Rekordszámú résztvevővel zárt a Smartmobil ’13: bluetooth-os „záralkalmazás” lett a legmenőbb startup ötlet
Az IBlueOpen elnevezésű magyar fejlesztésű applikáció lett a legjobb startup ötlet a hazai és nemzetközi tőkebefektetőkből álló szakmai zsűri szavazatai alapján a Smartmobil ’13 konferencián. A 2013. április 4-én, Budapesten megrendezett mobiltechnológiai rendezvény gerincét jelentő startup programra több tucatnyi induló tech cég jelentkezett hazánkból és a régióból.
Az előszűrés után a tíz legígéretesebb csapat prezentálhatta fejlesztéseit a helyszínen, melyek közül a kockázati tőkés nagyágyúk az ajtónyitásra, valamint immobilizerként is használható alkalmazást találták a legígéretesebbnek.
A Magyar Telekom főtámogatásával immár negyedik alkalommal megrendezett Smartmobil konferencia a mobilipar legjelentősebb szakmai rendezvénye Magyarországon, melyre idén rekordszámú, közel ezer látogató volt kíváncsi. Az idei esemény kiemelt célja az volt, hogy Budapestre irányítsa a nemzetközi startup kockázati tőke figyelmét, és ezzel lökést adjon a hazai mobiltechnológiai fejlesztő közegnek. Ennek megfelelően számos jelentős tapasztalattal bíró nemzetközi befektető cég képviselője érkezett a konferenciára, hogy megossza tapasztalatait a résztvevőkkel, illetve egy verseny keretében elbírálja a bemutatkozó startup-okat.
Játékhelikoptertől az útnyilvántartásig
Az előválogatás során a számos jelentkező közül került kiválasztásra az a tíz projekt, amelyek a rendezvény keretében bemutatkozási lehetőséget kaptak. A megmérettetésen részt vevő fejlesztések az okostelefon felhasználási lehetőségeinek igen széles skáláját reprezentálták: a mobillal irányítható mini játékhelikoptertől, a nyelvtanuló alkalmazáson keresztül az útnyilvántartó szolgáltatásig számos érdekesség került színpadra. A tizenöt perces prezentációk után a hazai és külföldi kockázati tőke-befektetőkből álló zsűri feltehette esetenként igen kemény, üzleti szempontú kérdéseit a fejlesztőcsapatoknak.
Minek a kulcscsomó, ha van nálad mobil?
A szakmai grémium szavazatai alapján az IBlueOpen elnevezésű bluetooth-os záralkalmazás lett a legjobb a bemutatott fejlesztések közül. Az applikáció segítségével a speciális, például garázsajtókon használt elektromos zárak egyszerűen, okostelefonunk segítségével zárhatók-nyithatók. A rendszer továbbá alkalmas arra is, hogy járművünk – gépkocsi, motorkerékpár – immobilizerét is feloldja megfelelő „betanítás” után. Az alkalmazás tehát lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag sutba vágjuk a kulcscsomónkat, és helyette a mobileszközünk segítségével jussunk be otthonunkba, vagy indítsuk be az autónkat. A fejlesztés mögött a BlueClickHome nevű csapat áll, akiktől már nem ez az első otthon-automatizálási termék. A cég fejlesztette ki az azóta már nagysikerű bluetooth-os LED izzó színező alkalmazást is.
„Van kraft a magyar fejlesztőkben, de hiányzik az üzleti tudás”
A verseny, illetve a korábbi tapasztalataik alapján az eseményen résztvevő külföldi tech kockázati tőke befektetők egyöntetű véleménye az volt, hogy a magyar fejlesztők technológiai tudása lenyűgöző. Ötletekben és a kivitelezés minőségében jól állunk, viszont a legtöbb esetben hiányzik a „gyilkos ösztön”, az az üzleti szemlélet és tudás, ami ahhoz szükséges, hogy egy tech projekt kinője magát, és a világpiacon is életképes és profitábilis legyen.
„Nagyon izgalmas dolgok zajlanak jelenleg Magyarországon, kialakult egyfajta pezsgés Budapesten a technológiai színtéren. Fontos katalizáló szerepet játszanak ebből a szempontból a már világhírt és globális üzleti sikereket elért vállalkozások, mint például a Prezi.com, vagy az NNG, melyek szintén magyar tulajdonú startup cégből váltak jelentős piaci szereplővé. A kelet-közép-európai régióban még Észtország az, ahol hasonló folyamatok zajlanak, ott a Skype és a mögötte álló fejlesztőcsapat sikere tolt egy nagyot a szektor szekerén. A nagy kihívás az, hogy a rengeteg ügyes fejlesztőcsapat hogyan hódítsa meg a világot. Ehhez szükséges véleményem szerint a nemzetközi üzleti tapasztalat, amit például egy kockázati tőke cég tud behozni. Éppen ezért a további fejlődéshez nagy szükség van az olyan eseményekre is, mint a Smartmobil, mely összehozza a helyi és nemzetközi szereplőket” – mondta el James Wise, a kétmilliárd eurónyi kockázati tőkét kezelő Balderton Capital képviselője, mely korábban olyan cégekbe fektetett be, mint a MySQL, vagy a Betfair.com.
Kiválasztották az év alkalmazását is
A SanomaMedia támogatásával a Smartmobilon adták át az Év Alkalmazása díjat is, melyet a Köpönyeg.hu időjárás-előrejelző applikáció nyert el a szakmai zsűri, illetve a netes közönség szavazás alapján. A legjobb öt közé bekerült még a PubHunter nevű kocsmakereső szolgáltatás, egy traffipax-vadász alkalmazás, egy nindzsás játék, valamint a Koin nevű családi költségvetés tervező app is.
A start-up program résztvevői:
Projektek
Kockázati tőkebefektetők
Docler Investments, Portfolion, iCatapul, Finext, Conor Seed Capital Fund, Core Venture, Biggeorge’s NV Equity, CoLabs, KiBu, Kairos, DBH, Startup Sauna, Hack Fwd, Almaz Capital, Credo Ventures, Balderton Capital, Smashing Ideas, Inc., blackbox.vc
Kihirdették a Microsoft Imagine Cup győztesét is:
A Smarmobil ’13 konferencia keretén belül megrendezett Microsoft Imagine Cup döntő nyertese a LearnInvisible alkalmazás lett, amely intuitív, játékos formában segíti a nyelvtanulást.
Támogatók és partnerek:
A Smartmobil ’13 főtámogatója a Magyar Telekom. A rendezvény kiemelt támogatója a Microsoft, az NNG, a Nokia, a HTC, a BlackBerry, a Synaptel, a Docler Investents és az IBM. További támogatók a Ringier, a SanomaMedia, a LogMeIn, a Prezi és a Budai Egészségközpont.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk