos dolog két, egyenként jól működő koncepciót keverni, és utána pocakot kieresztve várni a szakmai díjakat.
Legalábbis a hozzászólásokból ez derült ki. Braun Róbert, a BCE docensének írása, szinte atomjaira szedte az MTVA megoldását a minap. Egyetérteni vele talán nem is olyan nehéz. Tény, hogy a formahasználat, ahogy Braun mondja, „…bátortalan és közhelyes...”. Az is tény, hogy nehezen érthető az a fajta mitológia, amit megpróbáltak köré építeni. Az ilyenfajta belemagyarázás talán működik a középiskolai irodalomórán, de sajnos egy konkrét iparágnak ez nem elég.
Funkcióját - jobban mondva diszfunkcióját – tekintve látszik a legjobban a másik oldal egysége. Ez egy meglehetősen objektív megközelítés. Valami vagy működik, vagy nem. Az arculatnak vannak funkcionalitásbeli alapkövetelményei, amelyeknek teljesülnie kell ahhoz, hogy legyen egyfajta logikus magyarázata a változásnak. Sajnos ebben nagyon gyengén teljesített az MTVA új mostohája. Nem kapcsolódik az eddigi koncepcióhoz, nehezen illeszthető be az eddigi kommunikációs mixbe. Mégis beletuszkolták. Nincs tartalma, nincs mondanivalója, valamint nem prezentálja a közmédia alapfeladatit – fogalmazzák meg többen a témával kapcsolatban.
Az új arculat, ettől függetlenül elvégzi legalapvetőbb feladatát: ott van. Ott van a reklámblokkok elején, ott van minden platformon, ahol arra szükség van. Még akkor is, ha egy kicsit lelóg a nettó látható képi felületről…
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk