FaceBook blog.hu

Online - Mobil

Dobd el a kulcscsomód, használd a mobilod!

2013.04.07

Rekordszámú résztvevővel zárt a Smartmobil ’13: bluetooth-os „záralkalmazás” lett a legmenőbb startup ötlet

Az IBlueOpen elnevezésű magyar fejlesztésű applikáció lett a legjobb startup ötlet a hazai és nemzetközi tőkebefektetőkből álló szakmai zsűri szavazatai alapján a Smartmobil ’13 konferencián. A 2013. április 4-én, Budapesten megrendezett mobiltechnológiai rendezvény gerincét jelentő startup programra több tucatnyi induló tech cég jelentkezett hazánkból és a régióból.

Az előszűrés után a tíz legígéretesebb csapat prezentálhatta fejlesztéseit a helyszínen, melyek közül a kockázati tőkés nagyágyúk az ajtónyitásra, valamint immobilizerként is használható alkalmazást találták a legígéretesebbnek.

A Magyar Telekom főtámogatásával immár negyedik alkalommal megrendezett Smartmobil konferencia a mobilipar legjelentősebb szakmai rendezvénye Magyarországon, melyre idén rekordszámú, közel ezer látogató volt kíváncsi. Az idei esemény kiemelt célja az volt, hogy Budapestre irányítsa a nemzetközi startup kockázati tőke figyelmét, és ezzel lökést adjon a hazai mobiltechnológiai fejlesztő közegnek. Ennek megfelelően számos jelentős tapasztalattal bíró nemzetközi befektető cég képviselője érkezett a konferenciára, hogy megossza tapasztalatait a résztvevőkkel, illetve egy verseny keretében elbírálja a bemutatkozó startup-okat.

Játékhelikoptertől az útnyilvántartásig

Az előválogatás során a számos jelentkező közül került kiválasztásra az a tíz projekt, amelyek a rendezvény keretében bemutatkozási lehetőséget kaptak. A megmérettetésen részt vevő fejlesztések az okostelefon felhasználási lehetőségeinek igen széles skáláját reprezentálták: a mobillal irányítható mini játékhelikoptertől, a nyelvtanuló alkalmazáson keresztül az útnyilvántartó szolgáltatásig számos érdekesség került színpadra. A tizenöt perces prezentációk után a hazai és külföldi kockázati tőke-befektetőkből álló zsűri feltehette esetenként igen kemény, üzleti szempontú kérdéseit a fejlesztőcsapatoknak.



Minek a kulcscsomó, ha van nálad mobil?

A szakmai grémium szavazatai alapján az IBlueOpen elnevezésű bluetooth-os záralkalmazás lett a legjobb a bemutatott fejlesztések közül. Az applikáció segítségével a speciális, például garázsajtókon használt elektromos zárak egyszerűen, okostelefonunk segítségével zárhatók-nyithatók. A rendszer továbbá alkalmas arra is, hogy járművünk – gépkocsi, motorkerékpár – immobilizerét is feloldja megfelelő „betanítás” után. Az alkalmazás tehát lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag sutba vágjuk a kulcscsomónkat, és helyette a mobileszközünk segítségével jussunk be otthonunkba, vagy indítsuk be az autónkat. A fejlesztés mögött a BlueClickHome nevű csapat áll, akiktől már nem ez az első otthon-automatizálási termék. A cég fejlesztette ki az azóta már nagysikerű bluetooth-os LED izzó színező alkalmazást is.

„Van kraft a magyar fejlesztőkben, de hiányzik az üzleti tudás”

A verseny, illetve a korábbi tapasztalataik alapján az eseményen résztvevő külföldi tech kockázati tőke befektetők egyöntetű véleménye az volt, hogy a magyar fejlesztők technológiai tudása lenyűgöző. Ötletekben és a kivitelezés minőségében jól állunk, viszont a legtöbb esetben hiányzik a „gyilkos ösztön”, az az üzleti szemlélet és tudás, ami ahhoz szükséges, hogy egy tech projekt kinője magát, és a világpiacon is életképes és profitábilis legyen.

„Nagyon izgalmas dolgok zajlanak jelenleg Magyarországon, kialakult egyfajta pezsgés Budapesten a technológiai színtéren. Fontos katalizáló szerepet játszanak ebből a szempontból a már világhírt és globális üzleti sikereket elért vállalkozások, mint például a Prezi.com, vagy az NNG, melyek szintén magyar tulajdonú startup cégből váltak jelentős piaci szereplővé. A kelet-közép-európai régióban még Észtország az, ahol hasonló folyamatok zajlanak, ott a Skype és a mögötte álló fejlesztőcsapat sikere tolt egy nagyot a szektor szekerén. A nagy kihívás az, hogy a rengeteg ügyes fejlesztőcsapat hogyan hódítsa meg a világot. Ehhez szükséges véleményem szerint a nemzetközi üzleti tapasztalat, amit például egy kockázati tőke cég tud behozni. Éppen ezért a további fejlődéshez nagy szükség van az olyan eseményekre is, mint a Smartmobil, mely összehozza a helyi és nemzetközi szereplőket” – mondta el James Wise, a kétmilliárd eurónyi kockázati tőkét kezelő Balderton Capital képviselője, mely korábban olyan cégekbe fektetett be, mint a MySQL, vagy a Betfair.com.



Kiválasztották az év alkalmazását is

A SanomaMedia támogatásával a Smartmobilon adták át az Év Alkalmazása díjat is, melyet a Köpönyeg.hu időjárás-előrejelző applikáció nyert el a szakmai zsűri, illetve a netes közönség szavazás alapján. A legjobb öt közé bekerült még a PubHunter nevű kocsmakereső szolgáltatás, egy traffipax-vadász alkalmazás, egy nindzsás játék, valamint a Koin nevű családi költségvetés tervező app is.

A start-up program résztvevői:

Projektek

  • Sighter (www.sighter.co.uk)
  • Pilocopter (www.pilocopter.com)
  • RoadRecord (www.roadrecord.hu)
  • Statzup (www.statzup.com)
  • Learn Invisible (www.learninvisible.com)
  • Mobilengine (www.mobilengine.com)
  • Iblueopen (http://iblueopen.com/#)
  • Sopreso (www.sopreso.com)
  • Egérút (www.egerut.com)
  • TxtFeedback (www.txtfeedback.net)

Kockázati tőkebefektetők

Docler Investments, Portfolion, iCatapul, Finext, Conor Seed Capital Fund, Core Venture, Biggeorge’s NV Equity, CoLabs, KiBu, Kairos, DBH, Startup Sauna, Hack Fwd, Almaz Capital, Credo Ventures, Balderton Capital, Smashing Ideas, Inc., blackbox.vc

Kihirdették a Microsoft Imagine Cup győztesét is:

A Smarmobil ’13 konferencia keretén belül megrendezett Microsoft Imagine Cup döntő nyertese a LearnInvisible alkalmazás lett, amely intuitív, játékos formában segíti a nyelvtanulást.

Támogatók és partnerek:

A Smartmobil ’13 főtámogatója a Magyar Telekom. A rendezvény kiemelt támogatója a Microsoft, az NNG, a Nokia, a HTC, a BlackBerry, a Synaptel, a Docler Investents és az IBM. További támogatók a Ringier, a SanomaMedia, a LogMeIn, a Prezi és a Budai Egészségközpont.


SzK
(reklámipar)
 

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

BlackSheep Kreatív Ügyosztály

Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklamipar reklámipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis