Karácsonyfa, Mikulás, nők, gyerekekkutyák és macskáka hóban, ez ismerős: az ünnepi reklámok általános kategóriája. De milyen eséllyel indul egy olyan kisfilm, amely bár karácsonyi, mégis kilóg jól bevált társai közül?
Megszokhattuk már, hogy a decemberben szokványos reklámok tömkelegéből igencsak nehéz kiemelni egy-egy igazán emlékezetes darabot. Ezekben általában mindenkinek van egy okostelefonja, egy csokija vagy egy kólája, ülnek a fa alatt, és nagyon boldogok. Bár itthon nem megszokott, ezeken kívül mégis vannak olyan ünnepi reklámfilmek, amelyek valamilyen különös, szokatlan tartalommal próbálják felhívni magukra a figyelmet. Ezt számos különböző módon tehetik, és tették is meg:
A vicces:
Erre jó példa az argentin Direc TV, amely szintén kissé rendhagyó karácsonyi reklámot alkotott. Ám nem kockáztatott sokat, hiszen a jól bevált fegyverrel, a humorral kísérletezett. Ez jól be is vált, hiszen a kisfilm nagyon ötletesre és mulatságosra sikerült. Alapja a különböző filmek, horrorok jól ismert főgonoszai, akik karácsonykor természetesen ellágyulnak, segítőkésszé és nagylelkűvé válnak.
A megdöbbentően őszinte:
Ezzel a reklámfilmmel az Unicef állt elő idén Svédországban. Ez is merőben eltér a megszokottól, mert az igaz, hogy szerepel benne a Mikulás, de teljesen más megvilágításban. Ezúttal negatív színben tűnik fel a Télapó. A kisfilmben nyers őszinteséggel mesél arról, hogy ő nem foglalkozik a szegényebb országokkal, és lehet, hogy a gyógyszerek életmentőek lennének, de ezek nem jó karácsonyi ajándékok, és ő nem hajlandó ezeket kézbesíteni. A reklám arra hívja fel a figyelmet, hogy sokaknak egészen mást jelent a karácsony és egy-egy ajándék, amelyeket a Mikulás helyett az Unicef szállít el a rászorulóknak.
A morbid:
A Cake Film karácsonykor szintén nem mindennapi reklámmal állt elő. A történet főszereplője egy vadász, aki a téli erdőben lesi potenciális zsákmányát. Mikor rátalál az első szarvasra, már sejtjük a poént. Aztán jön a második, a harmadik, majd a többi. A kisfilm humoros is meg beteges is egy kicsit, hiszen mint kiderül, hősünk a komplett Mikulás-szánt húzó szarvascsaládot mészárolta le.
Az ízléstelen:
Ezt a reklámfilmet akár a vicces kategóriába is sorolhatnánk, hiszen minden bizonnyal ez volt a sörgyártó cég célja, ám ez a próbálkozás inkább nevezhető közönségesnek, mint jópofának. A reklámban egy pár romantikus jelenetét látjuk, amelyben lovas szánon ülve készülnek együtt sörözni, ám ezt az állat bélműködése és a gyertya találkozása akadályozza meg. Nézzük el nekik, hogy egy régebbi alkotásról van szó, amikor ez talán még valóban merész és nagyon vicces volt.
Mint ahogy azt a fentiek mutatják, léteznek kliséktől mentes (vagy legalábbis azokat átértelmező) kisfilmek is, de azt, hogy ezek színes vagy sötét foltjai-e a karácsonyi reklámoknak, mindenki döntse el maga.
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft.
Telefon: 06 30 292 0451
Fax: 06 1 226 11 45
E-mail: contact@adsafari.hu
Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk