Gyermek- és ifjúsági adóvá alakult az m2 2012. december 22-én. A csatorna célja, hogy családbarát, erőszakmentes és szórakoztató tartalmakat közvetítsen elsősorban a fiatalabb korosztály számára, ám emellett szeretnék, ha a nagyobbak figyelmét is fel tudnák kelteni műsoraikkal.
Elmondásuk szerint olyan adásokat szeretnének sugározni, melyeken a gyermekek és szüleik is együtt tudnak szórakozni.
Az M2 átalakításának ötlete már 2010-ben felmerült, mikor Medveczky Balázs, az MTV Zrt. vezérigazgatója bejelentette, tematizálni fogják a közmédia csatornáit. Horváth Vanda, az MTVA gyermek- és ifjúsági főszerkesztője megkeresésünkre elmondta, hogy erre a lépésre azért volt szükség, mert „a közmédia közösségi médiává válása magában hordozza az igényt arra, hogy egységes profilú csatornák szülessenek, hiszen így az egyes tartalomtípusok célzottabban találják meg közönségüket.” A főszerkesztő szerint ekkor született meg az az elhatározás is, hogy az m2 a legkisebbeké, az ő szüleiké és nagyszüleiké legyen, azaz egy olyan közösségi médiává alakuljon, amit a gyerek a családjával együtt nézhet.
A teljes átállást megelőzően már megfigyelhetőek voltak kisebb-nagyobb, a csatorna átalakítására irányuló változtatások az m2 műsorszerkezetében (például szeptember végétől egy-egy napra alakult gyermekadóvá a csatorna a Csodaszombat nevű, havonta jelentkező gyermekműsor bevezetésével), ám a profilváltás különböző okoknál fogva váratott magára a múlt év végéig. Az új gyermekcsatorna elsődleges célcsoportja a 3-12 éves korosztály, akiket reggel 06.00-tól este 20.00 óráig szólítanak meg olyan, a magyar kultúra szerves részét képző klasszikus mesékkel, mint például a Süsü, a sárkány, a Futrinka utca, a Mekk Elek, az ezermester és a Mézga család.
Az esti műsorsávban az ifjúságnak, a fiatal értelmiségieknek kínál alternatívát az igényes tévénézéshez az m2, közszolgálati értékeket közvetítő, ismeretterjesztő, zenei és sportműsoraival. Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója sajtótájékoztatón elmondta, úgy gondolja, hogy közszolgálati feladat volt az, hogy egy ilyen jellegű, családbarát tartalmat sugárzó gyermekcsatornát létrehozzanak, mely régi, és sokak által megfogalmazott igényeket elégít ki. Horváth Vanda hangsúlyozta, olyan műsorokat kívánnak sugározni, melyek ötvözik a hagyományokat és az újdonságokat, és olyan értékrendet képviselnek, ami a gyermekek világképét pozitív irányba formálja, és mellyel szüleik is azonosulni tudnak, így közösségi szórakozást jelentenek az egész család számára.
Felvetődhet bennünk a kérdés, hogy mennyire lesznek fogékonyak a mai gyermekek a régi korok meséire, de a főszerkesztő szerint aggodalomra semmi ok. „A mese örök. A tücsök és a hangya története időszámításunk előtti, és ma is érvényes üzenete van. Nem az alapján válogatunk, hogy egy tartalom régi-e vagy új, hiszen Frakk, Nils Holgersson vagy Mézgáék mellett megtalálható nálunk sok-sok modern mese is, melyek olyan értékes, tanulságos, barátságos, szórakoztató tartalmakat hordoznak, melyek minden mesére fogékony nézőt lebilincselnek.” – nyilatkozta oldalunknak Horváth Vanda.
A csatorna a magyar és külföldi klasszikus mesei tartalmak mellett sajátgyártású sorozatokkal is jelentkezik, ilyen például a Mesebolt című produkció, melyben többek között Gálffi László, Udvaros Dorottya és Molnár Piroska színészek mesélnek a gyerekeknek, vagy a Gyerekhíradó, ami a gyermekek számára izgalmas híreket közvetíti a csatorna legfiatalabb nézőinek.
Kérdésünkre, miszerint mennyire népszerűek ezek az új műsorok a gyermekek körében, a főszerkesztő úgy nyilatkozott, hogy számos nagyon lelkes visszajelzést kaptak már ezekkel a tartalmakkal kapcsolatban, a szülők főleg azért fogadták örömmel a Meseboltot, mert a mesélő színészek olyan ikonok, akikhez színházi, televíziós élményük kapcsolódik. A Gyerekhíradót illetően pedig pozitívumként emelte ki, hogy azt lelkesen nézi kicsi és nagy egyaránt, mert érdekes, tanulságos filmeket mutat a gyerekeknek minden nap.
Arra kérdésünkre, hogy várhatóak-e még a fent említetteken kívül saját műsorok, a főszerkesztő elmondta: „az a célunk, hogy minél több saját gyártású sorozatot készítsünk, folyamatosan fejlesztünk, ötletelünk gyerekekkel, pedagógusokkal, tartalomgyártókkal, különféle társadalmi szervezetek képviselőivel. Nagyon érdekes utazás ez mindannyiunknak, hiszen közszolgálati gyerekműsort készíteni a világ legszebb és talán legnehezebb feladata is egyben.”
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Az ügynökség elsődleges feladatának tekinti, hogy megbízóink piaci pozícióját folyamatos javítsa és növelje, kreativitásunk,...
További információk