A mobilunk már nélkülözhetetlen használati tárgyunk. Ebben a megállapításban semmi új nincs, de az már meglepő, hogy egy mai okostelefonban egy tucat szenzor van.
Ezek a szenzorok jelenleg a telefon megfelelő működését szolgálják, vagy felhasználói alkalmazások veszik igénybe külön-külön. Gondoljunk csak arra az érzékelőre, ami segít kikapcsolni a képernyő világítását, miközben éppen fejünkhöz tartjuk az eszközt telefonálás közben, vagy vegyük példának a beépített GPS vevőt, ami segít navigálni a városban. De ilyen szenzornak tekinthető a giroszkóp, vagy maga a kamera is.
Vajon miért nem használjuk ezeket a kis mérő egységeket összetettebb feladatokra? Mi lenne, ha egy időben több szenzor jelét is rögzítenénk, és ezek összevetésével végeznénk előrejelzéseket a felhasználó számára? Erre a feladatra javarészt elméleti munkák születtek, a feladat összetett természete miatt. A telefonok szenzorai nem ipari, precíziós mérésre lettek kitalálva, ezért jól kell ismerni és alkalmazni azokat, ha a tervezett céltól eltérően használjuk. Továbbá a mobiltelefonok képessége nem garantált arra, hogy tetszőleges egyidejű méréseket végezzünk velük, főleg a felhasználó megzavarása nélkül. Aztán jön a személyiségi jogi kérdés és számos más felvetés, ami megnyugtató megoldásra vár az új alkalmazási terület kiaknázása előtt.
Az Invigor Informatika Kft. az Alkalmazás Fejlesztési Fórum Kft.-vel együttműködve erre a feladatra vállalkozott egy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által támogatott projekt keretében. A „Mobil eszközök jelfolyamának általános felismerő algoritmusának fejlesztése, fejlesztői könyvtár kialakítása” pályázati projekt megvalósítására közel kettő év áll rendelkezésre. A projekt keretén belül olyan prototípus alkalmazások kidolgozása a cél, melyek gyakorlatilag jól hasznosíthatók különböző üzleti területeken. Ehhez meg kell oldani számos gyakorlati problémát is, mint a telefon minimális leterhelése, hogy az akkumulátor ne merüljön le túl gyorsan, vagy a nagy mennyiségű adatok hatékony eljuttatása egy adatbázisba. A feladat legfőbb nehézsége mégis a mért adatok feldolgozása, értékelése. Ehhez újszerű, célirányos algoritmusok kidolgozása szükséges.
A felhasználási területek listája hosszú. A mobiltelefon használójáról többet megtudva lehetőség nyílik viselkedésének előrejelzésére, így a környezettudatosság elemzése, vagy baleseti valószínűség jóslása lehetővé válik. Nem csak a felhasználóra, hanem azok sokaságára, a környezetünkre is értékes és új következtetések állíthatók elő. A környezetszennyezés, vagy forgalmi helyzetek jobb megismerése is célja a most indult kutatás-fejlesztésnek.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A CREVO (vagyis Creative Revolution) a kreativitás terén nyűjt forradalmian innovatív, és meglepően megfizethető megoldásokat. Egyedi ötletek és...
További információk