FaceBook blog.hu

Média - TV

Frakk nem öregszik – gyermekcsatornává változott az m2

2013.01.30

Gyermek- és ifjúsági adóvá alakult az m2 2012. december 22-én. A csatorna célja, hogy családbarát, erőszakmentes és szórakoztató tartalmakat közvetítsen elsősorban a fiatalabb korosztály számára, ám emellett szeretnék, ha a nagyobbak figyelmét is fel tudnák kelteni műsoraikkal.

Elmondásuk szerint olyan adásokat szeretnének sugározni, melyeken a gyermekek és szüleik is együtt tudnak szórakozni.

Az M2 átalakításának ötlete már 2010-ben felmerült, mikor Medveczky Balázs, az MTV Zrt. vezérigazgatója bejelentette, tematizálni fogják a közmédia csatornáit. Horváth Vanda, az MTVA gyermek- és ifjúsági főszerkesztője megkeresésünkre elmondta, hogy erre a lépésre azért volt szükség, mert „a közmédia közösségi médiává válása magában hordozza az igényt arra, hogy egységes profilú csatornák szülessenek, hiszen így az egyes tartalomtípusok célzottabban találják meg közönségüket.” A főszerkesztő szerint ekkor született meg az az elhatározás is, hogy az m2 a legkisebbeké, az ő szüleiké és nagyszüleiké legyen, azaz egy olyan közösségi médiává alakuljon, amit a gyerek a családjával együtt nézhet.



A teljes átállást megelőzően már megfigyelhetőek voltak kisebb-nagyobb, a csatorna átalakítására irányuló változtatások az m2 műsorszerkezetében (például szeptember végétől egy-egy napra alakult gyermekadóvá a csatorna a Csodaszombat nevű, havonta jelentkező gyermekműsor bevezetésével), ám a profilváltás különböző okoknál fogva váratott magára a múlt év végéig. Az új gyermekcsatorna elsődleges célcsoportja a 3-12 éves korosztály, akiket reggel 06.00-tól este 20.00 óráig szólítanak meg olyan, a magyar kultúra szerves részét képző klasszikus mesékkel, mint például a Süsü, a sárkány, a Futrinka utca, a Mekk Elek, az ezermester és a Mézga család.

Az esti műsorsávban az ifjúságnak, a fiatal értelmiségieknek kínál alternatívát az igényes tévénézéshez az m2, közszolgálati értékeket közvetítő, ismeretterjesztő, zenei és sportműsoraival. Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója sajtótájékoztatón elmondta, úgy gondolja, hogy közszolgálati feladat volt az, hogy egy ilyen jellegű, családbarát tartalmat sugárzó gyermekcsatornát létrehozzanak, mely régi, és sokak által megfogalmazott igényeket elégít ki. Horváth Vanda hangsúlyozta, olyan műsorokat kívánnak sugározni, melyek ötvözik a hagyományokat és az újdonságokat, és olyan értékrendet képviselnek, ami a gyermekek világképét pozitív irányba formálja, és mellyel szüleik is azonosulni tudnak, így közösségi szórakozást jelentenek az egész család számára.

Felvetődhet bennünk a kérdés, hogy mennyire lesznek fogékonyak a mai gyermekek a régi korok meséire, de a főszerkesztő szerint aggodalomra semmi ok. „A mese örök. A tücsök és a hangya története időszámításunk előtti, és ma is érvényes üzenete van. Nem az alapján válogatunk, hogy egy tartalom régi-e vagy új, hiszen Frakk, Nils Holgersson vagy Mézgáék mellett megtalálható nálunk sok-sok modern mese is, melyek olyan értékes, tanulságos, barátságos, szórakoztató tartalmakat hordoznak, melyek minden mesére fogékony nézőt lebilincselnek.” – nyilatkozta oldalunknak Horváth Vanda.



A csatorna a magyar és külföldi klasszikus mesei tartalmak mellett sajátgyártású sorozatokkal is jelentkezik, ilyen például a Mesebolt című produkció, melyben többek között Gálffi László, Udvaros Dorottya és Molnár Piroska színészek mesélnek a gyerekeknek, vagy a Gyerekhíradó, ami a gyermekek számára izgalmas híreket közvetíti a csatorna legfiatalabb nézőinek.

Kérdésünkre, miszerint mennyire népszerűek ezek az új műsorok a gyermekek körében, a főszerkesztő úgy nyilatkozott, hogy számos nagyon lelkes visszajelzést kaptak már ezekkel a tartalmakkal kapcsolatban, a szülők főleg azért fogadták örömmel a Meseboltot, mert a mesélő színészek olyan ikonok, akikhez színházi, televíziós élményük kapcsolódik. A Gyerekhíradót illetően pedig pozitívumként emelte ki, hogy azt lelkesen nézi kicsi és nagy egyaránt, mert érdekes, tanulságos filmeket mutat a gyerekeknek minden nap.
 


Horváth Vanda


Arra kérdésünkre, hogy várhatóak-e még a fent említetteken kívül saját műsorok, a főszerkesztő elmondta: „az a célunk, hogy minél több saját gyártású sorozatot készítsünk, folyamatosan fejlesztünk, ötletelünk gyerekekkel, pedagógusokkal, tartalomgyártókkal, különféle társadalmi szervezetek képviselőivel. Nagyon érdekes utazás ez mindannyiunknak, hiszen közszolgálati gyerekműsort készíteni a világ legszebb és talán legnehezebb feladata is egyben.”

Kazár Olívia
(reklámipar)

 
Címkék: arculat, magyarország, MTVA, tv
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

06

1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Da Vinci Studio

Fő profil: a reklámeszközök tervezése, gyártása és forgalmazása, illetve a tevékenységhez tartozó szaktanácsadás. Cégnév: Da Vinci Studio...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. Bank bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis