Egy most megjelent friss tanulmány szerint, a fiatal egyetemisták napi 12 órát töltenek el a szórakoztató médiával.
Vészjósló a helyzet a gyerekeknél is, ők közel 8 órát függnek a médián, akárcsak a szüleik.
Életük fele a médiafogyasztással telik
A neves Emerging Adulthood szaklapban megjelent tanulmány fiatal egyetemisták médiafogyasztási szokásait vizsgálta meg, tizenegy különböző médiahasználatot különítve el, az internetezéstől a számítógépes játékok használatáig. A kutatók közel 500 egyetemista szokásait követve, megállapították, hogy idejük meghatározó részét, mintegy 12 órát, valamilyen szórakoztató médiával töltik – írja a domainflotta.hu A legtöbb időt az üzenetküldésre, a közösségi médiára, és az internethasználatra fordították.
A Jennifer L. Walsh által vezetett kutatás azt is vizsgálta, hogyan hatnak az egyes médiafogyasztások a tanulmányi eredményekre. Eredményeik szerint a mobiltelefonhasználat, a közösségi média, és a televízió használata rontja a tanulmányi eredményeket, míg az olvasásra fordított idő az eredmények javulását hozta magával.
A kutatók szerint a médiafogyasztásra fordított idő miatt a diákok sok órát hagynak ki, elhanyagolják az egyetemi munkát, és jellemző tünet a kialvatlanság és az élénkítő szerek használata is.
A médiahasználat kiugróan magas az első éves egyetemisták körében, mert jellemzően ebben az évben kezdik el önálló életüket. Azonban a jelenség hasonlóan aggasztó a fiatalok és gyermekek körében, ahogy egy korábbi tanulmány erre rámutatott.
A gyerekek egy teljes műszakot töltenek a médiával
A Henry J. Kaiser Alapítvány által támogatott kutatás szerint a 8-18 év között fiatalok átlagosan naponta 7,5 órát csüngenek valamilyen médián. Amennyiben figyelembe veszik azt is, hogy olykor egyszerre interneteznek és hallgatnak zenét, azaz egy időben többszörös a médiafogyasztás, úgy ez az adat az egészen elképesztő, napi közel 11 órára emelkedik.
A több mint kétezer gyermek bevonásával zajlott kutatás azt is megállapította, hogy azok a gyermekek, akik jobban függnek a médián rosszabb osztályzatokat érnek el az iskolában, és boldogtalanabbak.
A gyerekek a legtöbb időt a televízió előtt töltik, amit a zenehallgatás és az számítógéphasználat követ. Az olvasás és a mozi szerepe lényegesen kisebb. Aggasztó, hogy a médiafogyasztással töltött idő drámai módon növekszik. Az alapítvány öt évvel korábbi vizsgálatában még két órával kevesebb időt töltöttek a gyermekek televíziók és számítógépek előtt.
Idehaza se jobb a helyzet
A Médiatanács által tavaly végzett Kid.comm kutatás azt mutatja, hogy a hazai fiatalok médiafogyasztás nem tér el lényegében külföldi társaikétól. Különösen hétvégén magas a médiafogyasztás, amikor közel három órát töltenek el tévézéssel, két órát internetezéssel, egy órát rádióhallgatással, és e mellett még jelentős időt vesz el tőlük a számítógépes és mobiltelefonos játék is. Az internetezésnél a legtöbb időt a közösségi médiára szánják, amit a keresők használata követ. Összességében a médiafogyasztás nálunk is megközelíti az amerikai szintet, különösen a hétvégi időszakban.
Noha a médifogyasztás különösen a gyermekeknél aggasztó, a szüleik sem maradnak el tőlük. Az Ofcom éves jelentése szerint a brit felnőttek 7,5 órát töltenek a televíziók, vagy számítógépek előtt. Míg Magyarországon, a Nielsen felmérése szerint 2013 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 18 percet töltött csak a tévékészülékek előtt.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Vállalkozásunk azzal a céllal jött létre, hogy a rendezvények teljes skáláját felölelve, szakmai tapasztalattal, a megfelelő partnerekkel...
További információk